2023-07-27, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Hammarbyiter på hemmasektion får stryk efter matchen

https://twitter.com/iBuddahs/status/1684657970758479872

Pinsamt.
Citera
2023-07-27, 22:50
Medlem
baggebo1s avatar
Mer livat efter matchen:

https://twitter.com/thecasualultra/s...64275707531267
Citera
2023-07-27, 22:54
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Det är bajens sponsorläktare som stormats, vidriga Twente.
Det var en sjungande hoppande sektion, hardcore ultras:

https://twitter.com/ryan_vennegoor/s...37485840695296
Citera
2023-07-27, 22:58
Moderator
easy_dans avatar
Citat:

Det är sponsorer, tilldelade sponsorbiljetter via Twente. är dom förbjudna att visa sitt stöd? rättfärdigar detta att man ger sig på dessa och sparkar på liggande?
Citera
2023-07-27, 23:03
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Det är sponsorer, tilldelade sponsorbiljetter via Twente. är dom förbjudna att visa sitt stöd? rättfärdigar detta att man ger sig på dessa och sparkar på liggande?
De får väl göra som de vill, men de får också räkna med att hur de beter sig påverkar hur de behandlas. Stå och köra hardcore ultra style på hemmaläktaren var kanske inte det smartaste draget.
Citera
2023-07-27, 23:05
Medlem
Citat:

Så där såg vår sponsor-läktare (DIF) ut på alla bortaresor förra året i Europa också. Klart det är bra drag på gobbarna.
Lämnar frugan hemma, chatrar flyg och allt verkar mest vara en "mjöl"-dimma av det man hört.
Citera
2023-07-27, 23:08
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
De får väl göra som de vill, men de får också räkna med att hur de beter sig påverkar hur de behandlas. Stå och köra hardcore ultra style på hemmaläktaren var kanske inte det smartaste draget.

Haha du är ju helt vansinnig, att vifta med en halsduk på sin tilldelade plats är "hardcore ultra style" och innebär att man får räkna med att bli nersparkad?

Rapporter kommer in om att Twente försökt storma bajens tilldelade fan zone men jagats iväg, går också rykten om att ett barn ska ha blivit påkört av polisen.
Citera
2023-07-27, 23:10
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Haha du är ju helt vansinnig, att vifta med en halsduk på sin tilldelade plats är "hardcore ultra style" och innebär att man får räkna med att bli nersparkad?

Rapporter kommer in om att Twente försökt storma bajens tilldelade fan zone men jagats iväg, går också rykten om att ett barn ska ha blivit påkört av polisen.
Egentligen tror jag att det var att ni sjöng och skränade under den tysta minuten som låg bakom attacken mot den här sponsorultras-sektionen. Jag förstår att de var förbannade. Jag var det själv, och jag har ingen relation till Twente.
Citera
2023-07-27, 23:31
Medlem
Citat:
Egentligen tror jag att det var att ni sjöng och skränade under den tysta minuten som låg bakom attacken mot den här sponsorultras-sektionen. Jag förstår att de var förbannade. Jag var det själv, och jag har ingen relation till Twente.

Sponsorultras sektion? Ditt Bajenhat lyser igenom varje inlägg du skriver. Om Twente vill slåss är det väl bättre att dom söker upp de Bajare som är i Nederländerna för att "boxas". Tragiskt att vanligt folk drabbas av detta numera.
Citera
2023-07-27, 23:37
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HjuliusSeasar
Sponsorultras sektion? Ditt Bajenhat lyser igenom varje inlägg du skriver. Om Twente vill slåss är det väl bättre att dom söker upp de Bajare som är i Nederländerna för att "boxas". Tragiskt att vanligt folk drabbas av detta numera.
Jag är hatad av precis alla ultras från alla lag på flashback just för att jag argumenterat så starkt mot deras kultur, inklusive våldet. Jag stör mig dock på hyckleriet: Sånt här jublar hammarbyiter åt hela tiden när det händer andra, varför sitta och gråta nu?
Citera
2023-07-27, 23:39
Medlem
Hur var Twente på läktaren? De har ju rätt mycket folk men känns lite mellanmjölk.
Citera
2023-07-27, 23:40
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Jag är hatad av precis alla ultras från alla lag på flashback just för att jag argumenterat så starkt mot deras kultur, inklusive våldet. Jag stör mig dock på hyckleriet: Sånt här jublar hammarbyiter åt hela tiden när det händer andra, varför sitta och gråta nu?

När har bajare suttit och jublat över att familjemedlemmar till spelare och sponsorer attackeras inne på arenan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in