Citat:
Ursprungligen postat av
martinot
Jo, så är det.
För ICE-bilar så är budgetbilar i dag där du nämner mellan 200-300 (oftast 250-300), och för budget elbilar mellan 300-400 (oftast 350-400).
Men småbilar finns absolut, och de är ändå relativt sett (till stora bilar) fortfarande billiga. Dessutom rätt kul och praktiska i rätt användningsområde.
Jag gillar smarta småbilar, en del är riktigt underhållande att köra och att jag har ägt sådana bilar också men att vad gav jag för dem? Ja typ 100 000 - 150 000kr för övre spec, metallic, tonade rutor osv och det ät väl där jag tycker att dem bör ligga.
En Nissan Micra fullspec edition den kostar väl i dagsläget bortåt 250 000, ja att inte lägger jag dom pengarna på en liten bil.
Dacia gillar jag, det är mycket bil för pengarna och med lite extra till så blir dem trevliga.
Kollade nyss upp priset på nya Sandero Stepway 187 900kr, det är på tok för mycket anser jag men att en motsvarande KIA landar på över 200 000kr,
Tur är att jag gjorde klart mina bilköp då när det typ stod insparkare utanför bilhallarna och tillbuden haglade, jag sade då för två år sedan att snart så är festen över.