2022-12-28, 12:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LennartDenLelle
Där har vi avvikande åsikter.

Det är faktiskt djupt komiskt när man tänker efter, att alla är så övertygade om att saker händer hela tiden, men de har egentligen ingen aning ifall saker händer. Det kan vara en gigantisk mediakuliss.

Fortsätt du att gräva ner dig i medias trivselpropaganda, att tro att du genomskådar MSM får dig att må bra. Sanningen är att du "genomskådar" tomma kulisser.
Mycket möjligt. Det är säkert som du säger och jag har själv tänkt på att det är så mycket kaos i nyheterna men går man ut i vardagen så märker man ingenting. Virus? Tror inte ett dugg på att det existerat nåt sånt skit.

Så man vet inte. Jag genomskådar inte nåt men över tid har en del förändringar skett.
Citera
2022-12-28, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Vad är då din poäng med din anekdot..... att du minsann sett med egna ögon något som systemmedia rapporterat?

Jag svarade på din fråga direkt, som sagt. Läs igen.
Citera
2022-12-28, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Har bron varit nära att rasa, har det förmodligen varit så. När de skriver att någon blivit skjuten är det troligtvis så.

Där är vi tyvärr oense.

När media skriver att någon blivit skjuten i Rinkeby, så tänker du "jävla MSM, varför skrev de inte att MGM är INVANDRARE, fan vad de vinklar", men egentligen behöver ju ingen veta att det är invandrare, det fattar ju alla ändå.

Mer troligt att ingen blev skjuten.
Citera
2022-12-28, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dunderobrak1991
Jag svarade på din fråga direkt, som sagt. Läs igen.
Okej, tack för ditt uttömmande svar. Fortsätt sitta på gärdsgården.
Citera
2022-12-28, 12:25
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Där är vi tyvärr oense.

När media skriver att någon blivit skjuten i Rinkeby, så tänker du "jävla MSM, varför skrev de inte att MGM är INVANDRARE, fan vad de vinklar", men egentligen behöver ju ingen veta att det är invandrare, det fattar ju alla ändå.

Mer troligt att ingen blev skjuten.
Kan du motivera det påståendet. För varje skjutning startas det en tråd här där man försöker ta reda på gärningsman och offer. Jag har aldrig läst någon sådan tråd där det visat sig att ingen blivit skjuten. Problemet är bara vem.
Så i de fallen kan man till och med se att människor faktiskt tar reda på det faktiska förhållandena och de visar sig nästan alltid stämma.

Så ditt påstående kan man egentligen direkt avfärda och se att du försöker vinkla verkligheten.
Citera
2022-12-28, 12:25
Citat:
När man börjar fundera lite djupare och tänka större så inser man snabbt att det finns ytterst få bevis för att någonting händer.

Min teori är att MSM hittar på 90% av alla nyheter eftersom vi människor annars skulle bli för uttråkade och drabbas av stark depression ifall vi insåg precis hur händelsefattig världen egentligen är.

Säg att det står i tidningen "bro nära att rasa utanför Uppsala", vad har du då för garantier att det inte bara är påhitt? Extremt få människor kommer att ha varit i närheten av denna bro just då, och du kommer aldrig nånsin att prata med dem ändå.

Kan det vara så att en slumpgenerator på tidningarnas redaktioner får auto-producera nyheter så fort det är minsta nyhetstorka?

På en större skala, vad har du för garantier att exempelvis Ukraina-kriget faktiskt pågår? Känner du personligen nån som har varit där? Om du faktiskt gör det, hur stor "del" av det påstådda kriget såg de då? En promille? Kan det isåfall röra sig om uppsatta kulisser och skådespel att visa upp för besökare för att hålla liv i medias mångmiljardindustri Ukraina-kriget?

Om du börjar utgå från att allt som står överallt är lögn så kommer du troligen att må sämre. Samtidigt är det precis vad som krävs för att du ska kunna se verkligheten, den urtråkiga verkligheten.

Du är något på spåret här.

"They create a fantasy and put it on the news. You then go out and live according to the fantasy, thereby making it real. This is their black magic, and it doesn't work without you."
Citera
2022-12-28, 12:34
Medlem
Citat:
Problemet är bara vem?

Ja precis. Och så en oändlig massa spekulation ovanpå detta, skrivet av en massa anonyma nät-troll vars faktiska existens är extremt osannolik.

Till slut är alla rörande överens om att "Beppo" bragts om livet av "Aizha". Du har ingen jävla aning om vem de är eller om de existerar, men nu kan du sova lugnt.

Du tar på allvar upp Flashback-trådar som "bevis"? Hahaha.
Citera
2022-12-28, 12:36
Medlem
Citat:
När man börjar fundera lite djupare och tänka större så inser man snabbt att det finns ytterst få bevis för att någonting händer.

Min teori är att MSM hittar på 90% av alla nyheter eftersom vi människor annars skulle bli för uttråkade och drabbas av stark depression ifall vi insåg precis hur händelsefattig världen egentligen är.

Säg att det står i tidningen "bro nära att rasa utanför Uppsala", vad har du då för garantier att det inte bara är påhitt? Extremt få människor kommer att ha varit i närheten av denna bro just då, och du kommer aldrig nånsin att prata med dem ändå.

Kan det vara så att en slumpgenerator på tidningarnas redaktioner får auto-producera nyheter så fort det är minsta nyhetstorka?

På en större skala, vad har du för garantier att exempelvis Ukraina-kriget faktiskt pågår? Känner du personligen nån som har varit där? Om du faktiskt gör det, hur stor "del" av det påstådda kriget såg de då? En promille? Kan det isåfall röra sig om uppsatta kulisser och skådespel att visa upp för besökare för att hålla liv i medias mångmiljardindustri Ukraina-kriget?

Om du börjar utgå från att allt som står överallt är lögn så kommer du troligen att må sämre. Samtidigt är det precis vad som krävs för att du ska kunna se verkligheten, den urtråkiga verkligheten.

Jag hoppas du menar att 90% av innehållet i varje enskild nyhet är påhitt… inte 90% av alla nyheter.

Då är du bortom räddning.
Citera
2022-12-28, 12:38
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ja precis. Och så en oändlig massa spekulation ovanpå detta, skrivet av en massa anonyma nät-troll vars faktiska existens är extremt osannolik.

Till slut är alla rörande överens om att "Beppo" bragts om livet av "Aizha". Du har ingen jävla aning om vem de är eller om de existerar, men nu kan du sova lugnt.

Du tar på allvar upp Flashback-trådar som "bevis"? Hahaha.
Jag har mer på fötterna än dig. För du påstår bara saker utan att ha minsta belägg för det du säger. Så du är förstås den minst trovärdiga källan i världen. Bara ett troll vill jag påstå.
Citera
2022-12-28, 12:41
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Lögner och manipulation, propaganda & rädsla. Dekadens, perversion och antikristlig smörja. Med lite halvsanningar för att få det att låta trovärdigt.

Agendor och korruption agendajournalister.

Drygt 80% av populationen klarade inte av medias manipulering när covid rullade igång. Dom köpte det rakt av.

Ett evigt tjatande om vad man ska diskutera om, tycka, tänka. Noga utvalda ord och meningar som ”det här är ett allvarligt hot mot våran demokrati”
Solidaritet, värdegrund, allvarlig sjukdom och död etc.

Det är ondska och ett brott men även en attack mot mänskligheten.

Sen är en del artiklar rena lögner rakt igenom, vi har sett det förut. Dom letar även aktivt efter människor som förmedlar det dom vill när dom intervjuar folk. I vissa fall kan det vara en av deras egna utsända dom intervjuar. Medans folk tror att det är en vanlig person på gatan..

German Journalist: European media writing pro-US stories under CIA pressure.

https://rumble.com/vx3tzd-german-jou...-pressure.html

Ja, visst är det så.

Här är en bra video. En Ted Talk med Sharyl Attkisson.

https://m.youtube.com/watch?v=UQcCIzjz9_s

Sedan är det här ett intressant samtal där Steven Crowder pratar med en journalist som har skivit en helt och hållet felaktig artikel om en händelse där Crowder konfronterat en vänsterextremist som uppmanat till våld och skada.

https://m.youtube.com/watch?v=0NNmixz2mhc

Folk som bara läser vanlig media utan att ta till sig något annat kommer ju att läsa sådana här artiklar och tro på att det som står är en helt korrekt beskrivning då media bara förmedlar vad som skett utan att utelämna något, ljuga osv.

Visst händer det såklart mycket ute i samhället men, man ska nog ha klart för sig att artiklarna i media och rapporteringarna på nyhetskanalerna kan innehålla lögner, utelämnande av väldigt relevant information osv.

Världen är inte som någon av oss tror, även om en del verkar tro att just de har den rätta uppfattningen.
Citera
2022-12-28, 12:41
Medlem
Citat:
Jag har mer på fötterna än dig. För du påstår bara saker utan att ha minsta belägg för det du säger. Så du är förstås den minst trovärdiga källan i världen. Bara ett troll vill jag påstå.

Kära EnCarte, du får tycka vad du vill. Det är dock ett faktum att du förpestar min tråd med din och dina gelikars eviga tjat om "vinkling". Tråden handlar inte om "vinkling", är du med på det?
Citera
2022-12-28, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans
Jag hoppas du menar att 90% av innehållet i varje enskild nyhet är påhitt… inte 90% av alla nyheter.

Då är du bortom räddning.

90% var nog överdrivet, om man räknar med sport och tv-tablå som jag skrev i annat inlägg.
Låt oss säga... 60%.

Att 90% av innehållet i varje enskild nyhet är påhitt låter dock fullständigt verklighetsfrånvänt. Snarare är innehållet antingen 0% eller 100% påhitt.

Du är bortom räddning om du tror så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in