Citat:
Ursprungligen postat av
Nunjapiznes
Begriper mycket väl att många vill vinna diskussioner och använder olika tekniker för det. Jag brukar engagera mig med ärliga och öppna intentioner men märker jag att det inte är ömsesidigt, märk jag sade inte att man måste tycka likadant, då blir det ointressant och jag går vidare.
Tliibaka till tråden. Nonsens att diskutera enskilda anekdoter och hävda det skulle vara representativt för något. TS må vara en aning onyanserad och lite väl kategorisk, men i stora drag har han rätt. Medier är inte längre plattformar för intelligenta, sanningssökare och empatiska individer som brukar kallas journalister.
Journalister är, som så många andra, lata och inkompetenta. Det är vi säkert överens om.
Eller är vi överens om det? För TS tes är att de inte är ett dugg lata. De är tydligen så pass ambitiösa att de till och med iscensätter bilolyckor! Det är ett ganska hårt jobb, och det händer inte tillräckligt många bilolyckor i verkligheten enligt TS. Dåliga bilförare existerar inte, men journalister som iscensätter bilolyckor finns det gott om.
Nej, TS har inte rätt i stora drag. TS är komplett galen.