• 5
  • 6
2022-12-28, 21:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Begriper mycket väl att många vill vinna diskussioner och använder olika tekniker för det. Jag brukar engagera mig med ärliga och öppna intentioner men märker jag att det inte är ömsesidigt, märk jag sade inte att man måste tycka likadant, då blir det ointressant och jag går vidare.

Tliibaka till tråden. Nonsens att diskutera enskilda anekdoter och hävda det skulle vara representativt för något. TS må vara en aning onyanserad och lite väl kategorisk, men i stora drag har han rätt. Medier är inte längre plattformar för intelligenta, sanningssökare och empatiska individer som brukar kallas journalister.
Journalister är, som så många andra, lata och inkompetenta. Det är vi säkert överens om.

Eller är vi överens om det? För TS tes är att de inte är ett dugg lata. De är tydligen så pass ambitiösa att de till och med iscensätter bilolyckor! Det är ett ganska hårt jobb, och det händer inte tillräckligt många bilolyckor i verkligheten enligt TS. Dåliga bilförare existerar inte, men journalister som iscensätter bilolyckor finns det gott om.

Nej, TS har inte rätt i stora drag. TS är komplett galen.
Citera
2022-12-28, 21:56
Citat:
Ursprungligen postat av GenusKhan
Jo det är väl mänsklighetens stora blind spot skulle man nog kunna säga.

Subtila med ordvalen är de också, en del exempel där med.

Big Pharma = Pharmakeia, svartkonst på grekiska

Och nya pandemiövningen "SEERS-25". Seer = siare = någon som förutspår framtiden...

Bara en slump säkert

Haha, ja. Det är alltid en slump

Här är en till intressant slump angående barnkanalen Nickelodeon. På latin betyder nic kelo deo detta:

https://www.google.com/search?q=goog...hrome&ie=UTF-8

Svar:

Som vanligt finns det inget att se här, det är bara foliehatten som är i vägen
Senast redigerad av RobRoys 2022-12-28 kl. 21:59.
Citera
2022-12-28, 22:23
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Journalister är, som så många andra, lata och inkompetenta. Det är vi säkert överens om.

Eller är vi överens om det? För TS tes är att de inte är ett dugg lata. De är tydligen så pass ambitiösa att de till och med iscensätter bilolyckor! Det är ett ganska hårt jobb, och det händer inte tillräckligt många bilolyckor i verkligheten enligt TS. Dåliga bilförare existerar inte, men journalister som iscensätter bilolyckor finns det gott om.

Våra medier blir i stora drag matade med "nyheter" från Reuters och andra nyhetsbyråer som skickar ut färdiga inslag och övriga journalister följer som regel alltid den ägardirektivstyrda piskan eftersom de är måna om att behålla sina privilegier och lönen som följer med arbetet. Detta resulterar ytterst i att det rent fria journalistiska arbetet är näst intill nada, inget, zero, zip i de stora mediestödstagande medierna. Inte skulle väl staten betala ut mediastöd till medier som aktivt ifrågasätter dess legitimitet, auktoritet och trovärdighet? 2021 gick 70 procent av mediastödet till sex mediehus, så att mediestödet skulle handla om att bidra till en medial mångfald är skitsnack och på detta sätt koncentrerar man "sanningen" i en färdig förpackning till invånarna.
Senast redigerad av RobRoys 2022-12-28 kl. 22:25.
Citera
2022-12-28, 22:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Våra medier blir i stora drag matade med "nyheter" från Reuters och andra nyhetsbyråer som skickar ut färdiga inslag och övriga journalister följer som regel alltid den ägardirektivstyrda piskan eftersom de är måna om att behålla sina privilegier och lönen som följer med arbetet. Detta resulterar ytterst i att det rent fria journalistiska arbetet är näst intill nada, inget, zero, zip i de stora mediestödstagande medierna. Inte skulle väl staten betala ut mediastöd till medier som aktivt ifrågasätter dess legitimitet, auktoritet och trovärdighet? 2021 gick 70 procent av mediastödet till sex mediehus, så att mediestödet skulle handla om att bidra till en medial mångfald är skitsnack och på detta sätt koncentrerar man "sanningen" i en färdig förpackning till invånarna.
Som sagt, att journalister är lata och inkompetenta är det nog inte många som argumenterar emot.

Känns som att jag upprepar mig här.

Men tråden handlar om att nästan inga nyheter alls har hänt, och TS skriver vidare att om man har sett de hända så är de iscensatta av journalisterna själva.

Någon av alla som håller med TS får gärna visa något som helst belägg för denna minst sagt galna verklighetsuppfattning.
Citera
2022-12-28, 23:10
Citat:
Som sagt, att journalister är lata och inkompetenta är det nog inte många som argumenterar emot.

Känns som att jag upprepar mig här.

Men tråden handlar om att nästan inga nyheter alls har hänt, och TS skriver vidare att om man har sett de hända så är de iscensatta av journalisterna själva.

Någon av alla som håller med TS får gärna visa något som helst belägg för denna minst sagt galna verklighetsuppfattning.

Ja, antingen har det inte hänt, d.v.s. nyheten är fabricerad i första eller andra led, eller så har det hänt men inte på det sätt som MSMedia beskriver det, eller så negligerar MSM det helt och hållet eftersom det inte gynnar det narrativ som de själva har för avsikt att styra. Om inte annat så visar Elon Musks släpp av Twitter-filerna detta tydligare än något annat.

Att detta är MSMedias verklighet och uppgift har redan bevisat sig själv tusen gånger om, om detta sedan sker i 80% eller 99% av sammanhangen blir då mindre intressant som jag ser det eftersom trovärdigheten redan är förbrukad. Därför anser jag att TS har en poäng oavsett om han inte är helt exakt på procenten. Ingen skulle lita på en människa med samma förhållande till sanningen som MSM. MSM sysslar inte med humanitärt samhällsbyggande arbete för medborgarnas väl och ve även om de så klart vill sälja in sin produkt på detta sätt.
Citera
2022-12-28, 23:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Ja, antingen har det inte hänt, d.v.s. nyheten är fabricerad i första eller andra led, eller så har det hänt men inte på det sätt som MSMedia beskriver det, eller så negligerar MSM det helt och hållet eftersom det inte gynnar det narrativ som de själva har för avsikt att styra. Om inte annat så visar Elon Musks släpp av Twitter-filerna detta tydligare än något annat.

Att detta är MSMedias verklighet och uppgift har redan bevisat sig själv tusen gånger om, om detta sedan sker i 80% eller 99% av sammanhangen blir då mindre intressant som jag ser det eftersom trovärdigheten redan är förbrukad. Därför anser jag att TS har en poäng oavsett om han inte är helt exakt på procenten. Ingen skulle lita på en människa med samma förhållande till sanningen som MSM. MSM sysslar inte med humanitärt samhällsbyggande arbete för medborgarnas väl och ve även om de så klart vill sälja in sin produkt på detta sätt.

Antingen har jag eller du missuppfattat TS. Jag tror det är du. TS skriver uttryckligen:

Citat:
Ursprungligen postat av LennartDenLelle
Tråden håller tyvärr redan på att urarta. Den handlar *inte* om att MSM eventuellt vinklar nyheter eller försöker driva nåt slags agenda. Det påståendet drivs i sig av viss media samt av mainstream-hjärnor på exempelvis Flashback, och är därför ett slags cirkel-resonemang.

Tråden handlar om att ingenting händer, så medierna hittar på att saker händer.

Att "ingenting händer, så medierna hittar på att saker händer" får någon som sagt belägga.
Citera
2022-12-28, 23:26
Citat:
Antingen har jag eller du missuppfattat TS. Jag tror det är du. TS skriver uttryckligen:

Att "ingenting händer, så medierna hittar på att saker händer" får någon som sagt belägga.

Ah, sant. Jag får backa där. Jag ser att TS även skriver att det var ett misstag att blanda in MSM, då tråden tydligen avser att inkludera all media. Ja, du har rätt. Det sätter TS tes i ett helt annat ljus som helt klart blir svårare att argumentera för även om jag anser det också bör räknas som en fabrikation om man medvetet ljuger om bakgrunden till en viss händelse, vilket nu inte är fallet enligt TS. Jag håller dock med TS om att en stor del av innehållet är rent hittepå, dock inte så stor som 90% och ej heller gör man det "eftersom vi människor annars skulle bli för uttråkade och drabbas av stark depression ifall vi insåg precis hur händelsefattig världen egentligen är", som TS påstår.
Senast redigerad av RobRoys 2022-12-28 kl. 23:54.
Citera
2022-12-29, 04:56
Medlem
Citat:

Jag är själv otroligt lat och orkar inte sätta mig in i problematiken. Jag låter hellre våra pålitliga journalister ansvara för omdöme och analys. Vi övriga skall vara tysta och betala skatt .
Citera
2022-12-29, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
Journalister har blivit Propagandister som alla valsar runt i samma ekokammare. Det gick en dag med Fotbolls-VM,Argentinas guld och omslag med Leo Messi sen var Putte tillbaka...
Tur att Putte upptar all vaken tid hos dessa troll och propagandister. Förhoppningsvis leder det till någon form av psykos.....oj vänta, den har redan infunnit sig hos de flesta...😂 Mycket underhållande.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in