2022-12-28, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
? Din poäng?

Allt som skriv är inte påhittat. Var det inte det TS undrade?
Citera
2022-12-28, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LennartDenLelle
Såg du själva olyckan? Eller "efterspelet", a.k.a. kulisserna?

Nej, sant iofs. Den förstörda bilen ställdes nog dit, utan att någon såg det, och sen kom alla poliser för att få det att se verkligt ut.

Good point, jag tar tillbaka det jag sagt och tror nu på din tes.
Citera
2022-12-28, 11:54
Medlem
espiyes avatar
De kan rapportera eller inte rapportera. Att välja ut 4-5 nyheter ur kanske 1000 000 händelser varaje dag kräver någonting av sin människa. Så det viktiga är vad man väljer som nyhet och det sättet man presenterar den på i kontext och tolkning.

Att de bara hittar på händelser som inte skett är nog sällsynt. Och det behöver de ju inte heller om man tänker efter, de behöver bara presentera den på rätt sätt.
Citera
2022-12-28, 11:55
Medlem
Citat:
Majoriteten av svenskar behöver läsa mer...mycket mer...och byta källor. Systemmedia är en ekokammare. De kommer aldrig rannsaka eller ifrågasätta sig själva. Det måste du själv göra...vilket få gör.
Ja, ämnena där lögnerna och ideologierna styr narrativet är många.

Tråden håller tyvärr redan på att urarta. Den handlar *inte* om att MSM eventuellt vinklar nyheter eller försöker driva nåt slags agenda. Det påståendet drivs i sig av viss media samt av mainstream-hjärnor på exempelvis Flashback, och är därför ett slags cirkel-resonemang.

Tråden handlar om att ingenting händer, så medierna hittar på att saker händer.
Citera
2022-12-28, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dunderobrak1991
Allt som skriv är inte påhittat. Var det inte det TS undrade?
Hehe, vad bra. Skönt, nu kan jag fortsätta lita på medierna...för det är väl din poäng?
Citera
2022-12-28, 11:59
Medlem
Citat:
Hehe, vad bra. Skönt, nu kan jag fortsätta lita på medierna...för det är väl din poäng?

Du har redan frågat om vad poängen var och jag gav ett så tydligt som möjligt svar, men ändå så försöker du förvränga det? Märkligt.
Citera
2022-12-28, 11:59
Bannlyst
Citat:
Min teori är att MSM hittar på 90% av alla nyheter eftersom vi människor annars skulle bli för uttråkade och drabbas av stark depression ifall vi insåg precis hur händelsefattig världen egentligen är.
Att anledningen till att MSM ljuger och hittar på skulle vara att vi annars hamnar i depression om hur händelsefattig världen är kan du bara fetstryka direkt. Vi skulle må mycket bättre om alla fick veta sanningen om hur allt ligger till i stället för alla lögner. Folk är deprimerade för att de blir lurade och inte förstår vad som pågår. Medierna driver en tydlig världsagenda och ljuger för att skapa opinion.
Citera
2022-12-28, 12:03
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
När man börjar fundera lite djupare och tänka större så inser man snabbt att det finns ytterst få bevis för att någonting händer.

Om du börjar utgå från att allt som står överallt är lögn så kommer du troligen att må sämre. Samtidigt är det precis vad som krävs för att du ska kunna se verkligheten, den urtråkiga verkligheten.

Det här låter som en utmärkt utgångspunkt för att skaffa sig problem med mental hälsa. Ut och ta en promenad istället, du verkar behöva både lite frisk luft och att se andra människor.
Citera
2022-12-28, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mairburg
Att anledningen till att MSM ljuger och hittar på skulle vara att vi annars hamnar i depression om hur händelsefattig världen är kan du bara fetstryka direkt. Vi skulle må mycket bättre om alla fick veta sanningen om hur allt ligger till i stället för alla lögner. Folk är deprimerade för att de blir lurade och inte förstår vad som pågår. Medierna driver en tydlig världsagenda och ljuger för att skapa opinion.

Där har vi avvikande åsikter.

Det är faktiskt djupt komiskt när man tänker efter, att alla är så övertygade om att saker händer hela tiden, men de har egentligen ingen aning ifall saker händer. Det kan vara en gigantisk mediakuliss.

Fortsätt du att gräva ner dig i medias trivselpropaganda, att tro att du genomskådar MSM får dig att må bra. Sanningen är att du "genomskådar" tomma kulisser.
Citera
2022-12-28, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dunderobrak1991
Du har redan frågat om vad poängen var och jag gav ett så tydligt som möjligt svar, men ändå så försöker du förvränga det? Märkligt.
Vad är då din poäng med din anekdot..... att du minsann sett med egna ögon något som systemmedia rapporterat?
Citera
2022-12-28, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Det här låter som en utmärkt utgångspunkt för att skaffa sig problem med mental hälsa. Ut och ta en promenad istället, du verkar behöva både lite frisk luft och att se andra människor.

Jag tar mig frisk luft många gånger om dagen, närmast maniskt. På mina promenader ser jag ofta saker som faktiskt händer, men rapporteras det någonsin om de sakerna i media? De människor jag stöter på, syns deras nunor nånsin i Aftonbladet?

Nej.
Citera
2022-12-28, 12:08
Medlem
EnCartes avatar
Har bron varit nära att rasa, har det förmodligen varit så. När de skriver att någon blivit skjuten är det troligtvis så.

Det som är problemet med MSM är när de vinklar saker utifrån en agenda. Man plockar bort vissa saker som man vet, för man vill inte presentera det, då det skulle visa något annat än man vill få fram.

Det var nyheter. Sen har man förstås alla som skriver ledare, där man förvränger allt. Men som ändå måste ses som den personens syn på saken. Så det är egentligen inte samma sak, utan kan kanske mer ses som opinionsbildning för deras egen sak.

Min egen syn på de flesta journalister idag, är egentligen att de är oärliga och ohederliga och att de tycker att det är ok att vara det, om det handlar om att främja vissa ideologiska åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in