2022-12-28, 12:50
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LennartDenLelle
Kära EnCarte, du får tycka vad du vill. Det är dock ett faktum att du förpestar min tråd med din och dina gelikars eviga tjat om "vinkling". Tråden handlar inte om "vinkling", är du med på det?
Är allt som händer påhittat av MSM? Är din fråga.
Mitt svar är att det inte är det, med motivering, om du förstod vad jag skrev.
Eller menar du att man inte får säga emot dig?
Själv kan du inte ens argumentera för din egen sak, utan påstår bara saker utan argument. Som jag ser det kan det bara betyda att svaret på frågan är ett klart nej. Du har inget som stöder din tes.
Citera
2022-12-28, 12:55
Medlem
Citat:
När man börjar fundera lite djupare och tänka större så inser man snabbt att det finns ytterst få bevis för att någonting händer.

Min teori är att MSM hittar på 90% av alla nyheter eftersom vi människor annars skulle bli för uttråkade och drabbas av stark depression ifall vi insåg precis hur händelsefattig världen egentligen är.

Säg att det står i tidningen "bro nära att rasa utanför Uppsala", vad har du då för garantier att det inte bara är påhitt? Extremt få människor kommer att ha varit i närheten av denna bro just då, och du kommer aldrig nånsin att prata med dem ändå.

Kan det vara så att en slumpgenerator på tidningarnas redaktioner får auto-producera nyheter så fort det är minsta nyhetstorka?

På en större skala, vad har du för garantier att exempelvis Ukraina-kriget faktiskt pågår? Känner du personligen nån som har varit där? Om du faktiskt gör det, hur stor "del" av det påstådda kriget såg de då? En promille? Kan det isåfall röra sig om uppsatta kulisser och skådespel att visa upp för besökare för att hålla liv i medias mångmiljardindustri Ukraina-kriget?

Om du börjar utgå från att allt som står överallt är lögn så kommer du troligen att må sämre. Samtidigt är det precis vad som krävs för att du ska kunna se verkligheten, den urtråkiga verkligheten.

"fundera lite djupare och tänka större"

Jösses! Ännu en sån där person i tonåren eller tidig 20-års ålder som tror sig leva i en alldeles särskild tid där allt som sker är en stor konspiration genomförd av en skuggregering styrd av ödlor.

Det är fan skrämmande att ni barn har rösträtt!
Citera
2022-12-28, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Är allt som händer påhittat av MSM? Är din fråga.
Mitt svar är att det inte är det, med motivering, om du förstod vad jag skrev.
Eller menar du att man inte får säga emot dig?
Själv kan du inte ens argumentera för din egen sak, utan påstår bara saker utan argument. Som jag ser det kan det bara betyda att svaret på frågan är ett klart nej. Du har inget som stöder din tes.

Min trådstart borde egentligen inte ha innehållit ordet MSM, utan bara ordet media. Förlåt, mitt misstag, ska se om det går att ändra.

Eftersom ditt enda intresse är MSM (som ju förstås vinklar precis allt, hela hela tiden), och inte UGM (som aldrig aldrig vinklar nånting nånsin), så kan du nu pusta ut.

Din motivering till att allt som står i media faktiskt händer är att det pratas om det på Flashback sen. Okej, det är airtight.
Citera
2022-12-28, 13:00
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av espiye
De kan rapportera eller inte rapportera. Att välja ut 4-5 nyheter ur kanske 1000 000 händelser varaje dag kräver någonting av sin människa. Så det viktiga är vad man väljer som nyhet och det sättet man presenterar den på i kontext och tolkning.

Att de bara hittar på händelser som inte skett är nog sällsynt. Och det behöver de ju inte heller om man tänker efter, de behöver bara presentera den på rätt sätt.
Det här kommer nära.
Hitta på nyheter kanske de inte gör men de har full frihet att sålla fram vilka de visar och inte. Vilka granskar medias arbete sedan? Det tycks hamna på alternativmedier om det nu ens hamnar på någon.

Deras regler verkar för oss konsumenter mest vara oskrivna. Läs vänstervridna.
Citera
2022-12-28, 13:10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Min trådstart borde egentligen inte ha innehållit ordet MSM, utan bara ordet media. Förlåt, mitt misstag, ska se om det går att ändra.

Eftersom ditt enda intresse är MSM (som ju förstås vinklar precis allt, hela hela tiden), och inte UGM (som aldrig aldrig vinklar nånting nånsin), så kan du nu pusta ut.

Din motivering till att allt som står i media faktiskt händer är att det pratas om det på Flashback sen. Okej, det är airtight.
Förstasidan i denna tråd innehåller en länk till en UGM-artikel om Udo Ulfkotte där det påstås att han dog inom ett år från intervjun i oktober 2014. Om man bemödar sig med att verifiera påståendet så visar det sig snabbt att det är falskt (han dog 2 år och 3 månader senare). Men då har vi ju ett dilemma eftersom du påstår att allt eller inget (inte 90%) är falskt.. och huruvida vi väljer att tro UGM-artikeln eller msm spelar ju ingen roll här - problemet kvarstår ändå. Eller menar du att Udo aldrig har funnits - eller kanske att han ännu lever?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2022-12-28 kl. 13:12.
Citera
2022-12-28, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leonheart
Jösses! Ännu en sån där person i tonåren eller tidig 20-års ålder som tror sig leva i en alldeles särskild tid där allt som sker är en stor konspiration genomförd av en skuggregering styrd av ödlor.

Särskild tid? Stor konspiration? Nej, nu misstar du mig för nötterna som tror att allt är media-vinkling och "det stora vänsterspöket".

Att inget händer är förmodligen inget nytt, det har nog aldrig hänt speciellt mycket.
Citera
2022-12-28, 13:15
Medlem
EnCartes avatar
Citat:

Nej! Du blandar ihop. Jag säger att majoriteten nyheter som presenteras i MSM är sanna. Inte att allt är sant. Det smyger sig in felinformation hela tiden. Problemet är när journalister inte klarar av att faktakolla. Däremot är mycket som presenteras vinklat. Men att man skulle hitta på nyheter i någon större omfattning, ser jag inte, även om det funnits journalister som gjort det. Ofta har de blivit avslöjade och fått sparken.

Så fortfarande är ditt påstående helt fel och fortfarande har du inga argument för din sak. Att bara avfärda mina argument duger inte. Om man på flashback hade avslöjat att alla skjutningar är falska, skulle du haft skäl för din åsikt, men nu har du egentligen ingenting. Fortfarande bara ett vinklat påstående eller att du har skapat en alternativ verklighet i ditt huvud.
Citera
2022-12-28, 13:21
Medlem
Dofternas avatar
Gissar att kommunen skulle reagera om nån tidning hittade på att deras bro höll på att rasa.
Eller de som byggde den, de har sitt rykte att försvara.
Citera
2022-12-28, 13:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Gissar att kommunen skulle reagera om nån tidning hittade på att deras bro höll på att rasa.
Eller de som byggde den, de har sitt rykte att försvara.

Fast tänk om både kommunen och byggföretagen är påhittade?? 🤣
Citera
2022-12-28, 13:23
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Fast tänk om både kommunen och byggföretagen är påhittade?? 🤣

Värst är när själva kommunen är påhittad, då blir iaf jag rätt sur.
Citera
2022-12-28, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Förstasidan i denna tråd innehåller en länk till en UGM-artikel om Udo Ulfkotte där det påstås att han dog inom ett år från intervjun i oktober 2014. Om man bemödar sig med att verifiera påståendet så visar det sig snabbt att det är falskt (han dog 2 år och 3 månader senare). Men då har vi ju ett dilemma eftersom du påstår att allt eller inget (inte 90%) är falskt.. och huruvida vi väljer att tro UGM-artikeln eller msm spelar ju ingen roll här - problemet kvarstår ändå. Eller menar du att Udo aldrig har funnits - eller kanske att han ännu lever?

Ska jag tolka dig som att du håller med föregående talare om att inställningen att 90% av alla nyheters innehåll är falskt är en sund och framkomlig väg?

Du har dock rätt, jag backar. En artikel kan innehålla felaktigheter.
Citera
2022-12-28, 13:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ska jag tolka dig som att du håller med föregående talare om att inställningen att 90% av alla nyheters innehåll är falskt är en sund och framkomlig väg?
Helst inte - det har jag nämligen aldrig ens antytt.

Citat:
Du har dock rätt, jag backar. En artikel kan innehålla felaktigheter.
Ja visst kan de, och det gäller förstås både i msm, alternativ media och ugm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in