• 1
  • 2
2022-12-28, 11:16
Medlem
När man börjar fundera lite djupare och tänka större så inser man snabbt att det finns ytterst få bevis för att någonting händer.

Min teori är att MSM hittar på 90% av alla nyheter eftersom vi människor annars skulle bli för uttråkade och drabbas av stark depression ifall vi insåg precis hur händelsefattig världen egentligen är.

Säg att det står i tidningen "bro nära att rasa utanför Uppsala", vad har du då för garantier att det inte bara är påhitt? Extremt få människor kommer att ha varit i närheten av denna bro just då, och du kommer aldrig nånsin att prata med dem ändå.

Kan det vara så att en slumpgenerator på tidningarnas redaktioner får auto-producera nyheter så fort det är minsta nyhetstorka?

På en större skala, vad har du för garantier att exempelvis Ukraina-kriget faktiskt pågår? Känner du personligen nån som har varit där? Om du faktiskt gör det, hur stor "del" av det påstådda kriget såg de då? En promille? Kan det isåfall röra sig om uppsatta kulisser och skådespel att visa upp för besökare för att hålla liv i medias mångmiljardindustri Ukraina-kriget?

Om du börjar utgå från att allt som står överallt är lögn så kommer du troligen att må sämre. Samtidigt är det precis vad som krävs för att du ska kunna se verkligheten, den urtråkiga verkligheten.
Citera
2022-12-28, 11:33
Medlem
Svintomans avatar
Ja, mycket av det som vi hela tiden får höra är skrämselpropaganda.
Senaste åren har det ökat väldigt men ser du tillbaka så förstår du att detta pågått under en väldigt lång tid.
Citera
2022-12-28, 11:35
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LennartDenLelle
När man börjar fundera lite djupare ...
Eller så funderar du lite till och inser att du torskat för ett annat narrativ.
Citera
2022-12-28, 11:42
Medlem
Finns det något media rapporterat som du vet är påhittat, eller hittar dom aldrig på något som just du skulle verifiera?
Citera
2022-12-28, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svintoman
Ja, mycket av det som vi hela tiden får höra är skrämselpropaganda.
Senaste åren har det ökat väldigt men ser du tillbaka så förstår du att detta pågått under en väldigt lång tid.

Ja fast jag tror ju mer att det är som man säger:
"Livet är som en hiss. Det enda som skrämmer är om den står still."

Så egentligen är det som står i tidningarna inte alls bra som skrämselpropaganda. Mycket mer skrämmande vore den dystra verkligheten att nästan ingenting händer. Tomma tidningar, ingen som köper.

Det tidningarna sysslar med skulle jag snarare kalla för trivselpropaganda.
Citera
2022-12-28, 11:44
Medlem
DevilsDens avatar
Lögner och manipulation, propaganda & rädsla. Dekadens, perversion och antikristlig smörja. Med lite halvsanningar för att få det att låta trovärdigt.

Agendor och korruption agendajournalister.

Drygt 80% av populationen klarade inte av medias manipulering när covid rullade igång. Dom köpte det rakt av.

Ett evigt tjatande om vad man ska diskutera om, tycka, tänka. Noga utvalda ord och meningar som ”det här är ett allvarligt hot mot våran demokrati”
Solidaritet, värdegrund, allvarlig sjukdom och död etc.

Det är ondska och ett brott men även en attack mot mänskligheten.

Sen är en del artiklar rena lögner rakt igenom, vi har sett det förut. Dom letar även aktivt efter människor som förmedlar det dom vill när dom intervjuar folk. I vissa fall kan det vara en av deras egna utsända dom intervjuar. Medans folk tror att det är en vanlig person på gatan..

German Journalist: European media writing pro-US stories under CIA pressure.

https://rumble.com/vx3tzd-german-jou...-pressure.html
Senast redigerad av DevilsDen 2022-12-28 kl. 12:07.
Citera
2022-12-28, 11:46
Medlem
Majoriteten av svenskar behöver läsa mer...mycket mer...och byta källor. Systemmedia är en ekokammare. De kommer aldrig rannsaka eller ifrågasätta sig själva. Det måste du själv göra...vilket få gör.
Ja, ämnena där lögnerna och ideologierna styr narrativet är många.
Citera
2022-12-28, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dunderobrak1991
Finns det något media rapporterat som du vet är påhittat, eller hittar dom aldrig på något som just du skulle verifiera?

Tänk efter själv, hur ofta har du försökt "verifiera" nåt som står i tidningen? Nånsin?

Tv och sport är möjligen, möjligen undantagna. Tv-tablån kan man verifiera. Likaså om det står att Messi gör mål och så visar tvn skottet samtidigt, då gör han antagligen mål. Förutsatt att det inte är CGI.
Citera
2022-12-28, 11:49
Medlem
Det händer ju hela tiden… Senast idag så läste jag om en olycka som jag sedan körde förbi.
Citera
2022-12-28, 11:49
Medlem
Enligt Carl Bernstein är media ganska styrd:
"Bernstein documented the way in which overseas branches of major US news agencies had for many years served as the "eyes and ears" of Operation Mockingbird, which functioned to disseminate CIA propaganda through domestic US media."

Källa
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Operation_Mockingbird
Citera
2022-12-28, 11:51
Medlem
Citat:
Det händer ju hela tiden… Senast idag så läste jag om en olycka som jag sedan körde förbi.
? Din poäng?
Citera
2022-12-28, 11:51
Medlem
Citat:

Såg du själva olyckan? Eller "efterspelet", a.k.a. kulisserna?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in