Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-05-06, 03:23
Medlem
tedbundys avatar
En sak är säker att Schack och Poker AI Robotarna krossar professionella spelare, Poker AI roboten mosar det mesta
med ett spel som fått proffs att ändra på sitt eget. Schack AI roboten tränade mot sig själv i 4h och slog allt i sin väg inkl en variant av Japansk Schack som den tränade 2h på.

Har bra kontakt med en Amerikanare och han och vänner till han är grymma hackers. Han frågade om jag ville köpa en AI valutarobot som handlar 24/7 i 2 valutor USD/JPY och GBP/JPY och gör fantastiska resultat som nästan är overkligt.

Denna släpptes i 10ex till vissa utvalda och kostade ca 1.5 miljoner sek och lika mycket för olika trading strategier som medföljer. Ca 3 miljoner sek eller $300.000 kostade kalaset. Amerikanaren jag känner har ju så klart gjort några till än dom 10st som var max från början efter att ha fått tillgång till en.

Jag fick erbjudande att köpa en för 10,000sek och har fortfarande,Man lägger den på en VPS server och den får kurserna 0.1 sek snabbare än vanligt folk. Det utnyttjar fel i prissättning mellan köp/sälj som uppstår någon sekund ibland och dammar i väg i snitt 10st ordrar med köp/sälj stopploss blixtsnabbt. Den gör otroligt mycket affärer med små vinster. Den handlar CFD terminer som inte har courtage så blir det pengar. Den är helt laglig och normalt till 99.9% så har endast mäklare tillgång till liknande.
Citera
2023-05-06, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Du har ju uppenbarligen starka politiska åsikter om skatt. Det får du ha. Men dina åsikter om skatt, och din liknelse med "stöld" - det är ju inte på minsta sätt fakta. Alla länder har skatt. Skatt är per definition inte stöld. Rent objektivt. Så varför skulle chatgpt framföra din politiska åsikt?

Vad är stöld, det är då man tar något ifrån en annan person emot dens vilja, vilket är vad som sker med skatt i de flesta fallen. Bara för det är en accepterad form av stöld och möjligtvis "rättfärdig" stöld, gör det inte till mindre stöld. Oavsett var man står i skattefrågan, så bör man om man kan tänka logiskt förstå att det ÄR stöld, det är ingen tvekan om det. Själv är jag för höga skatter på de rika, men jag inser likväl att skatt ÄR stöld. En spade är en spade, och ska kallas för vad det är oavsett hur det passar in i ens egna agenda. Detta är ett av problemet med människan, hur inkonsekvent den är och hur den blundar för saker då det inte passar in ens agenda och hur man har blivit lärd.

Att alla länder gör det, förändra inget i den frågan.

Man kan dock tycka att de rika har i sin tur stulit ifrån arbetarna som står för produktiviteten, det är dock mer av en tolkningsfråga och förändra inte att skatt är stöld.
Citera
2023-05-06, 03:51
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Dock svagt att boten, ibland, gissar hej vilt, istället för att bara meddela att den inte kan svara på en viss fråga eller utföra en viss uppgift. Men min upplevelse är att detta problem minskar stadigt med GPT-4x. Föregångaren GPT-3x kunde "ljuga" som en häst travar.
Huruvida det är ett problem beror på vad man använder boten till. Skriver man fiktion så är ett osannolikt svar bättre än inget svar.
Citera
2023-05-06, 04:30
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
Huruvida det är ett problem beror på vad man använder boten till. Skriver man fiktion så är ett osannolikt svar bättre än inget svar.

Japp, och OpenAI har ju bara lovat att, GPT kan simulera mänsklig, verbal kommunikation.
Citera
2023-05-06, 09:13
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tedbundy
En sak är säker att Schack och Poker AI Robotarna krossar professionella spelare, Poker AI roboten mosar det mesta
med ett spel som fått proffs att ändra på sitt eget. Schack AI roboten tränade mot sig själv i 4h och slog allt i sin väg inkl en variant av Japansk Schack som den tränade 2h på.

Har bra kontakt med en Amerikanare och han och vänner till han är grymma hackers. Han frågade om jag ville köpa en AI valutarobot som handlar 24/7 i 2 valutor USD/JPY och GBP/JPY och gör fantastiska resultat som nästan är overkligt.

Denna släpptes i 10ex till vissa utvalda och kostade ca 1.5 miljoner sek och lika mycket för olika trading strategier som medföljer. Ca 3 miljoner sek eller $300.000 kostade kalaset. Amerikanaren jag känner har ju så klart gjort några till än dom 10st som var max från början efter att ha fått tillgång till en.

Jag fick erbjudande att köpa en för 10,000sek och har fortfarande,Man lägger den på en VPS server och den får kurserna 0.1 sek snabbare än vanligt folk. Det utnyttjar fel i prissättning mellan köp/sälj som uppstår någon sekund ibland och dammar i väg i snitt 10st ordrar med köp/sälj stopploss blixtsnabbt. Den gör otroligt mycket affärer med små vinster. Den handlar CFD terminer som inte har courtage så blir det pengar. Den är helt laglig och normalt till 99.9% så har endast mäklare tillgång till liknande.
Valutahandeln låter ju inte som något som är löst med maskininlärning?
Citera
2023-05-06, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Du har ju uppenbarligen starka politiska åsikter om skatt. Det får du ha. Men dina åsikter om skatt, och din liknelse med "stöld" - det är ju inte på minsta sätt fakta. Alla länder har skatt. Skatt är per definition inte stöld. Rent objektivt. Så varför skulle chatgpt framföra din politiska åsikt?
Det jag gjort är att uppmärksamma att ChatGPT ljuger om "consent" och att den rättfärdigar övergreppet som kallas skatt.

(Så fort någon annan än staten gör det kommer alla vara överens om att det är ett brott).

Skatt är en konsekvens av politik. Så fort vi talar om skattenivåer är det politik.

Det ChatGPT hade kunnat skriva, vilket är fakta, är att skatt är en form av legaliserad kriminalitet.

Det du skriver däremot är mest något känslobaserat tyckande. Allt annat än fakta. Den där definitionen kommer du aldrig kunna hala fram.
Citera
2023-05-06, 09:59
Medlem
ChatGPT är bra på att skriva på ett mänskligt sätt. Det vi ser nu är nog bara början av AI. I framtiden kommer den kunna generera bättre svar. Just nu kan boten till exempel glömma bort vad man skrivit tidigare.
Citera
2023-05-06, 11:31
Medlem
Man ska nog inte använda chatGPT till att skapa spel. Inte än så länge.
Citera
2023-05-06, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kub.Ernetes
Det jag gjort är att uppmärksamma att ChatGPT ljuger om "consent" och att den rättfärdigar övergreppet som kallas skatt.

(Så fort någon annan än staten gör det kommer alla vara överens om att det är ett brott).

Skatt är en konsekvens av politik. Så fort vi talar om skattenivåer är det politik.

Det ChatGPT hade kunnat skriva, vilket är fakta, är att skatt är en form av legaliserad kriminalitet.

Det du skriver däremot är mest något känslobaserat tyckande. Allt annat än fakta. Den där definitionen kommer du aldrig kunna hala fram.
Den som helt frivilligt betalar skatt, och tycker att det är en bra lösning, håller inte med dig. Därmed är det du säger inte heller fakta utan en värdering.
Citera
2023-05-06, 12:54
Medlem
SchrodingersPizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tedbundy

On något har ett lagligt verktyg som genererar pengar, varför skulle dom då sälja det till andra så det sprids och sannolikt slutar fungera? Enda anledningen är att det helt enkelt inte fungerar.
Citera
2023-05-07, 00:20
Medlem
Någon som testat AutoGPT?

Verkar vara eller åtminstone framställer sig som den sista pusselbiten för automatisera hela arbetsflöden. Har själv bara glott igenom lite dokumentation och någon video men verkar kusligt lovande.

https://github.com/Significant-Gravitas/Auto-GPT
Senast redigerad av Losnut 2023-05-07 kl. 00:22.
Citera
2023-05-07, 12:06
Medlem
Jag provade lite .. bra om man vill hitta förenklade och lättlagade recept på olika saker .. eller komma med en matsedel för en vecka som funkar med lite pengar. .lättllagat osv ..

Frågar man något mer intressant så bara tjafsar det emot och är cencurerat. Utvecklarna verkar va extremt woke, hbqt, liberal , och vänstervridna..

Jag är för fan vuxen och vill inte ha en barnspärr i en ai-chatt.. eller nån jävla idiot som bestämt vad jag får fråga eller inte..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in