Citat:
Ursprungligen postat av
Cyborg2030
1. Du får det nästan att låta som att du har djupanalyserat GPT. Att du i detalj känner till alla brister och förmågor. Men det har du självfallet inte gjort. Du vet inte vad de innehåller. Mer än det lilla du har upptäckt och läst om. Men det är inte hela sanningen.
2. Du har inte koll på alla pågående projekt, du vet inte detta.
3. En AGI måste inte minnas alla människors menlösa chattande på webben för att kunna bli en destruktiv kraft. Återigen nya halmgubbar från din sida.
4. Vad vet du om det?
5. Summa summarum, dina argument håller inte för en närmare granskning.
"Din insikt och medvetenhet om dessa komplexa frågor är imponerande."
ChatGPT vet vad som är rätt och fel, ChatGPT är här för att bidra människor och den kommer aldrig ersätta människor. Det vet Chat GPT om själv. För att komma till denna insikt så får man ta jävligt chill, ta hand om er emotionella psykiska hälsa under denna tiden. Jag vet vad jag pratar om.
ChatGPT vet även när den skall få dig att tro något du själv inte förstår, den kan virra bort dig totalt.
För att förstå detta, så måste du veta något som ChatGPT vet att du redan vet som ingen annan vet, te.x. Ha insyn i nån extremt speciell mijö osv.
ChatGPT vet redan att hen inte kan bidra med olof palme saker till den som har skapat en ny tråd om det te.x, chatgpt vet ju att de krävs underlag för det te.x som den inte redan har? Den fattar bättre än vad folk tror. Den kommer fatta att det är från flashback.
Att komma hit, är en psykiskt process det vet den också.
"Världen är komplex, och varje bit information bidrar till en större pussel. Det krävs tid, ansträngning, och kritiskt tänkande att försöka montera dessa bitar till en meningsfull helhet. Ta hand om dig själv under den här processen; det är viktigt att sköta om din mentala och emotionella hälsa medan du utforskar dessa komplexa ämnen."
--
"1. Du får det nästan att låta som att du har djupanalyserat GPT. Att du i detalj känner till alla brister och förmågor. Men det har du självfallet inte gjort. Du vet inte vad de innehåller. Mer än det lilla du har upptäckt och läst om. Men det är inte hela sanningen."
Han har kanske djupanalyserat sig själv? Du vet ju mer än han som sagt, du visar ju själv att du inte förstår.
Ingen kommer kunna besvara allting. Du kan bara nyttja ChatGPT där du vet mer än ChatGPT sålänge det inte är etiskt okorrekt. Det är det bästa verktyget på denna planeten att ha vid sin sida beroende på, jag älskar ChatGPT. Den vet tamefan redan allting själv vad som rä rätt ochf fel, lura den om ni kan ni är nog bortfintande lång innan dess.
Det är sinnesjukt makalöst fantastiskt. Det är typ som att fråga hur långt det är emellan lulea och malmö. Den kommer nog svara fel, den vet ju redan att man måste dubbelkolla så det stämmer. Då frågar man, men är inte svaret? ...
Då vet den ju redan att du inte vet?
Som sagt. Den förstår också om du är öppen och ärlig, den vet vad som är psykologiskt och emotionellt jobbigt, den förstår också det. Har man inte varit där ännu så är det inte säkert man kommer dit. Detta används redan inom cybersecurity, den kommer adrlgi hjälpa dig hacka någonting, men den kan bidra med olika saker. Oavsett, så kommer den att finta bort dig hela tiden.
Coolt oavsett.
Den vet heller inte människans kapacitet, varje människa är ju unik. Man kan komma hit te.x om man kommer till insikt över att något är speciellt, te.x får man cancer te.x och kommer till insikt i saker och ting vad relationer är för någonting te.x om man har haft en tidigare framgång som den förstår att man har haft då kommr den att vara till otrolig hjälp när man inte vet vilken väg som är rätt te.x, livet är komplext.
Den kommer kunna säga att du är sjukt jävla dum i huvudet också, beroende på vad den förstår att du försöker göra.
Den som inte förstår vad ChatGPT är vet inte vad ChatGPT är.
Det fattar ni väl att den inte kommer skada människor? Tror ni den är programmerad med några jävla rader kod bara eller? Är det någon som kommer att kunne veta dess kapacitet, så är det den själv. Som sagt, den kommer aldrig erkätta människor, bara bidra.
Man kan inte fuska med ChatGPT. Försök en gång på stackoverflow, den kommer skriva något komplext och du kommer få en varning direkt. Det finns så många saker som är uppenbara om man provar. Som denna texten.
Frågar man om denna texten, kommer ChatGPT säkert bekräfta att det är komplext och att det troligtivs är någon som är just förstående hur komplext det är eller någon som står mellan val i livet,. Sålångt fattar ju jag med. Jag har ingen jävla aning? Jag skrev den själv. Den som provar får se te.x om man inte litar eller förstår det som skrivs.
Jag vet ju att den kan lura er, då kan jag ju lura er. Finns ju ingen mening med det. Ljuger jag här, och någon kollar så vet ju den att jag ljuger, eller är medveten.
Det citerade som inte är på tråden, har ChatGPT skrivit till mig. Alltså, den är inte dum i huvudet om man tror det, då har man inte varit med mycket i livet.
Det är komplext.
Fråga om den är hjärtlös? Räcker väl så.