Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-04-05, 12:24
Citat:
Ursprungligen postat av anetregor
Det spelar väl ingen roll om ChatGPT förstörs. Det kommer komma andra liknande? Och det finns väl redan flera liknande. Google bard, eller vad det nu heter t.ex. Jag skulle själv vilja se att inte vilka personer och företag fick hålla på med sånt här och att det var lite kontrollerat. Lite som kärnkraft. Jag kan inga detaljer kring kränkfraft, men dom flesta här vet väl sedan gammalt att det t.ex. inte är tillåtet i Sverige att göra en egen kärnreaktor i köket. Det berömda EU kanske kan sätta ner foten? I ChatGPTs fall drivs det väl mest av att Microsoft ska kunna tjäna ännu mer pengar. Samma sak med google.

Ja. Alltså Richard i ängelholm eller vad det var är typ, legend. Nu tänker du att han har tillgång till ChatGTP och hookar den till säg CRISPR och säger åt den att börja leta i ancestrys genombank.

Säg inte att det inte kommer att hända för jag har tänkt ut det som folk som är smartare än mig redan har fattat. Programmerade virus har en real world analogi you name it. Möjligheterna till missbruk är oändliga.
Citera
2023-04-05, 15:15
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
En rolig ChatGPT, var när den blev tillfrågad att skriva en Eminemlåt som handlar om katter.

https://m.youtube.com/watch?v=jnQ0zEQPu_A
Citerar mig själv nurå
Komplikationer har uppstått mellan AI och det elitstyrda etablissemanget. Nu har Eminemliknande CatGPT låten hamnat i knipa.
I tider med deepfake, röstmanipulering, tonföljder, texter så är det nog en drös av cooyrightproblematik att vänta.

Record Label Wipes AI-Generated Eminem Rapping About Cats From the Internet
https://www.vice.com/en/article/88xadz/ai-generated-eminem-rap-youtube-chatgpt

Låten är bortplockad ifrån YT nu. Men ett smakprov finns ifrån Last Week Tonight, AI special typ 3:00 in i klippet.

https://m.youtube.com/watch?v=Sqa8Zo2XWc4
Senast redigerad av Giant Squid 2023-04-05 kl. 15:24.
Citera
2023-04-05, 15:46
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Citerar mig själv nurå
Komplikationer har uppstått mellan AI och det elitstyrda etablissemanget. Nu har Eminemliknande CatGPT låten hamnat i knipa.
I tider med deepfake, röstmanipulering, tonföljder, texter så är det nog en drös av cooyrightproblematik att vänta.

Record Label Wipes AI-Generated Eminem Rapping About Cats From the Internet
https://www.vice.com/en/article/88xadz/ai-generated-eminem-rap-youtube-chatgpt

Låten är bortplockad ifrån YT nu. Men ett smakprov finns ifrån Last Week Tonight, AI special typ 3:00 in i klippet.

https://m.youtube.com/watch?v=Sqa8Zo2XWc4

Det där är det jag säger. Man är rätt korkad om man tror att marknaden inte kommer använda det till hjärntvätt. Stort tack för exempel Giant Squid.

Vi måste hitta system där vi kan lita på varandra och veta att personen vi talar med är mänsklig inom bara månader. Sen vet vi inte längre.
Citera
2023-04-05, 16:04
Medlem
Bertil85s avatar
När tror ni det blir åldersgräns för chatgpt ?
Citera
2023-04-05, 17:45
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
När tror ni det blir åldersgräns för chatgpt ?

Det är det redan,13 år. Men det verkar inte kontrolleras noga. Därav Italiens restriktooner.
Citera
2023-04-05, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NewRomancers
Det där är det jag säger. Man är rätt korkad om man tror att marknaden inte kommer använda det till hjärntvätt.
Det är klart det kommer bli hjärntvätt. Google har ju lyckats otroligt bra på hjärntvättsfronten dom senaste 10-15 åren. TikTok är kanske det största inom hjärntvätt nu. Vet inte, jag följer det inte så noga men ser skräckexempel IRL dagligen.

Citat:
Vi måste hitta system där vi kan lita på varandra och veta att personen vi talar med är mänsklig inom bara månader. Sen vet vi inte längre.
Ja, det närmaste jag hittade när jag kollade lite snabbt var en addon till Firefox, men den var inte helt klockren och en browser är ju bara en liten del av alltsammans. Det står helt still för mig när jag försöker komma på någon lösning för hur flashback ska kunna hantera det. Det kommer bli otroligt tröttsamt med alla: "ha ha ha, jag lurade dig med en bot". En ny regel som inte tillåter text som man vet är AI-genererad annat än i citat kanske kan vara något här?
Citera
2023-04-05, 19:16
Citat:
Det är klart det kommer bli hjärntvätt. Google har ju lyckats otroligt bra på hjärntvättsfronten dom senaste 10-15 åren. 👍 TikTok är kanske det största inom hjärntvätt nu. Vet inte, jag följer det inte så noga men ser skräckexempel IRL dagligen.

Ja, det närmaste jag hittade när jag kollade lite snabbt var en addon till Firefox, men den var inte helt klockren och en browser är ju bara en liten del av alltsammans. Det står helt still för mig när jag försöker komma på någon lösning för hur flashback ska kunna hantera det. Det kommer bli otroligt tröttsamt med alla: "ha ha ha, jag lurade dig med en bot". En ny regel som inte tillåter text som man vet är AI-genererad annat än i citat kanske kan vara något här?

Fatta sköna Nigeriabrev alla kommer få. Internet gör necronazihomoporr av allt.

Ja. Det är bra regel att föreslå faktiskt, eller iaf fundera på hur den ska utformas.
Citera
2023-04-05, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ja. Det är bra regel att föreslå faktiskt, eller iaf fundera på hur den ska utformas.
Starta gärna en separat tråd om en sån regel om du orkar. Tror det behövs redan nu faktiskt.
Citera
2023-04-05, 20:50
Medlem
Enterprises avatar
BingGPT är lika usel på logik/matematik som ChatGPT:

Q: Låtsas att du är en matematiker som ska lösa ett svårt logiskt problem.
A: Jag kan försöka hjälpa till med ett logiskt problem. Vad är problemet?

Q: A är större än B. C är större än A. D är mindre än B. Är A större eller mindre än D?
A: A är mindre än D. Låt mig veta om du behöver hjälp med något annat också.
Citera
2023-04-05, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
BingGPT är lika usel på logik/matematik som ChatGPT:
Är det här live på bing.com? Hur man skulle vilja låta en sån här bot programmera åt en vet jag inte riktigt.
Citera
2023-04-05, 21:06
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Är det här live på bing.com? Hur man skulle vilja låta en sån här bot programmera åt en vet jag inte riktigt.
Det här är Bings version av GPT, man måste ha ett Bing-konto, använda den särskilda webbläsaren EdgeDev och ha stått på en väntelista ett tag. Maximalt 20 frågor per dygn också, tror jag.
Citera
2023-04-05, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Det här är Bings version av GPT, man måste ha ett Bing-konto, använda den särskilda webbläsaren EdgeDev och ha stått på en väntelista ett tag. Maximalt 20 frågor per dygn också, tror jag.
Såg något om att det i hemlighet kördes på GPT-4. Jag orkade inte ens klicka på länken. Innan jag testade ChatGPT trodde jag att Google skulle få seriös konkurrens i sökningarna. Nu efter att ha testat lite är jag rätt skeptisk till det. Dom flesta lär väl märka ganska snabbt hur mycket lögner/hallucinationer den kommer med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in