Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-05-21, 18:00
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysch
Jag använder ju Bings hellre egentligen, men tycker chatGPT skriver bättre om jag ber den om att summera te.x

Absolut! Jag använder ständigt den/hen till det, plus att kommentera debatter på t.ex Flashback, (jag anonymiserar användares nick). Även, via en plug-in för att kunna, översätta, sammanställa och kommentera video-manus på Youtube är ChatGPT-4 bra på.

Men rent webbsökning, med källor är Bing mästare på.
Citera
2023-05-22, 07:20
Medlem
Ola Schuberts avatar
Bing har fått röst och förstår vad jag säger utan problem. Detta i motsats till Googles värdelösa röstfunktion. Bing verkar ha en dragning åt östgöta dialekt, och har svårt att uttala vissa bokstäver, men det är bara gulligt. Lite robot anstrykning på rösten, men jag förstår varför Microsoft låtit det vara så.

Kör, alltid på kreativt läge så ni pratar med GPT-4.
Citera
2023-05-22, 14:38
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysch
Jag förstår inte varför chatGPT inte har tillgång till Internet?

Bara att skaffa ChatGPT plus, aktivera plugins i settings. Sedan har du tillgång till internet.
Citera
2023-05-23, 16:45
Medlem
Ola Schuberts avatar
Är det någon annan som tycker att Bing, kreativt läge, har en gullig "dialekt" när man interagerar med den/hen verbalt? Vissa ord låter, som när en östgöte försöker uttala dem. Sedan, att, det, ändå låter lite robotaktigt och har lite väntetid, är sådant man får ta! 🙂
Citera
2023-05-23, 19:58
Medlem
Saltkungens avatar
Nyheter idag om ChatGPT:

https://twitter.com/OfficialLoganK/status/1661057891816685569

Citat:
SO much important stuff being announced
@Microsoft
build today. Much of which is great news for developers and ChatGPT users alike 🤯

Let's dive in

Citat:
Next up, Browsing in ChatGPT!

Microsoft is announcing that Bing is coming to ChatGPT as the default search experience.

This is a huge win, Bing is by many metrics the best game in search, now ChatGPT users will get this out of the box.

Citat:
Now, answers are grounded by search and web data and include citations so users can learn more, all directly from within chat. The new experience is rolling out to ChatGPT Plus subscribers starting today and will be available to free users soon by simply enabling a plugin.

Och så vidare. Så de kommer att använda Bings websökande, sedan tillgängligt gratis för folk.
Citera
2023-05-23, 21:05
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Nyheter idag om ChatGPT:

https://twitter.com/OfficialLoganK/status/1661057891816685569

Och så vidare. Så de kommer att använda Bings websökande, sedan tillgängligt gratis för folk.

Japp, klokt av OpenAI och Microsoft att samarbeta intimt. Kommer jag, som plus användare, sedan, att kunna söka på internet med hjälp av ChatGPT-4/Bing, i vilken tråd som helst, och utan val, så borde det betyda, att ChatGPT4s tidspärr sep 2021, äntligen, tas bort.

Citat:
Just like how Bing’s chat experience is powered by GPT-4 and uses citations to links, OpenAI’s ChatGPT AI chatbot will include search and web data that also includes citations. Bing integration into ChatGPT is a win for Microsoft’s search engine after Samsung decided to stick with Google recently after rumors it would switch to Bing Search. The integration also follows Microsoft extending its OpenAI partnership in a “multibillion dollar investment” earlier this year after years of working closely with OpenAI.

Microsoft is also pledging to use the same open plug-in standard that OpenAI uses for ChatGPT, enabling interoperability between plug-ins for Bing Chat, Microsoft’s Copilot platform, and ChatGPT.

https://www.theverge.com/2023/5/23/23733189/chatgpt-bing-microsoft-default-search-openai-build
Citera
2023-05-24, 07:23
Medlem
ChatGTP har slutat ge mig referenser och källor till de påstående som ges, någon annan som märkt denna uppdatering?

Detta gör den så fantastiska tjänsten mer eller mindre värdelös och undrar nu om det finns några andra alternativ eller om möjligen kan komma runt detta med VPN eller liknande?

Det var kul så länge det varade..
Citera
2023-05-24, 08:33
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muck12
ChatGTP har slutat ge mig referenser och källor till de påstående som ges, någon annan som märkt denna uppdatering?

Detta gör den så fantastiska tjänsten mer eller mindre värdelös och undrar nu om det finns några andra alternativ eller om möjligen kan komma runt detta med VPN eller liknande?

Det var kul så länge det varade..

ChatGPT-4, (Browsing), ger mig källor, men strulade på annat vis igår. Men du kommer Bing till, ChatGPT hjälp! 🙂 Bing är riktigt bra på söka och ange källor på ett snyggt sätt. Det skulle inte förvåna mig ett dugg om OpenAI och Microsoft slår samman sina varianter av GPT-4, helt och hållet. Det bästa ifrån två världar. ChatGPT-4 med sin överlägsna förklarande, sammanfattande och resonerande förmåga, plus existensiella ansvar med Bings, (kreativa läge), nyfikna, mer lättsamma attityd, samt givetvis inklusive den utmärka sökfunktionen, (kanske även med den nya talfunktionen). Trevliga chatt-botar, båda två! 🙂
Citera
2023-05-24, 09:37
Medlem
Trodde aldrig i hela mitt liv att jag skulle använda Bing's sökmotor. Aldrig gillat den och Google har fungerat ypperligt. Men allt detta nya med AI har t.om. fått mig att prova den litegrann. Kan vara förändringen Bing behövde för att kunna närma sig Google lite. Tycker den är lite slö dock men vissa saker man verkligen vill ha källhänvisningar till är den skitbra för. En annan negativ grej är att UI känns lite plottrigt och ofokuserat. Men det kan vara en vanesak från min sida.
Citera
2023-05-24, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
ChatGPT-4, (Browsing), ger mig källor, men strulade på annat vis igår. Men du kommer Bing till, ChatGPT hjälp! 🙂 Bing är riktigt bra på söka och ange källor på ett snyggt sätt. Det skulle inte förvåna mig ett dugg om OpenAI och Microsoft slår samman sina varianter av GPT-4, helt och hållet. Det bästa ifrån två världar. ChatGPT-4 med sin överlägsna förklarande, sammanfattande och resonerande förmåga, plus existensiella ansvar med Bings, (kreativa läge), nyfikna, mer lättsamma attityd, samt givetvis inklusive den utmärka sökfunktionen, (kanske även med den nya talfunktionen). Trevliga chatt-botar, båda två! 🙂

Var når du version 4? När jag söker och länkas vidare hamnar jag alltid på chat.openai.com och ser att det är ver 3.5 som används där
Citera
2023-05-24, 11:35
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Var når du version 4? När jag söker och länkas vidare hamnar jag alltid på chat.openai.com och ser att det är ver 3.5 som används där

Microsofts Bing, kreativt läge, är gratis GPT-4, men dennes minne raderas efter 20 inlägg i samma tråd.

Slås ChatGPT-4 och Bing, kreativa läget, ihop, så får inte minnet raderas så där. Barbarisk emot en potentiellt medveten bot!
Citera
2023-05-24, 16:10
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:

Version 4 finns på ChatGPT om du betalar för premium.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in