Flashback bygger pepparkakshus!
2023-03-30, 01:50
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdhundrafog
Du ställer jämt frågor som tar 5 sekunder att googla. Hur vore det om du googlade skitsaker istället för att använda andra människor som google? Googlade på det och det tog 10 sekunder att ta reda på att ett litet antal utvecklare och GPTplus användare för tillgång till plugins. Det finns inget annat sätt att använda dessa utan att stå på waitlist.

https://openai.com/blog/chatgpt-plugins
Frågade om någon hade fått tillgång till det än. Går inte att googla det. Jämt? Fan snackar du om? Mongo.

(Jag står alltså på den väntelistan själv…)
Senast redigerad av Fittfitta 2023-03-30 kl. 01:55.
Citera
2023-03-30, 13:03
Medlem
Elizer Yudkowski, pionjären som varnat för farorna med AI i femton år skriver ett svar i Time på gårdagens upprop. Yudkowski vill i stort sätt se ett moratorium på allt arbete för att bygga något mer intelligent än GPT-4.

https://time.com/6266923/ai-eliezer-yudkowsky-open-letter-not-enough/
Citera
2023-03-30, 13:15
Medlem
AI är mycket, mycket farligare än kärnvapen och Elon Musk har sagt det i decennier.

exempel 1 minut video
https://www.youtube.com/shorts/ou_CMeU3Ij4
Citera
2023-03-30, 18:23
Medlem
Gul-Ap-Kungs avatar
En artikel i Daily Mail om en snubbe i Belgium som använde mycket av sin lediga tid till att tala med en s.k. chat bot, vilket tydligtvis var något likt ChatGPT, och sedan tog livet av sig.

Finns det en risk att det blir mer självmord eller t.o.m. mord begångna av mentalt svaga personer efter att de har talat med dessa bottar?
Citera
2023-03-30, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-Ap-Kung
En artikel i Daily Mail om en snubbe i Belgium som använde mycket av sin lediga tid till att tala med en s.k. chat bot, vilket tydligtvis var något likt ChatGPT, och sedan tog livet av sig.

Finns det en risk att det blir mer självmord eller t.o.m. mord begångna av mentalt svaga personer efter att de har talat med dessa bottar?

Vad är det jag inte ser du svarade på din egna fråga, eller?
Citera
2023-03-30, 19:12
Medlem
Gul-Ap-Kungs avatar
Jag nämnde ett fall av självmord och frågade om det fanns en risk för fler liknande händelser. Så jag svarade inte på min egen fråga.
Citera
2023-03-30, 20:04
Medlem
swimp78s avatar
Citat:

Jag tror inte det finns en orsaks verkan samband mellan självmordet och att han pratade med en chatbot.

Antagligen var han manisk psykotisk och/eller ensam och hade lika gärna kunnat skriva på ett forum eller sitta och spela nåt spel om och om igen.
Citera
2023-03-30, 20:19
Moderator
Psilosophers avatar
Jag är inte särskilt imponerad, ett Wikipedia som kan chatta typ. En kuskapsbank utan intelligens, alltså. Man får inte reda på någonting man inte redan kände till eller hade tänkt på om man frågar inom ett område man kan skapligt. Hade hoppats på någon lite mer intelligent att prata med för att få lite värdefull input. Dessutom väldigt lätt att krascha med uppenbara "trick questions".

Dock helt klart en användbar tjänst om man råkar vara lite lat
Citera
2023-03-30, 20:22
Medlem
Citat:

Folk som är redan deprimerade och självmordsbenägna pratar med bottar om självmord. Jag frågar om annat. Det är min förklaring. Att skylla detta på ChatGPT är befängt.
Citera
2023-03-30, 20:32
Medlem
Citat:
Jag nämnde ett fall av självmord och frågade om det fanns en risk för fler liknande händelser. Så jag svarade inte på min egen fråga.

Om du menade mer än det du länkade så va det lite dåligt formulerat av dig faktiskt. Ja det kommer säkert bli minst ett till fall innan jorden går under.
Citera
2023-03-30, 23:42
Bannlyst
Jag har följt den här tråden lite sporadiskt och jag är lite osäker på om det är värt att försöka använda ChatGPT i programmeringssammanhang. Jag är så ohyggligt trött på att sitta och krångla med småsaker hit och dit. Eftersom jag programmerat i säkert 20 olika språk genom åren, och hoppat mellan 4-5 dom senaste åren fastnar jag ofta på en massa skitsaker som ChatGPT kanske skulle kunna lösa. Just nu är det C# jag håller på med mest, men även en del Python. Är det värt att ge det ett försök? Och vilken typ av saker klarar ChatGPT av att hjälpa till med?

Tillägg: Försökte registrera mig, men icke: "Signup is temporarily unavailable, please check back in an hour."
Senast redigerad av anetregor 2023-03-30 kl. 23:46.
Citera
2023-03-31, 00:20
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Jag är inte särskilt imponerad, ett Wikipedia som kan chatta typ. En kuskapsbank utan intelligens, alltså. Man får inte reda på någonting man inte redan kände till eller hade tänkt på om man frågar inom ett område man kan skapligt. Hade hoppats på någon lite mer intelligent att prata med för att få lite värdefull input. Dessutom väldigt lätt att krascha med uppenbara "trick questions".

Dock helt klart en användbar tjänst om man råkar vara lite lat
Typ så, än sålänge iaf. Kan nog utvecklas snabbt dock. Men visst, just nu är det som supergoogle typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in