Citat:
Ursprungligen postat av
CarpenterTim
skaru skriva en bästsäljare eller

Haha nä. Lite roligt att du nämner det ändå, jag och dottern skrev faktiskt tillsammans en barnbok för några veckor sen där huvudkaraktärerna byggde på henne samt kusinerna. Efter två veckor var den helt klar och vi älskar den.
Egentligen var den typ 90% färdig första kvällen men jag har gått och funderat och finslipat den lite här och var. Illustrationerna är också helt fantastiska. Minimal användning av Photoshop. Sen vara det bara att klistra in allt i Canva.
Tack vare Kdp så var det busenkelt att få boken utskriven och publicerad. Några exemplar är skickade så vi väntar ivrigt.
Tänkte även göra den till en form av ljudbok/film. Som blir uppläst av AI så de som inte klarar av att läsa ännu kan följa med..
Vem som helst kan beställa ett exemplar as we speak. Förväntar mig dock inte att någon ska köpa den. Mest bara en kul grej och en grym erfarenhet. Anar dock att den kommer bli mycket uppskattad av släkten då den faktiskt är förvånansvärt bra. Det tycker iallafall jag och min dotter. Det känns faltisr som att den är skriven av ett proffs och illustrationerna är av bättre kvalité än 90% av alla barnböcker jag har läst iallafall. Hade personligen aldrig kunnat producera något som ens kommer i närheten.
Det som är mest häpnadsväckande för mig är att det enda som krävdes var enbart mig själv och en dator. Behövde inte anlita någon och hela boken gjordes på rekordtid även fast jag hade noll erfarenhet och allt var dessutom helt gratis. Tack vare att kdp printar on demand så behöver man inte printa ut massvis med kopior som sen riskeras samla damm.. enda haken är att kdp tar en saftig % av alla försäljningar som görs. Så för min del ser jag det bara som win win, eftersom jag aldrig hade försökt mig på något sådant.. Nu ligger den bara där på deras hemsida och väntar.
Men visst tanken har slått mig att detta går att tjäna pengar på.. Men jag förstår också att det är lättare sagt en gjort.
Men med tanke på hur lätt och kul det här var så kan jag nog säga att jag kommer göra flera.
Säljer dom så säljer dom, säljer dom inte så kan jag inte bry mig mindre.
Jag är bara glad att jag och min dotter har hittat en gemensam kreativ hobby som vi båda tycker om ungefär lika mycket.
Kan säga att det redan börjar ramla in idéer till bok nr 2
- Hur kul som helst
Däremot så är programeringsbiten extremt intressant vad det gäller att tjäna pengar eftersom den typ av affärer har jag redan över 15 års erfarenhet av.
Även hacking biten.. Etisk hacking då dvs 😉
Skulle aldrig få för mig att hålla på med något olagligt. Iallafall inte nu på äldre dagar, lol.