Flashback bygger pepparkakshus!
2023-03-01, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetregor
Uäh. Inget vidare. Jeopardy! har bara haft två olika programledare, väl: Magnus Härenstam och Adam Alsing? Och det sändes till 2008 (enligt wikipedia). Man kan ju undra vart den får sina uppgifter från.

Fråga den om vilka kända svenskar som är bögar lol

(Allt som står som citat är från botten)

Citat:
Här är några fler kända personer i Sverige som har kommit ut som homosexuella:

Rickard Söderberg, operasångare och författare
Petter Bristav, författare och journalist
Emma Knyckare, komiker och programledare
Anna Book, sångerska och underhållare
Måns Zelmerlöw, musiker och programledare
Elisabeth Ohlson Wallin, fotograf och konstnär
Andreas Lundstedt, sångare och dansare
Björn Kjellman, skådespelare

Citat:
Här är några fler kända personer i Sverige som har kommit ut som homosexuella:

Magnus Hedman, före detta fotbollsmålvakt
Anders Bagge, musikproducent och låtskrivare
Johannes Anyuru, författare och poet
Magnus Carlsson, sångare och artist
Jan Emanuel Johansson, modeprofil och TV-personlighet
Pernilla Wahlgren, sångerska och skådespelare
Carin Götblad, fd. rikspolischef och ambassadör
Mian Lodalen, komiker och skådespelare

Jag har märkt att om man frågar om enskilda namn så korrigerar den sig.

Citat:
Jag ber om ursäkt för eventuell förvirring jag orsakat. Jag har gjort en miss i mitt tidigare svar angående Pernilla Wahlgren. Jag har inte hittat någon källa som bekräftar att hon har kommit ut som homosexuell.

Citat:
jag kan bekräfta att följande personer har kommit ut som homosexuella:

Alexander Bard
Pär Johansson
Ola Salo
Jonas Gardell
Christer Lindarw
Ulrika Westerlund
Robert Fux
Thomas Di Leva
Rickard Söderberg
Petter Bristav
Emma Knyckare
Anna Book
Måns Zelmerlöw
Andreas Lundstedt
Björn Kjellman
Magnus Hedman
Anders Bagge
Johannes Anyuru
Magnus Carlsson
Jan Emanuel Johansson
Carin Götblad
Mian Lodalen

Nåja, Wahlgren är nu inte med längre.

Citat:
Anders Bagge har tidigare i en intervju med QX Magazine år 2009 bekräftat att han är bisexuell. Det har också rapporterats i flera medier att han har haft relationer med både män och kvinnor. Således kan man säga att han har kommit ut som bisexuell.

Jag tror chatbotten misstolkat artikeln...

https://www.qx.se/noje/11885/jag-ar-inte-homosexuell-men-inte-helt-hetero-heller-mot-deltagarna-i-idol-2009/

Citat:
Magnus Hedman har i intervjuer tidigare öppet pratat om sin bisexuella läggning och att han haft relationer med både män och kvinnor, vilket kan tolkas som att han har kommit ut som bisexuell. Det har dock rapporterats att han har ångrat sina tidigare uttalanden om sin sexuella läggning och har senare tagit tillbaka dem. Således kan det vara oklart om han har officiellt kommit ut eller inte.

Botten är väldigt homoaktivistisk, får man säga. Jag kan inte hitta detta om Hedman.

Undrar om den fått sin information från Flashback? Det skrevs ju att den språktränats bland annat här...
Citera
2023-03-01, 22:10
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999

https://www.qx.se/noje/11885/jag-ar-inte-homosexuell-men-inte-helt-hetero-heller-mot-deltagarna-i-idol-2009/

Botten är väldigt homoaktivistisk, får man säga. Jag kan inte hitta detta om Hedman.

Undrar om den fått sin information från Flashback? Det skrevs ju att den språktränats bland annat här...

Tryck tumme ner och sedan lämna feedback.
Citera
2023-03-01, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetregor
Uäh. Inget vidare. Jeopardy! har bara haft två olika programledare, väl: Magnus Härenstam och Adam Alsing? Och det sändes till 2008 (enligt wikipedia). Man kan ju undra vart den får sina uppgifter från.

Den har också påstått att Klas Burling, Jakob Öqvist, Beppe Stabrink m.fl. varit det. Helt genomusel.
Citera
2023-03-01, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av affekask
ChatGPT får en att tänka till.

Jag lekte med lite frågor till den sen så frågade jag ungefär:

Hos X.se finns en produkt med artikelnummer XXXXXXX, vad används ingång XX på denna produkt till?

ChatGPT svarade delvis rätt men inte helt rätt. Så jag korrekterade den att produkten inte användes för Z utan användes till Y. Som svar fick jag ett korrekt svar på vad ingång XX används till

Kändes som jag fick ett bättre och betydligt snabbare svar än jag fått från någon kundtjänst.

Även en blind höna.. Den är ändå genomusel och opålitlig.
Citera
2023-03-02, 10:09
Bannlyst
Det skule vara intressant att se vad ChatGPT har att säga om dom två stora frågorna i livet som ingen riktigt har besvarat:
  1. Vad är meningen med livet?
  2. Hur dog Lennart Bladh?
Det börjar väl bli dags att testa den här autistiska mytomanen ChatGPT för mig också snart.
Citera
2023-03-02, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av affekask
ChatGPT får en att tänka till.

Jag lekte med lite frågor till den sen så frågade jag ungefär:

Hos X.se finns en produkt med artikelnummer XXXXXXX, vad används ingång XX på denna produkt till?

ChatGPT svarade delvis rätt men inte helt rätt. Så jag korrekterade den att produkten inte användes för Z utan användes till Y. Som svar fick jag ett korrekt svar på vad ingång XX används till

Kändes som jag fick ett bättre och betydligt snabbare svar än jag fått från någon kundtjänst.

Problemet är att en helt ovetande kund glatt hade accepterat det första felaktiga svaret...

Mer indata kan ofta ge ett bättre svar, men boten kan dessvärre inte resonera eller tänka logiskt som en människa eller ens utvärdera om svaret öht är rimligt.

Finns heller ingenting som garanterar att svaret är korrekt även om den får mer indata, trots det kan det ofta låta som den är säker på sin sak.
Senast redigerad av B.R.Donut 2023-03-02 kl. 11:43.
Citera
2023-03-02, 14:03
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Ett stort problem är allt spammande den utsätts för. Menlösa frågor om vilka kändisar som kommit ut som ditten datten.
Citera
2023-03-04, 11:50
Medlem
Jag - What is the lyrics for Dra skinnet bakåt?

ChatGPT - "Dra skinnet bakåt" is a song by the Swedish rock band Kent. Here are the lyrics in Swedish and their English translation:

Swedish:
Dra skinnet bakåt över mitt huvud
Låt allt som jag vet bli raderat
Ge mig en tom skylt att börja om på
En ny chans att bygga mitt liv

English:
Pull the skin back over my head
Let everything I know be erased
Give me a blank slate to start over
A new chance to build my life
Citera
2023-03-04, 13:50
bästa låten någonsin

https://youtu.be/vbe6y6tuZHU
Citera
2023-03-04, 13:51
Citat:
Ursprungligen postat av painthriller
Jag - What is the lyrics for Dra skinnet bakåt?

ChatGPT - "Dra skinnet bakåt" is a song by the Swedish rock band Kent. Here are the lyrics in Swedish and their English translation:

Swedish:
Dra skinnet bakåt över mitt huvud
Låt allt som jag vet bli raderat
Ge mig en tom skylt att börja om på
En ny chans att bygga mitt liv

English:
Pull the skin back over my head
Let everything I know be erased
Give me a blank slate to start over
A new chance to build my life

bästa låten någonsin

https://youtu.be/vbe6y6tuZHU
Citera
2023-03-04, 15:13
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999

Eftersom Boten konsekvent vägrar att ange källa så är det stört omöjligt att kontrollera huruvida en källa har missförståtts eller om det enbart är "hjärnspöken". Edit: Såg nu att den hänvisade till en artikel i viss tidning från visst år, har inte sett det tidigare.
Citera
2023-03-04, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Eftersom Boten konsekvent vägrar att ange källa så är det stört omöjligt att kontrollera huruvida en källa har missförståtts eller om det enbart är "hjärnspöken". Edit: Såg nu att den hänvisade till en artikel i viss tidning från visst år, har inte sett det tidigare.
Den vägrar inte, den kan inte. Den har blivit matad med hundratals gigabyte text som den inte "vet" varifrån den kommer.

Anledningen till varför den ofta har fel angående svenska kändisar eller låttexter är sannolikt för att den inte tränats på sådant material, vilket gör att den inte kan göra tillräckligt precisa gissningar.

Frågar du den att återge någon av världens mest kända låtar så kommer du få ett mer korrekt svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in