2023-08-17, 20:58
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
ni har vant er vid att vara sämst i Sthlm medans vi alltid har top3 som ambition, kanske helt enkelt är därför?
How the tables have turned. Det tog inte lång tid för er att plocka upp hybrisdressen från oss. Den är gammal och sliten vid det här laget då vi bar den i säkert 10 år när ni var piss. Enjoy våra hand-me-downs. Det ska dock sägas att er hybris saknar den humor som Don Björn och AIK vs. Inte AIK hade. Yeast infection from the North, bättre kan ni.
Citat:
Så jävla mycket drama är det inte, mer journalister som hypar upp det, för på Kaknäs ser det ut som alla trivs ändå.
Äsch, det fattar ju alla. Det är nyhetstorka nu på sportbladet efter flatorna torskade.
Citat:
Ursprungligen postat av London
Ja, det bör den väl vara allt sammantaget.

Samtidigt är den väl inte värre än beslutet att splasha 22-23 mkr över en Mikkelsen i jämförelse. Nu lär väl iof inte bajen behöva betala särskilt mycket av de avtalade bonusarna skulle jag gissa

https://fotbolltransfers.com/nyheter...ammarby/164442

Att JG fått så mycket skit medan norrmannen flyger helt under radarn stavas arrogans (om du läser detta Sanna).
Finns ju fortfarande tid för den värvningen att hitta rätt men ja, det ser knapapst ljust ut för dom i dagsläget, och dom kan ju knappast hoppas på en repeat av Berisha försäljningen ska landa och rädda dom. Vad lyfter Mikkelsen i lön förresten?
Citera
2023-08-17, 21:05
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Om AIK skulle åka ur, vilka skulle försvinna?
Ut i skogen menar du?
Citera
2023-08-17, 21:25
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Dahlin sjuk och lär missa matchen mot DIF i helgen.
Han den där stora domaren där uppe gick visst in och gav honom det röda kortet han borde haft mot Mjällby. Behöver han VAR tror du?

Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Malmö har garanterat spelare på bänken med högre lön. Det ändrar naturligtvis inte det faktum att JG är sämsta värvningen vi gjort någonsin men saker ska likväl sättas i rimlig kontext.
Fast dom spelarna kommer ju ändå spela och kanske säljas för en del pengar. Ni kommer få dras med JG i flera år till..
Citera
2023-08-17, 21:31
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Fast dom spelarna kommer ju ändå spela och kanske säljas för en del pengar. Ni kommer få dras med JG i flera år till..
2 år, 3 månader och 17 dagar but who's counting.

Känns lite hårt att peka ut Tinnerholm men han kommer inte säljas någonstans och sitter knappast på någon låg lön när han kommer tillbaka från 9 mille i grundlön i USA. Så mycket MFF hjärta har han inte. Finns flera spelare i Malmö som är helt slut men som fortfarande sitter på tunga kontrakt.
Citera
2023-08-17, 21:41
Vi stod för ett jävla statement i Europa idag! Bästa insatsen på jävligt länge! Vi spelade med ett självförtroende vi saknat. Och nu kommer Simon och Ishaq in i truppen!

Ser man inte vilka guldfavoriter vi är nu är man galen..
Senast redigerad av trazke 2023-08-17 kl. 22:01.
Citera
2023-08-17, 21:48
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
2 år, 3 månader och 17 dagar but who's counting.

Känns lite hårt att peka ut Tinnerholm men han kommer inte säljas någonstans och sitter knappast på någon låg lön när han kommer tillbaka från 9 mille i grundlön i USA. Så mycket MFF hjärta har han inte. Finns flera spelare i Malmö som är helt slut men som fortfarande sitter på tunga kontrakt.
Nej, Tinnerholm lär inte säljas, men om han har en lön i närheten av JG:s, då är ju den som skrev det kontraktet en idiot... Vilket vi ju iofs vet inte är helt ovanligt inom fotbollen. Och utan att ha jättekoll så borde han väl inte hamna så långt in i frysboxen som JG förmodligen snart gör..
Citera
2023-08-17, 22:02
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Vi stod för ett jävla statement i Europa idag! Bästa insatsen på jävligt länge! Vi spelade med ett självförtroende vi saknat länge. Och nu kommer Simon och Ishaq in i truppen!

Ser man inte vilka guldfavoriter vi är nu är man galen..

Va fan. Har helt missat att er retur var idag.

Gratulerar! Så många MFF-hån man skulle kunna kasta in här men nöjer mig med ett grattis som sagt
Citera
2023-08-17, 22:11
Citat:
Va fan. Har helt missat att er retur var idag.

Gratulerar! Så många MFF-hån man skulle kunna kasta in här men nöjer mig med ett grattis som sagt
Tack! 8-1 var ändå i underkant sett över två matcher. Men kul att vi avslutade matchen med en 16-åring, en 17-åring och en 18-åring som hade fullständig lekstuga. Blir fina siffror i Wyscout.

Gött att vi fick vilat lite spelare inför Sirius på söndag!
Citera
2023-08-17, 22:31
Medlem
Teus avatar
Citat:
Nej, Tinnerholm lär inte säljas, men om han har en lön i närheten av JG:s, då är ju den som skrev det kontraktet en idiot... Vilket vi ju iofs vet inte är helt ovanligt inom fotbollen. Och utan att ha jättekoll så borde han väl inte hamna så långt in i frysboxen som JG förmodligen snart gör..
Som jag sa, inte riktigt schysst av mig att peka ut honom, men Malmö skrev ett långt kontrakt med en spelare som är över 30 till en trupp som redan har en hög medelålder som sen går sönder direkt i inledningen. JG värvningen går som sagt ner i historien som vår sämsta to date men om någon kommer och hävdar att han var så klappusel förra säsongen eller att det gick att förutspå att han skulle komma tillbaka i sämre skick till denna säsongen kommer jag dela ut dumstrutar.
Citera
2023-08-17, 22:49
Medlem
Londons avatar
Citat:
Han den där stora domaren där uppe gick visst in och gav honom det röda kortet han borde haft mot Mjällby. Behöver han VAR tror du?

Om Hen finns (för att inte uppröra azdz et al som kan tänkas uppröras) så finns jag inte. Finns Hen så finns inte ökat säkerhetsläge mot Sverige. Finns inget av dessa vinner DIF SM-Guld och då finns en ”Hen” Finns jag så får vi tro på det mesta vi vill

Citat:
Som jag sa, inte riktigt schysst av mig att peka ut honom, men Malmö skrev ett långt kontrakt med en spelare som är över 30 till en trupp som redan har en hög medelålder som sen går sönder direkt i inledningen. JG värvningen går som sagt ner i historien som vår sämsta to date men om någon kommer och hävdar att han var så klappusel förra säsongen eller att det gick att förutspå att han skulle komma tillbaka i sämre skick till denna säsongen kommer jag dela ut dumstrutar.

Tinnerholm kan och ska få all skit som kommer över honom. Min uppfattning.
Citera
2023-08-17, 23:01
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Adla Jurelius!
Citera
2023-08-17, 23:03
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Och om han ligger skadad så är det ju inte MFF:s kassa som pengarna försvinner ur.

Nej, det var nog ingen som kunde förutse att han skulle komma tillbaka i ännu värre form efter försäsongen.. Men som det ser ut nu så lär han inte få spela mycket, han lär inte bli såld eller bli speciellt farligt skadad så ni blir av med hans lön heller. Så risken är väldigt stor att han kommer kosta mycket pengar under en lång tid utan att ni får nånting alls för det. Mer än frustration..

Citat:
Om Hen finns (för att inte uppröra azdz et al som kan tänkas uppröras) så finns jag inte. Finns Hen så finns inte ökat säkerhetsläge mot Sverige. Finns inget av dessa vinner DIF SM-Guld och då finns en ”Hen” Finns jag så får vi tro på det mesta vi vill
Tja, jag sa ju inte vilken variant av hen där uppe som tog beslutet. Vem är det som sköter VAR-rummet tror du? Loke om man går efter hur det ser ut många gånger...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in