Citat:
Ursprungligen postat av
junaz
Jag tror det är det här som är nyckeln.
Kan bara dra paralleller till Jeppe Andersen hos oss som blev bänkad och till och med av med kaptensbindeln. Men han bet ihop och krigade sig tillbaka in i startelvan och fick avsluta i klubben på ett bra sätt (om än under ny tränare då Marti kommit in istället för Milos).
Men det gäller ju som du säger att spelaren har förtroende för ledarskapet, och en tro på han i tränarnas ögon fortfarande kan bidra.
Är väl kanske där Mange tvekar, om han nu tycker att kommunikationen med KoT inte fungerar?
Har inte mer insyn i deras kommunikation än vad du har men att ta in Berg och Bergvall tror jag är roten till konsekvenser som lett till problemet som jag tror existerar. Den senare hade ju varit tjänstefel att inte plocka in sett till ekonomisk potential men Berg kan man enligt mig ifrågasätta.
Nu var vi plötsligt i läget att Kapten Mange, Schüller, Finndell, Sabovic, Berg och Bergvall skulle konkurrera om tre platser. Lägg på Odefalk på detta.
En Berg som är för bra för att ha på bänken men samtidigt ett mittfält man helst inte vill rucka för mycket med från föregående säsong. Då väljer vi att spela honom som nia istället för exempelvis Asoro, Edvardsen eller Bergström.
När det av självklara anledningar inte fungerade prövades nya tankar och formationer.
Plötsligt har du en hel radda med individer som jag gissar inte förstod eller höll med om beslut som togs. Givetvis är Berg en bättre fotbollsspelare än Bergström exempelvis men jag är fortfarande helt övertygad om att Bergström är en bättre nia. Att Berg gick före Joel och Victor förutsätter jag retade gallfeber på dem även om de säkert gärna sett honom på plan som tia. Vad ska Mange spela som om Berg är tia?
Det som känts självklart blir plötsligt rörigt och ifrågasatt. Rotationer i truppen ingen förstår. Startelvor som ingen utanför organisationen kan begripa. Spelare som av naturliga skäl blir frustrerade.
Felet ligger inte på Bosse, KoT, Berg, Mange eller någon annan specifikt. Soppan som vi hamnat i behöver dock lösas och jag tror som sagt inte den gör det om inte ny energi kommer in med tydliga idéer som alla får förhålla sig till.
EN tänkt startelva är en bra start.