2023-07-24, 19:42
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Du är som vanligt ute och svingar för svingandets skull…

Vad jag minns så för ett antal år sedan så skämde Djurgården ut sig ordentligt i ett derby mot Bajen? Fick ni några poängavdrag?

Hur kan du tro SvFF favoriserar oss när Reinfeldt styr förbundet? Låter inte alltför troligt…
Du är ute och Bagdad Bob:ar för Bob:andets skull.

Solna får sportsliga fördelar av sitt regelvidriga beteende.

Övrigt är ursäkter och fokusförflyttning.
Citera
2023-07-24, 20:03
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Tyvärr tror jag inte att ilskan skulle riktas mot "kompisarna" utan mot polisen och vakterna som försökte köra i väg dem. Det skulle bli kaos, och ännu fler skulle ta sig in på planen och försöka ta sig upp på andra läktare. Det hade kunnat sluta i katastrof. Lösningen? Spel för tomma läktare och poängavdrag biter mycket mer än böter. Självklart måste man också identifiera och stänga av de värsta bråkmakarna permanent. Följ upp maskeringsförbudet, ingen ska kunna vara maskerad på en svensk fotbollsarena.
Ja, svårt att fixa som jag sa. Hur gör man det utan direkt konfrontation? Bara vänta tills dom går frivilligt? Matchavbrott i timmar...
Men det var lite skuldbeläggningen som jag tänkte att en direkt utvisning av sektionen skulle fixa. Om det blir tomma läktare nästa match så kommer folk tjata om kollektiv bestraffning och eftersom det inte sker direkt så hinner folk glömma bort vem det var som orsakade den. Kör man ut packet direkt när det händer så finns det en klar chans att det kan lyckas. Men visst. Säker är jag definitivt inte.
Citera
2023-07-24, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Mitt problem är att Solnas supportrar får till matchavbrott när momentum i matchen inte går deras väg.

Detta skedde t.ex. under förra årets derby på Tele2. Sportslig påverkan borde ha sportsliga konsekvenser.

6p avdrag är enda vägen framåt.
Det var väl AIK som hade momentum när matchen bröts pga Malmös bankers?

Däremot provocerade vissa av AIKs supportrar. "Planstormningen" skedde under tiden när matchen var pausad.

Jag menar inte att AIK står utan skuld, men du har fel i sak.
Citera
2023-07-24, 20:11
Medlem
Teus avatar
Citat:

Du är farligt nära att vara värre än Katten nu. Malmö skapade pausen genom att kasta bangers. Det var vi som hade momentum när pausen inträffa, inte dom.

Sista gången jag skriver det nu så ta din tid och läs ovanstående tills budskapet sjunker in.
Citera
2023-07-24, 21:00
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Det var väl AIK som hade momentum när matchen bröts pga Malmös bankers?

Däremot provocerade vissa av AIKs supportrar. "Planstormningen" skedde under tiden när matchen var pausad.

Jag menar inte att AIK står utan skuld, men du har fel i sak.

Sanningen är att AIK bör hållas skyldiga för brister i säkerheten. Att det nu var vi som kastade in bangers och bengaler vilket ledde till avbrottet det går inte att förneka. Men skadan hade inte skett om era vakter gjort jobbet och stoppat banderollen i ingången.
Senast redigerad av DidierDrogba02 2023-07-24 kl. 21:04.
Citera
2023-07-24, 21:07
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Du är farligt nära att vara värre än Katten nu. Malmö skapade pausen genom att kasta bangers. Det var vi som hade momentum när pausen inträffa, inte dom.

Sista gången jag skriver det nu så ta din tid och läs ovanstående tills budskapet sjunker in.

Pausar från svara honom på ett tag nu pallar ej.

Han vill inte förstå.
Citera
2023-07-24, 21:09
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Sanningen är att AIK bör hållas skyldiga för brister i säkerheten. Att det nu var vi som kastade in bangers och bengaler vilket ledde till avbrottet det går inte att förneka. Men skadan hade inte skett om era vakter gjort jobbet och stoppat banderollen i ingången.
När ska ni stå upp i sthlm egentligen? Vore ju lite roligt att få lite motstånd både på plan, läktare å gata.
Citera
2023-07-24, 21:35
Medlem
Illusioners avatar
Tyvärr uppenbart att man spelar med två junisar stället för våra två stabilaste defensiva spelare. Slarv i båda spelmålen och straffen är vad den är. Och på det Stensson rött, bara att räkna in torsken mot AIK redan nu.
Citera
2023-07-24, 21:56
Medlem
Citat:

Ska du inte säga nåt om Difs senaste värvning, med dina mått mätt så är det väl Närkes Roberto Carlos
Citera
2023-07-24, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Tyvärr uppenbart att man spelar med två junisar stället för våra två stabilaste defensiva spelare. Slarv i båda spelmålen och straffen är vad den är. Och på det Stensson rött, bara att räkna in torsken mot AIK redan nu.

Da Graca är väl ingen allsvensk stjärna men han borde väl ändå få spela fortsättningsvis? Sedan blir det jävligt tufft för er med ett så orutinerat innermittfält emot Gnaget, hoppas ni löser en poäng iallafall men blir nog svårt. Blir det Ozkan och Vikman i nästa match? Offensivt ser ni ändå rätt vassa ut tycker jag.
Senast redigerad av Mandelgubben 2023-07-24 kl. 22:01.
Citera
2023-07-24, 21:59
Medlem
Sluta nu diskutera skiten på Friends igår, bägge lagens klackar betedde sig pissuselt, Aik borde inte dragit igång det med eldningen och Malmö borde inte betett sig så, och sen idioterna som sprang över plan.
Faktum är dock att säkerheten är AIK:s ansvar som hemmalag och arrangör och säkerheten var totalt jävla obefintlig, ett helt gäng ska inte kunna småjogga över hela plan och sen tillbaka till sin läktare utan att bli infångade direkt där och då.
Citera
2023-07-24, 22:09
Medlem
DrLECTERs avatar
När ska alla Ni fotbollsfantaster slänga alla dessa bengaleldare från arenorna där snart publiken (den yngre) tror att sådant aaltid funnits som inslag på en fotbollsmatch.
Inte fan höll man på så förr. Är klubbarna så pengakåta så de tycker det är värt priset och låta dessa pöbelfasoner få fortsätta.
Det kommer att sluta med spel inför tomma läktare och då får bengalfanatikerna sitta hemma och tända på framför TVn med påföljd att de kanske omkommer i en lägenhetsbrand. Hellre det är att framöver kommer att finnas oskyldiga dödsfall med i bilden på fotbollarenorna.
Har besökt många fotbollsmatcher förr i tiden men det skulle aldrig falla mig in och dessutom betala för att uppleva detta.
Det är inte frågan om när det första dödsfallet kommer att ske utan när.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in