2008-01-08, 16:49
Bannlyst
Stör mig på när filmens "budskap" blir alldeles för övertydligt. Till exempel i Transformers när soldate säger till Shea Leboufs karaktär att springa upp på ett hustak och vifta med signal"flairs" så att en helikopter kan komma och hämta kuben. Då säger Lebouf: Nej jag kan inte klara det. Nej, nej, nej.(underligt att han är så rädd med tanke på att han redan innan den här scenen äger rum fått veta faktumet att världens öde vilar i hans händer med relativt lugn, blivit jagad av jätterobotar och mycket mer. Och nu är han helt plötsligt rädd?)
Då säger soldaten: Listen to me, you're a soldier now, now do it. (eller något liknande) Hur jäkla klicheé artat kan det egentligen bli? Visst, det är Michael Bay men man kan i alla fall hoppas på lite bättre dialog som inte blir så jäkla övertydlig.

En annan faktor som jag stör mig på är über-inteligenta småbarn som är datorgenier (som i till exempel Constant Gardener).
När någon vuxen (alla vuxna porträtteras som mentalt efterblivna vad gäller datorer) ber dem om hjälp så rycker de på axlarna och sätter sig framför datorn. Väl framför datorn så får filmmakarna det att se ut som om barnen är genier bara för att de lyckas zooma in en bild på paint. Och alltid så hörs bakgrundljudet i form av smattrande tangenter.
När ska regissörerna förstå att barn faktiskt inte är särskilt överinteligenta vad gäller datorer? Och att vuxna inte är så otroligt efterblivna?
Citera
2008-01-08, 16:59
Medlem
gugglianos avatar
dåliga klipp. beskriver ett praktexempel från fire down below med steven seagal. på en hillbilly-fest med gitarrer och skit, fyll-ramlar ena gitarristen medan han spelar på en nylon-strängad gitarr,som fångas upp i på väg mot marken, av seagal, som hänger på sig guran och hoppar in i bandet, och i nästa klipp syns seagal spelandes på en stål-strängad gitarr med helt annan lack

dåliga klipp när folk är jagade och ramlar, man ser att jägaren är hack i häl, men när offret lyckats kravla sig upp igen är det åter plötsligt minst tio meter till godo
Citera
2008-01-08, 17:10
Medlem
Det är väldigt tydligt att hjältarna alltid vet precis när bomben i huset ska smälla och kan därmed hoppa precis i explosionsögonblicket.
Citera
2008-01-08, 17:41
Medlem
Illmatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meazury
När folk lägger på utan att säga hejdå när de pratat i telefon.

Jag är kanske helt vilse men jag har hört något om att de finns någon regel
i Hollywood om att man inte får säga "goodbye" och lägga på. Hittar inget om
de men är nästan säker på de.
Citera
2008-01-08, 17:43
Medlem
Mr Deadmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastpåse
Pistoler/gevär osv klickar alltid som fan när folk tar i dom med

Hahaha får mig och tänka på alla dom gånger folk repeterar sitt pumphagel på film.

Varenda gång det forceras en dörr ska det repeteras, kan inte vara många skott kvar när man kommit dit man ska.
Citera
2008-01-08, 17:55
Medlem
koprofagens avatar
När en person faller från en klippa som är 0.5 meter hög.. då får självklart personen i fråga ett "Are you okey". Typiskt amerikanskt.
Citera
2008-01-08, 19:45
Medlem
ensiferums avatar
Såg någon film igår natt på canal plus, Usher var med och det var ett gäng kids som hade barrakerat sig själva i en skola, whatever såg inte början, iallfall i slutet var det en väldans massa snö. Mycket snö som föll från himlen, bara de att snön smälte inte när de landade i ansiktet, håret eller kläderna utan det var övertydliga stora vita flakes.

Störde mig på det faktiskt
Citera
2008-01-08, 19:58
Medlem
Marxamas avatar
Stör mig otroligt mycket på hur folk pratar i dom flesta svenska filmer - för dom pratar då fan inte som människor gör, iallafall! Jävla teatersvenska
Citera
2008-01-08, 22:05
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marxama
Stör mig otroligt mycket på hur folk pratar i dom flesta svenska filmer - för dom pratar då fan inte som människor gör, iallafall! Jävla teatersvenska

En av dom främsta anledningarna att jag byter kanal om det är ett svenskt program eller en svenk film, tål inte att höra det.
Citera
2008-01-08, 22:11
Medlem
Slabbedasks avatar
När det är kärlek och piss ( inget ont om kärlek ) i oseriösa komdier som förstör allt det roliga varje gång man ser brud mongot i bild så vet man att den scenen kommer vara as dryg.

Gäller klart inte alla komedier men sånna där man verkligen inte vill att det ska var kärlek me.
Citera
2008-01-08, 22:15
Medlem
gaylordfuckers avatar
Jag vet inte om det är sagt men jag tycker att när bilar sprängs så
fort dom blir skjutna eller åker ner för ett stup eller liknande.
Sedan all omladdning av pistoler/revolvrar som nästan aldrig sker.
Citera
2008-01-08, 22:28
Bannlyst
Det här jävla ljudet man hör när någon zoomar in på en bild eller en kamera
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här