2010-11-12, 04:25
Medlem
-När filmen börjar med en låång actionscen, det är så himla konstigt?

-När tex en man och kvinna flyr tillsammans och han ska hålla henne i handen, när det är mkt lättare att springa själv ordentligt utan att hålla någon i handen! gahhh
Citera
2010-11-12, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the-beat-goes-on
En sak jag tänkte på när jag såg Star Wars Episode I: The Phantom Menace var att när de ställer Anakin framför jedi-rådet så säger Yoda tror jag att Anakin är för gammal för att utbilda sig till Jediriddare. Vad är Luke Skywalker då??? Han måste ju vara lastgammal med jedimått.

Sen en fundering som kom upp hur Hutterna kunde bli så mäktiga, visst att de sitter på en hel del cash och har sina lakejer, men hur tog dom sig dit!? Dom är ju helt värdelösa t ex Jabba blir ju strypt av Leia.

Mina star wars-kunskaper är knackiga men omständigheterna runt Luke är förbannat annorlunda emot de som var vid Anakins tid. I IV finns det inte mycket andra val än att utbilda Luke. Några andra jedis finns inte. De får göra det bästa utav situationen.

Igen, mina kunskaper är knackiga, så om det i någon annan del av franchisen, kanoniskt eller ej, finns en samtida jediriddare så ber jag redan nu om ursäkt.
Citera
2010-11-12, 09:07
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaxeru
Nu misstänker jag att det är mycket för att jag har svårt för vita kvinnor på film, vilket kommer i vägen, men jag har inte sett en enda västerländsk kärleksfilm som levt upp till hur sliskigt romantiskt jag vill att det ska vara. Västerländska kärleksdraman tenderar att vara så jäva... orena, jag vill ha fantastiska sagor som skulle få en liten 7årig tjejs ögon att tindra
Vet inte om jag över huvud taget sett något som varit i närheten av mina gränser för hur sliskigt det gärna får vara, och då tittar jag ändå väldigt mycket på kärleksfilmer. Dom borde fjolla runt mer med hur oändlig och oövervinnerlig kärlek är.

Utöver sex så är alla former av otrohet något jag inte heller accepterar i mina kärleksfilmer.

Med andra ord filmer som skulle få mig att spy efter 5min och slå av skiten och aldrig nånsin slå på den igen.

Fetat: Just den delen jag hatar, att dom alltid ska dravla till det som nån jävla super saga, tycker dom drar in skiten i varenda film som ska handla minsta lilla om kärlek/romantik (inkl i alla action filmer mm så ska det alltid vara den där jävla sockersliskiga sagoromantiken/oövervinnerliga kärleken. *kräkis vart är du när man behöver dig?!?*
Citera
2010-12-13, 12:44
Medlem
OrangeBolls avatar
Så länge filmen följer en logisk rationell förnuftig känsla igenom filmen så köper jag det mesta dom kan hitta på.
Citera
2010-12-13, 16:12
Medlem
Zokus avatar
1)Vissa filmer när dem är 10 personer i början, sen dör dem 1 efter 1 till det är hjälten, kvinnan (inte den snyggaste utan den som hjälten är kär i eller tvärt om) och den roliga eller tuffa killen kvar som ska dö i sista kampen och kvinnan få superkrafter och bli grym på att slåss, skjuta, modig etc.....

(På någon av hajen filmerna så var det ju den svarta, hjälten och kvinnan kvar och kvinnan skar ju sin hand och hoppa i vattnet för att "rädda" hjälten men dum som hon var blev hon uppkäkad, det var det bästa som hände i hela filmen hahaha)

2)Sen stör jag mig på när dem sjunger i tex family guy, för det är inte roligt eller "knäppt" som dem säkert vill att folk ska tro, bara tråkigt och irriterande som får mig att byta kanal

3) När dem slagit mördaren medvetslös och istället för att ta vapnet och döda honom så springer dem UTAN VAPNET
Citera
2010-12-13, 16:21
Medlem
Rödskäggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoku
(På någon av hajen filmerna så var det ju den svarta, hjälten och kvinnan kvar och kvinnan skar ju sin hand och hoppa i vattnet för att "rädda" hjälten men dum som hon var blev hon uppkäkad, det var det bästa som hände i hela filmen hahaha)

Deep Blue Sea är det du tänker på också. En av de få filmer där Samuel L Jackson även dör som en bitch
Citera
2010-12-13, 16:22
Medlem
Zokus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General-snus
när folk ramlar när dom blir jagade
Som den här? Titta bara på hans ben inte så konstigt
http://www.youtube.com/watch?v=g7oX3_y3JCs
Citera
2010-12-13, 16:41
Medlem
hetfields avatar
En som inte tagits upp innan tror jag:

När filmen fortsätter efter "slutet". Alltså, när filmen slutar ska eftertexterna börja rulla mot en svart bakgrund (och gärna med musik som speglar slutet). Efter filmen vill man ju ofta (om det nu varit en bra film man sett) samla sina tankar lite och tänka på vad man nyss sett. Bloopers, extra scener osv resulterar obönhörligen i en ...
Citera
2010-12-13, 18:00
Medlem
Mordarostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hetfield
En som inte tagits upp innan tror jag:

När filmen fortsätter efter "slutet". Alltså, när filmen slutar ska eftertexterna börja rulla mot en svart bakgrund (och gärna med musik som speglar slutet). Efter filmen vill man ju ofta (om det nu varit en bra film man sett) samla sina tankar lite och tänka på vad man nyss sett. Bloopers, extra scener osv resulterar obönhörligen i en ...

Kollar du på eftertexterna när du kollar på film? Förstår dig dock om man är på en smockad biosalong så brukar man precis komma ut när extra scenerna kommer (ibland) och jag stannar oftast. Men som du säger så är det jobbigt om man ska summera filmen i huvet och tänka lite på handlingen m.m.
Citera
2010-12-13, 19:43
Medlem
hetfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordarosten
Kollar du på eftertexterna när du kollar på film? Förstår dig dock om man är på en smockad biosalong så brukar man precis komma ut när extra scenerna kommer (ibland) och jag stannar oftast. Men som du säger så är det jobbigt om man ska summera filmen i huvet och tänka lite på handlingen m.m.
Ibland gör jag det, i alla fall första minuten eller så. Senast gången var nog Memories Of Murder, jag vet inte om du sett den, men hade det lagts in bloopers efter slutscenen, ja... Lyckligtvis brukar de som skapar kvalitetsfilmer ha den goda smaken att inte göra detta.
Citera
2010-12-13, 19:48
Medlem
TheDistances avatar
1. Dåliga skådisar

2. Dåligt manus

3. Dåligt LJUD!

4. Dålig regi
Citera
2010-12-13, 20:23
Medlem
Solarprestiges avatar
att havsvatten alltid är rent och kristallklart, för att man har spelat in i en stor tank (titanic tex), när det i verkligheten är fullt med alger och skit..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in