2007-06-04, 16:18
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanillababe
Blir alltid lika irriterad när man ser biljakter eller dylikt och de lyckas göra skrikare på på grusvägar... (Praktexempel; Thelma & Louise, i slutet när de kör mot stupet i Grand Canyon)

Eller i skräckfilmer då någon jagas av en bil mitt på en väg och de envisas med att springa mitt på vägen. Spring ut i skogen för helvete, problem solved!

I Die Hard (då han är i skyskrapan) får Bruce Willis helt plötsligt ett nytt och fräscht linne på sig... Hittade han det i nån låda på nåns kontor eller?

När en bil blir beskjuten och kulan träffar framdörren så sprängs hela biljäveln åt helvete...

Finns massor som stör mig. Orkar inte rabbla upp mer nu.

Praktexemplet över alla andra måste väl ändå vara 007 Goldeneye, däckskrikare med en tank....
och i nån av dom andra bond (tror drt var henes majestäts hemliga tjänst) med däckskrikare på snö/is..
Citera
2007-06-04, 16:40
Bannlyst
Jag är less på rysare där nån blir jagad som i t.ex. Det Okända eller nån random slasher där huvudpersonen springer och rammlar och filmens mördare hinner ikapp jättesnabbt, säkert redan sagt men jag behövde få ut det
Citera
2007-06-04, 19:31
Medlem
Vanillababes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Praktexemplet över alla andra måste väl ändå vara 007 Goldeneye, däckskrikare med en tank....
och i nån av dom andra bond (tror drt var henes majestäts hemliga tjänst) med däckskrikare på snö/is..

*haha* Jo, det var värre. Tragiskt.
Citera
2007-06-04, 20:10
Bannlyst
Citat:
Vad stör dig mest i filmer?

Dåligt skådespeleri.
Citera
2007-06-05, 01:38
Bannlyst
att det alltid (nästan) slutar på samma sätt att någon får tjejen och den elaka dör eller blir tagen av polisen.... ALLTID!!!!
Citera
2007-06-05, 02:00
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qjt
Nånting som är irriterande är att alla dörrar i amerikanska filmer är 1-2cm tjocka och öppnas innåt, bebisar kan ju för fanken sparka in sånna dörrar.

Antar att det är så i verkligheten också. Eller skulle dom ha speciella film-dörrar?
Citera
2007-06-05, 03:22
Medlem
volvo 240s avatar
Något som stör mig är att de aldrig använder stridsvagnar för att få bukt ned zombier i zombiefilmer.

I nightare City och Dawn of The dead hade det ju fungerat utmärkt.. men nej då, militären flyger runt i luften eller grupper om 4 på marken... smart.

Samt att riktiga soldater med order om att skjuta i huvudet åker på pisk men inte de otränade huvudrollerna.
Citera
2007-10-21, 22:40
Medlem
Ariess avatar
stör mig som fan på när dom tar klipp från andra filmer och använder...
tex i the marine så i början används klipp från rambo (helikoptern)
samt ett antal flyfiler använder klipp från iron eagle..
Citera
2007-10-21, 22:46
Medlem
Airbuzzs avatar
Jag stör mig på användningen språk, eller brist därav, i filmer.

Som att, som så ofta i amerikanska filmer, "tyskar" och "fransmän" talar engelska med brytning för att illustrera att de egentligen talar något annat språk än just engelska. Känns ganska fattigt.

Såg förövrigt samma fenomen i en gammal svensk film på tv för några veckor sedan...

De åkte till Italien där all "italienska" utgjordes av svenska med halvtaskig italiensk brytning.
Citera
2007-10-21, 23:49
Medlem
A85s avatar
Stör mig en hel del på när filmens karaktärer medvetet ska få publiken att hänga med. Som exempelvis när karaktärerna ska gå någonstans och den ena säger till den andra "where are we going again?" "eller "so...what are we doing again?"
Citera
2007-10-22, 01:00
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A85
Stör mig en hel del på när filmens karaktärer medvetet ska få publiken att hänga med. Som exempelvis när karaktärerna ska gå någonstans och den ena säger till den andra "where are we going again?" "eller "so...what are we doing again?"

...vilket ofelbart leder tankarna till Spaceballs, när översten står och berättar om den hemliga planen och Dark Helmet tittar in i kameran och säger "Everybody got that?!"
Citera
2007-10-22, 01:37
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A85
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
...vilket ofelbart leder tankarna till Spaceballs, när översten står och berättar om den hemliga planen och Dark Helmet tittar in i kameran och säger "Everybody got that?!"
Detta är ett syndrom som jag tycker att ungefär 89 % av all amerikansk film lider av, och som jag också störs enormt av.. Att jänkare (överlag) är obildade idioter vet ju alla , men producenterna är väl medvetna om hur exportmarknaden ser ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in