2007-04-18, 21:15
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskart
Blir helt galen när jag ser på Goldfinger. När Bond och Goldfinger spelar golf så plockar James helt nonchalant upp en guldtacka som han typ har haft i sin ficka. Hur fan kan han ha en enorm, och tung, tacka i sin ficka?!

Stör mig också när folk rycker loss halsband från andra så att kedjan förstörs. Vad är meningen? Nu måste de ju hitta en ny kedja. Kan tänka på sånt hur länge som helst

Eller som i en del filmer när dom packar en väska full med banktackor och hivar up den på ruggen och springer därifrån.

Och när dom ska flytta tackorna från pallen till bilen eller whatever dom ska frakta dom med så kastar(!) dom tackorna flera meter till varandra.

(En banktacka väger typ 27 kilo eller nåt sånt)
Citera
2007-04-19, 23:46
Medlem
När utredarna gör oönskade visiter hemma hos suspekta typer och alltid efter trettio sekunder blir så nödiga att de måste "use your bathroom", vilket de alltid får utan misstankar (varför sket de inte INNAN de åkte?), varpå de blir borta ostört snokandes runt i lådor och skåp i minst en kvart. I oskyldiga Sandys rosa smyckeskrin sitter alltid foton på Sandy i svarta spetstrosor och läderpiska instoppade i ett lönnfack.
Citera
2007-04-20, 11:07
Bannlyst
Amerikansk överdramatik om minsta lilla händelse, står bara inte ut.
En annan sak som får mig riktigt irriterad är korkade huvudpersoner som alltid måste få sig själva i massa trubbel och inte kan lita på rätt person (ex. Gollum vs. Sam).
En annan sak jag stör mig lite på är att det i princip alltid är negern som dör först i skräckfilmer, påminner lite om operation human shield.
Sista saken är att tjejer alltid ska vara så jävla okontrollerade i filmer, händer minsta lilla börjar dom skrika, gråta och ramla, så beter sig inte en vuxen människa.
Citera
2007-04-20, 11:12
Medlem
Big Bosss avatar
Som flera andra i den här tråden gör, när datorer ska blippa och bloppa och vissa flashiga OS. Varför finns det aldrig någon normal PC i filmer och TV-serier.
Citera
2007-05-01, 18:23
Medlem
När nå'n antyder att han börjar ana skumrask och falskspel och någon insyltad då säger: "Tro mig, det är bäst för dig att inget veta. Släpp det där och gå vidare. Glöm vad du hört, du kan ändå inte göra nå't åt det" etc etc. Tala om att avfyra det verkliga startskottet för tidernas största utredning...
Citera
2007-05-01, 18:34
Medlem
ensiferums avatar
Att det alltid ska vara en jävla tjej inblandad. Shit, kan man inte fylla ut filmen med något annat än någon uppenbar kärlek eller sentimentalt skit ?
Citera
2007-05-01, 19:13
Medlem
Pansarmeyers avatar
Under polisutredningar leder alltid spåren vid minst ett tillfälle till en strippklubb.
Citera
2007-05-01, 19:40
Medlem
muggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarmeyer
Under polisutredningar leder alltid spåren vid minst ett tillfälle till en strippklubb.

Haha jävligt sant.
Citera
2007-05-01, 20:51
Medlem
Matches Malones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensiferum
Att det alltid ska vara en jävla tjej inblandad. Shit, kan man inte fylla ut filmen med något annat än någon uppenbar kärlek eller sentimentalt skit ?

Precis. T.o.m. i macho-filmen Predator var de tvungna att hitta en tjej i djungeln, OCH släpa med sig henne!
Citera
2007-05-03, 15:44
Medlem
abbimickes avatar
Jag stör mig på folk som agerar helt mot vad man skulle göra i verkligheten om de tex är förföljda av en mördare. När de väl har en enkel chans att döda honom slår de honom lite löst i huvudet så att han tuppar av några minuter och springer sedan vidare. De kontrollerar inte ens om han är död.
Citera
2007-05-03, 15:58
Medlem
Birabackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matches Malone
Precis. T.o.m. i macho-filmen Predator var de tvungna att hitta en tjej i djungeln, OCH släpa med sig henne!

Ja, det där måste bort å det snaraste! JÄMT är det så! Tjejen är alltid jävligt snygg också, i alla fall snyggare än genomsnittet i de flesta fall, oavsett var eller med vad hon jobbar osv.
Citera
2007-05-03, 16:05
Medlem
ron_bs avatar
Alla asiater kan kampsport, eller är datanördar i vit skjorta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in