2006-07-16, 01:47
Medlem
gudemils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonhoran
Jo, typ Steven Spielberg & Co

Själv sitter jag med Karate Kid på tv-n bakom mig, snacka om dåligt soundtrack! Vilka usla låtar alltså

Resident Evil har jävligt dålig musik med. Och även om det är en eldstrid eller staketmålning som pågår så är det ösmusik i 190 kilometer i timmen som spelas.
Citera
2006-07-16, 02:07
Medlem
Aiolis avatar
Nu har jag kommit på två grejer till!

* När det ringer på dörren och karaktärerna inne i huset tar sjuttioelva år på sig innan dom öppnar dörren. Ifall jag stod utanför och det tog flera minuter för dörren att öppnas eftersom personerna inne i huset nödvändigtvis måste avsluta en konversation/röja undan spår/stå och glo så skulle jag garanterat gått iväg för länge sen.

* Fula killar i huvudrollen när det är uppenbart att dom är där mest för att se snygga ut, vilket dom ju misslyckas med fatalt. Illa. Mycket illa.
Citera
2006-07-16, 02:44
Medlem
Johanzzons avatar
all idrott på film!!!

hatar det

Huvudrollsinnehavaren dribblar ALLTID bort hela laget, som dessutom sätter in sina försök att stoppa hjälten ca 20 meter ifrån honom, samt att målvakten oftast slänger sig ifrån bollen/pucken

spelar fotboll själv och blir fullständigt vansinning på detta

Ex1 "Skruva den som Beckham" när hon ska skjuta frisparken i slutet. Inte nog med att målvakten står i fel hörn (dvs bakom muren, och inte täckandes det öppna hörnet som hon borde), dessutom går bollen rakt mot henne och det borde vara en barnlek att klistra den. Men nej då, hon ska slänga sej bort från den så den sitter jättefint.

Ex2 "Goal" Santiago dribblar av spelare på spelare. VIsst han får sig några tacklingar, men merparten av hans dribblingar lyckas. Och då har han tränat några veckor efter att ha blivit plockad direkt från gatan, men de räcker tydligen för att finta bort liverpoolbackarna (nästan så man borde utmana dom själv). För att inte tala om frisparken i slutet. Omöjligt skott!!

Skönt att få skriva av sig lite
Citera
2006-07-16, 03:28
Medlem
offe_mans avatar
Att det inte går som jag vill i filmen.
Citera
2006-07-16, 03:34
Medlem
När någon ringer någon eller pratar med personen och berättar t.ex att du måste stoppa en viss sak för annars sprängs jorden, men personen säger istället ungefär: stoppa den där de e jätteviktigt, göre NU! sug kuk..!
istället för att säga: om du inte stoppar den där sprängs jorden i 40000 bitar.

När någon sitter vid datorn och det alltid kommer massa fula ljudeffekter på varje klick.

När dom zoomar in i jpeg's o sånna och gör bättre skärpa.
Citera
2006-07-16, 03:43
Medlem
Jag HATAR när folk får t.ex ett gigantiskt stenblock, eller liknande efter sej, å bara måste springa framför de hur länge som helst, varför inte bara ta ett steg åt sidan, nej nej, Vi måste ju verka lite dumma, vi springer framför stenjäveln 2-3 kilometer, där vi tillslut hittar ett hål vi kan slänga oss i, så stenen rullar över...

Usch..

Dedär va skönt att få skriva
Citera
2006-07-16, 03:45
Medlem
Fiamedknuffs avatar
Jag kan störa mig på om det t ex är en film med en typiskt "perfekt" amerikansk familj, och så ser man att båda föräldrar i filmen har blå ögon och så har alla eller några ungarna bruna ögon. Då fattar man ju att frugan har pippat runt vid sidan av eftersom det är en ungefär en chans på miljonen att två blåögda får brunögda barn. Den bild som filmskaparen vill presentera om familjen blir liksom förstörd.
Citera
2006-07-16, 04:06
Medlem
gudemils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiamedknuff
Jag kan störa mig på om det t ex är en film med en typiskt "perfekt" amerikansk familj, och så ser man att båda föräldrar i filmen har blå ögon och så har alla eller några ungarna bruna ögon. Då fattar man ju att frugan har pippat runt vid sidan av eftersom det är en ungefär en chans på miljonen att två blåögda får brunögda barn. Den bild som filmskaparen vill presentera om familjen blir liksom förstörd.

Tvärtom, det är lätt hänt att två blåögda personer får ett brunögt barn. Även om så alla i familjen och mor och farföräldrarna och även deras föräldrar har blå ögon kan barnet bli brunögt.
Citera
2006-07-16, 04:14
Medlem
Redmarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanzzon
all idrott på film!!!

hatar det

Huvudrollsinnehavaren dribblar ALLTID bort hela laget, som dessutom sätter in sina försök att stoppa hjälten ca 20 meter ifrån honom, samt att målvakten oftast slänger sig ifrån bollen/pucken

spelar fotboll själv och blir fullständigt vansinning på detta

Ex1 "Skruva den som Beckham" när hon ska skjuta frisparken i slutet. Inte nog med att målvakten står i fel hörn (dvs bakom muren, och inte täckandes det öppna hörnet som hon borde), dessutom går bollen rakt mot henne och det borde vara en barnlek att klistra den. Men nej då, hon ska slänga sej bort från den så den sitter jättefint.

Ex2 "Goal" Santiago dribblar av spelare på spelare. VIsst han får sig några tacklingar, men merparten av hans dribblingar lyckas. Och då har han tränat några veckor efter att ha blivit plockad direkt från gatan, men de räcker tydligen för att finta bort liverpoolbackarna (nästan så man borde utmana dom själv). För att inte tala om frisparken i slutet. Omöjligt skott!!

Skönt att få skriva av sig lite

Hähä!! precis vad jag tänkte på..
som Mighty Ducks man vet att dom kommer vinna sista matchen och motståndarna leder med 1mål och det är 1min kvar
Citera
2006-07-16, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fr0ggeh
Håller med. Liknande händelse är ju alla de ggr som hjälten (oftast med tjej med) sitter fast i en brinnande bil eller liknande. När de tagit sig loss så springer de vad de kan och hoppar alltid samtidigt som explosionen sker. Det vore en sak om de flög iväg av själva explosionens tryckvåg men nej, de hoppar och millisekunden efter exploderar det. Aaaargh! Tänk om man en gång kunde se de två huvudkaraktärerna springa för livet, och slänga sig mot marken för att sedan ligga där i 20 sekunder innan det exploderar. Eller att de springer allt vad de kan för att märka att bilen inte exploderar ^^. Så hade jag gjort i min film!

kolla på den svenska filmen Kopps =)
Citera
2006-07-16, 08:50
Medlem
När två personer talar (bråkar) i telefon och den ene slänger på luren varpå den andre börjar ropa Hallå? eller tittar konfunderat in i luren.

När någon som spyr på film hostar samtidigt. Fysiskt omöjligt, då sätter sig ju allt i halsen.

När någon säger något fullständigt uppenbart till sin motspelare i filmen enbart för att filmtittarna ska fatta.

När banditer just rånat en bank (eller när någon annan viktig dramatisk händelse inträffat) och de sätter på TV:n, och det är alltid TV-nyheter om den aktuella händelsen och de alltid stänger av innan nyhetsinslaget är klart med typ orden "damn, what do we do now!?".

Hatar 95% av all amerikansk film och människor som tar Hollywoodfilm på allvar.
Citera
2006-07-16, 12:09
Medlem
Svedjebondes avatar
Hollywoodig övertydlighet för att puckade amerikaner ska fatta handligen.
Knipsluga ungjävlar. (det enda negativa med Aliens...)
förutsägbarhet.
Krystade lyckliga slut. (för att amerikaner inte går å ser om filmer med olyckliga slut å filmbolaget tjänar mindre pengar).
Politisk korrekthet. (det är synd om negrer oavsett situation och alla vita är rasister som negern får tala till rätta...)

Länge leve Europeisk Film, den äger! (så många ruttna amerikanska filmer som börjat som bra europeiska)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in