Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Ja, men jag svarade ju på det här inlägget från dig:
Det finns en annan aspekt på det där också: skådespelarnas arbetssituation. Det är mycket stor konkurrens om arbetstillfällena, och därför vågar särskilt unga kvinnor, nya i branschen, inte protestera när regissören vill ha naket. De får sedan skämmas resten av livet, när filmen går på TV igen och igen... Det hjälper inte så mycket om det är en body double heller, för den delen, för alla TROR att det är skådespelerskans bröst, bak eller underliv de har sett. Och då tappar de respekten för henne ändå... Det här behöver man som publik inte bidra till genom att betala för sådana filmer.
Det gör jag inte (tittar på film med mina barn som kan innehålla opassande saker). För övrigt är mina barn vuxna nu, eller närapå. Men när de var barn så kollade vi tillsammans på "vuxenfilmer" - d.v.s. filmer gjorda för vuxna, eller för alla åldrar, och inte bara på barn- eller familjefilmer. P.g.a. att jag ville att mina barn skulle lära sig om det verkliga livet, och lära sig uppskatta god film. Jag började för övrigt redan som mycket liten att se vuxenfilmer med mina föräldrar, och det hjälpte mig fort fram i mognaden och språkutvecklingen (även den engelska eftersom mina föräldrar klistrade för texten för mig med en svart plastremsa) tycker jag idag.
MEN då höll både mina föräldrar och jag på en tidsgräns någonstans vid 1968, om de/jag inte hade kollat upp filmen noga innan. För i vanliga filmer (till skillnad från porrfilmer) gjorda före 1968, visade man inget olämpligt i bild. Det antyddes bara. Och då förstod barnen inte den biten.
Finns många som vill vissa upp sig i dag. Kolla bara på idioterna på valfritt reality program.
Inte för att jag behöver se naket i filmer, men tycker det ser så jävla dumt ut när folk har sex på film med kläderna på. Ser lixom inte verkligt ut, vilket jag tycker är viktigt i film att det mesta ser så bra ut som möjligt.
Dom få gånger jag såg film med mina föräldrar där det förekom vuxet material av något slag va jävligt pinsamt och hade gärna klarat mig utan det.
Ville jag se vuxenfilmer så gjorde jag det för mig själv eller med vänner.
Får jag själv barn nån gång (vilket jag troligtvis aldrig får) så kommer jag inte kolla på såna där filmer med dom. Vill dom nån gång se på andra filmer än disney och sånt så får dom göra det på egen hand, för det kommer hända förr eller senare.