2022-11-18, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskig
Jo, det är ju ett hafsjobb på balken.
Fast Porsche kunde ju konstatera att balken är limmad, skruvad och popnitad från fabrik.

Det jag tycker är jätte konstigt är att Porsche valt den placeringen, på en så liten del och som dessutom är limmad/nitad. Speciellt när det är en så dyr och stöldbegärlig bil.

Vanligtvis sitter chassinumrena på ställen och delar av karossen som är oerhört mycket svårare att byta ut och modifiera.
Citera
2022-11-18, 00:20
Medlem
Någon som kan ladda upp hennes snyft video från tiktok?
Citera
2022-11-18, 00:35
Medlem
Citat:
Sjukaste av allt är ju bilen som:
1. blev av med däcken
2. sedan stulen utan däck (med nycklar i bilen)
3. sedan hittad med däcken och saknad vinge
4. för att sedan försvinna hos bilfirman
Allt detta på två dagar?!

På riktigt?

Ja det där undrar jag också, om det var 1, 2 eller 3 tjuvar inblandade eller enbart ägaren själv.
Citera
2022-11-18, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Ett papper slinker lätt förbi tullen för det kan skickas i brev eller tas med i en ficka
Jo ett papper, men en container med en bil är väl lite svårare att dölja när den kommer fram till Sverige? Fortfarande behöver man väl betala tull (eller slapp han det iomed tyskland?) Är ju en sjuhelvetes massa dokument bara för att hämta ut bilen, samt regbesiktning kollas ju VIN nr också.

Citat:
Sjukaste av allt är ju bilen som:
1. blev av med däcken
2. sedan stulen utan däck (med nycklar i bilen)
3. sedan hittad med däcken och saknad vinge
4. för att sedan försvinna hos bilfirman
Allt detta på två dagar?!
På riktigt?
Haha ja, hade jag varit ägaren hade jag inte valt en Porsche igen efter det där, riktig bad luck Brian.. Notera att bilfirman är där J3ssica jobbade och där både hon och RC har kontakter..
Citera
2022-11-18, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1750
Någon som kan ladda upp hennes snyft video från tiktok?
Använder inte TiKTok så det här har jag missat, grät hon över att hon blivit av med jobbet nu eller?
Citera
2022-11-18, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det är det jag också lyft som argument. Det är ju i sammanhanget mest småplock som kommer från dom stulna bilarna. Hade han pysslat med det här på heltid hade han ju hållt sig till en eller två bilar och tagit rubbet från dom.

Låter mer som att han är en halvskojare verksam i gråzonen och snubblar in lite på det helsvarta fältet enbart någon gång ibland och inte håller på med biltjuveri 24/7.

Småplock? Det var ju rätt så många saker som blev rätt många hundra k ändå.. Förhörsledaren bad ju honom dessutom bläddra i kvitton för att visa och förklara vilka kvitton som gick till vad och det kunde inte R.C. (hans försvarare sa att han fick kolla i lugn och ro hemma och fabricera ihop sin historia igen).

Sedan får R.C gärna berätta vart man köper ett kolfibertak till en GT2RS för 10.000:- framöver, för det låter helt jävla absurt billigt och bland det mest otroliga jag läste i FUP... Känns som att en sådan viktig del som innefattar så mycket jobb att tillverka känns omöjlig att få tag på för 10.000:-.
Citera
2022-11-18, 01:00
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All0therswastaken
Haha ja, hade jag varit ägaren hade jag inte valt en Porsche igen efter det där, riktig bad luck Brian.. Notera att bilfirman är där J3ssica jobbade och där både hon och RC har kontakter..

Rättegången är nog mest för formens skull, men som vanligt kommer Rättsväsendet inte komma fram till 100% rätt slutsats.
Citera
2022-11-18, 01:05
Medlem
Citat:
Ja det där undrar jag också, om det var 1, 2 eller 3 tjuvar inblandade eller enbart ägaren själv.

Att det ens går att försäkra dessa bilar utan extern GPS sändare är vansinne.
Citera
2022-11-18, 03:08
Medlem
RC är bra
Citera
2022-11-18, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LakatosAB
RC är bra
Utveckla?

Enligt de bevis som kommit fram så skulle jag inte kalla honom för en bra snubbe 😂
Citera
2022-11-18, 06:33
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Nu har jag läst hela FUP. Jag tror det är möjligt RC går fri, finns mer förklaringar än vad det finns frågetecken. RC erkänner att han varit på balken med VIN. Fast han erkänner inte att han ändrat VIN. VIN kan ju vara ändrat i Dubai eller Tyskland, bara för att det mest troligt är RC som gjort det så betyder det inte att det är han.

Visst, bilen är fylld med stöldgods, men han kan redovisa kvitton på en hel del. Om RC nu har stulit ett gäng bilar för att få tag på delar så känns det för mig rätt märkligt att han måste köpa delar från kontinenten och från diverse lirare. Han som sålde motorhuven för 30K är ju legitim, som exempel. Även alla inköp från Polen. Polisen ifrågasätter ju inte det. Utan bara Niklas Falk och balken med VIN.

Polisens arbete känns helt uselt. Känns som dom lämnat Dubai bilens vara eller icke vara helt utan följdfrågor. Ingen kontakt med företaget som sålde, ingen uppföljning mm
Polisgubben har ju mindre koll än mig på bilar och jag är inte ens särskilt intresserad.
Att det gått över 3 år sedan bilen blev beslagtagen och dom inte presterat mer är ju helt fantastiskt.

Jag tror ju iofs att RC är skyldig, men det känns inte som att polisen/larmtjänst har bevisat det.

Instämmer, svag utredning!
Blir mycket spännande att se utgången av detta..
Citera
2022-11-18, 06:34
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Det är det jag också lyft som argument. Det är ju i sammanhanget mest småplock som kommer från dom stulna bilarna. Hade han pysslat med det här på heltid hade han ju hållt sig till en eller två bilar och tagit rubbet från dom.

Låter mer som att han är en halvskojare verksam i gråzonen och snubblar in lite på det helsvarta fältet enbart någon gång ibland och inte håller på med biltjuveri 24/7.

Håller med här också!
Det är min nuvarande uppfattning om RC.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in