2022-11-17, 22:56
Medlem
Det håller till nån skum Porscheverkstad eller skrot ute på Ekerö !
Är de i samröre på nått vis?
Iaf står det sjukt mkt Porsche i gräset, längs huset och ladan verkstaden verkar vara i!!! Känns konstigt
Citera
2022-11-17, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Snälla du, jag menar att hon hamnade i luppen då hon är oskyldig som tjuv eller vad ni kallar det.
En utlandsfödd människa som utnyttjar en snygg blond svensk tjej i syfte att synas är väl inget konstigt. Det händer hela tiden. Men håll henne utanför!

Mellanöstern, Afrika eller andra delar av världen spelar väl ingen roll om man blir utnyttjad?

Utlandsfödd? Andra delar av världen? Du verkar prata om andra personer än de aktuella hursomhelst. Hoppa över till någon av alla trådar om sådana
Citera
2022-11-17, 23:03
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snakepliskensthlm
Iaf står det sjukt mkt Porsche i gräset, längs huset och ladan verkstaden verkar vara i!!! Känns konstigt

Lindvall bil AB har nog meckat Porsche sen början på 90-talet.
Inget skumt, bara en massa trötta bilar.
Bra och prisvärd verkstad!
Citera
2022-11-17, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frankensteinporsch
vi kan iallafall konstatera att exportcertifikatet på dubai porschen är äkta, bilen som exporterades var vit, det var en coupe osv https://imgur.com/oYzz4N9
Ska man inte betala gött med tull på saker till och från Dubai och den typen av länder?

Eller hur är det med "krockade" fordon osv?

Känns ju som att myndigheterna kan ha en slant att hämta där också
Citera
2022-11-17, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag har aldrig tänkt på det eftersom jag aldrig haft behovet. Men borde det inte gå att ta ett drivdorn och knacka ur pinnen ur popniten när själva niten är på plats och har expanderat.

I så fall hade han kunnat använda en vanlig enkel popnittång men ändå fått till ett resultat som kanske hade gått larmtjänst förbi avseende just den detaljen.

Jag förstår inte riktigt vad du menar. Jag kan förtydliga mig med att på det jag såg så köpte dom ett specialverktyg från Porsche och nya nitar för att kunna återställa bilen. Den bilen var krockad framtill och vad jag minns så bytte dom ut frunken och mer därtill.
Citera
2022-11-17, 23:51
Medlem
Nu har jag läst hela FUP. Jag tror det är möjligt RC går fri, finns mer förklaringar än vad det finns frågetecken. RC erkänner att han varit på balken med VIN. Fast han erkänner inte att han ändrat VIN. VIN kan ju vara ändrat i Dubai eller Tyskland, bara för att det mest troligt är RC som gjort det så betyder det inte att det är han.

Visst, bilen är fylld med stöldgods, men han kan redovisa kvitton på en hel del. Om RC nu har stulit ett gäng bilar för att få tag på delar så känns det för mig rätt märkligt att han måste köpa delar från kontinenten och från diverse lirare. Han som sålde motorhuven för 30K är ju legitim, som exempel. Även alla inköp från Polen. Polisen ifrågasätter ju inte det. Utan bara Niklas Falk och balken med VIN.

Polisens arbete känns helt uselt. Känns som dom lämnat Dubai bilens vara eller icke vara helt utan följdfrågor. Ingen kontakt med företaget som sålde, ingen uppföljning mm
Polisgubben har ju mindre koll än mig på bilar och jag är inte ens särskilt intresserad.
Att det gått över 3 år sedan bilen blev beslagtagen och dom inte presterat mer är ju helt fantastiskt.

Jag tror ju iofs att RC är skyldig, men det känns inte som att polisen/larmtjänst har bevisat det.
Citera
2022-11-17, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskig
Jag förstår inte riktigt vad du menar. Jag kan förtydliga mig med att på det jag såg så köpte dom ett specialverktyg från Porsche och nya nitar för att kunna återställa bilen. Den bilen var krockad framtill och vad jag minns så bytte dom ut frunken och mer därtill.

Vad jag minns från fup var det uppenbar och stor skillnad på nitarnas utseende.

När man använder en vanlig popnittång så klipper den av "skaftet" (som får själva niten att expandera) och lämnar det kvar i centrum av niten.

Jag spekulerade lite i om det inte hade varit möjligt att ta en drivdorn med lite mindre diameter och knacka ut den delen av "skaftet" som är kvar i niten för att på så vis få den nya niten att bli så lik originalet att den delen passerat larmtjänst obemärkt förbi.

Alltså att man fått ett bättre slutresultat enbart av lite mer ansträngning.

Det i kombination med lite bättre arbete på baksidan hade kanske räckt och gjort att larmtjänst inte började detaljgranska "stjärnans" utformning och tvättat området runt det andra chassinumret med lösningsmedel.
Senast redigerad av rotebro-conny 2022-11-17 kl. 23:56.
Citera
2022-11-17, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snakepliskensthlm

Vet vem det är - han är inte bara helt OK utan juste seriös o duktig på det mesta inte bara att skruva bil o f f a porsche - han o hans företag skall inte dras in i detta. Han o hans företag har dessutom mycket gott rykte.
Citera
2022-11-17, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av All0therswastaken
Ska man inte betala gött med tull på saker till och från Dubai och den typen av länder?

Eller hur är det med "krockade" fordon osv?

Känns ju som att myndigheterna kan ha en slant att hämta där också

Ett papper slinker lätt förbi tullen för det kan skickas i brev eller tas med i en ficka
Citera
2022-11-17, 23:57
Medlem
Sjukaste av allt är ju bilen som:
1. blev av med däcken
2. sedan stulen utan däck (med nycklar i bilen)
3. sedan hittad med däcken och saknad vinge
4. för att sedan försvinna hos bilfirman
Allt detta på två dagar?!

På riktigt?
Citera
2022-11-17, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Vad jag minns från fup var det uppenbar och stor skillnad på nitarnas utseende.

När man använder en vanlig popnittång så klipper den av "skaftet" (som får själva niten att expandera) och lämnar det kvar i centrum av niten.

Jag spekulerade lite i om det inte hade varit möjligt att ta en drivdorn med lite mindre diameter och knacka ut den delen av "skaftet" som är kvar i niten för att på så vis få den nya niten att bli så lik originalet att den delen passerat larmtjänst obemärkt förbi.

Alltså att man fått ett bättre slutresultat enbart av lite mer ansträngning.

Det i kombination med lite bättre arbete på baksidan hade kanske räckt och gjort att larmtjänst inte började detaljgranska "stjärnans" utformning och tvättat området runt det andra chassinumret med lösningsmedel.

Jo, det är ju ett hafsjobb på balken.
Fast Porsche kunde ju konstatera att balken är limmad, skruvad och popnitad från fabrik.
Citera
2022-11-18, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskig
Nu har jag läst hela FUP. Jag tror det är möjligt RC går fri, finns mer förklaringar än vad det finns frågetecken. RC erkänner att han varit på balken med VIN. Fast han erkänner inte att han ändrat VIN. VIN kan ju vara ändrat i Dubai eller Tyskland, bara för att det mest troligt är RC som gjort det så betyder det inte att det är han.

Visst, bilen är fylld med stöldgods, men han kan redovisa kvitton på en hel del. Om RC nu har stulit ett gäng bilar för att få tag på delar så känns det för mig rätt märkligt att han måste köpa delar från kontinenten och från diverse lirare. Han som sålde motorhuven för 30K är ju legitim, som exempel. Även alla inköp från Polen. Polisen ifrågasätter ju inte det. Utan bara Niklas Falk och balken med VIN.

Polisens arbete känns helt uselt. Känns som dom lämnat Dubai bilens vara eller icke vara helt utan följdfrågor. Ingen kontakt med företaget som sålde, ingen uppföljning mm
Polisgubben har ju mindre koll än mig på bilar och jag är inte ens särskilt intresserad.
Att det gått över 3 år sedan bilen blev beslagtagen och dom inte presterat mer är ju helt fantastiskt.

Jag tror ju iofs att RC är skyldig, men det känns inte som att polisen/larmtjänst har bevisat det.

Det är det jag också lyft som argument. Det är ju i sammanhanget mest småplock som kommer från dom stulna bilarna. Hade han pysslat med det här på heltid hade han ju hållt sig till en eller två bilar och tagit rubbet från dom.

Låter mer som att han är en halvskojare verksam i gråzonen och snubblar in lite på det helsvarta fältet enbart någon gång ibland och inte håller på med biltjuveri 24/7.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in