Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Ja det är det jag varit inne på också när det gäller moralfrågan. Mycket är ett hopkok av beställare, uppdragsgivare, utförare, hantlangare, organisatörer, tungt kriminella och folk som egentligen är hyfsat ordningsamma men som kan ta en liten genväg för en enstaka bra affär. Det är inte alltid så enkelt som att den som för stunden håller i den aktuella kabelhärvan med automatik är den största gangstern.
Sen får man ju dela upp det här lite också, du och tråden fokuserar ju mest på dom riktiga genuina entusiasterna.
Jag har ingen aning om hur många reggade Porschar det finns i landet och hur många som ingår i resp grupp men helt klart finns det även en hel del i ägarskaran som i vanlig ordning är ute efter steket och knappt förstår vad dom åker runt med och aldrig sätter sin fot på en träff eller ett event.
Ja det är en salig mix, och något jag idag tar stort avstånd ifrån. Då för 20 år sedan tyckte man det var ballt, att åka ifrån dem finare områdena till Jordbro industriområde på streetrace. Har handlat utan kvitton, däck, reservdelar m.m. längesedan sist.
Uppskattningsvis i Stockholm med omnejd finns omkring ett hundratal GT3/RS/GT2/RS fram tillochmed 991-modellen, beroende på hur man räknar, många känner varann och därav sprack det tillslut - när man har över 100k följare och smackar på stöldgods från stölder inom samma län. Obegripligt korkat.
Hoppas dem drar lärdom av detta, och hoppas dom på något vis kan fortsätta på rätt sida om lagen. Kul med folk som delar med sig av hobbys, bilder och filmer från trackdays etc. Varit intressant att följa, men det är nog många entusiaster från förr som undrat hur länge detta skulle hålla.