Citat:
Ursprungligen postat av
LeoPard88
Folk från Saltis lär känna "Hägersten" på samma event, betalar mer än gärna cash/utan kvitto m.m.
Som någon skrev tidigare, så vill inte jag heller nämna enskilda händelser med risk för att outa mig, mer än att jag var insyltad för 20 år sedan privat bland forummoderatorer och div bedrägerier som förekom omkring dem, alla prylar och trix. Det går fortfarande att läsa ganska mycket från den tiden och skapa sig en bild ^^ även div filmer på/med profiler och anklagelser ligger fortfarande uppe på youtube inkl kommentarer. Folk har bytt namn, gått under jorden, åkt in, gått vidare osv. Men RC har kört på.
Undrar ifall dem kommer rota vidare i tidigare bilar och personkopplingar. Hade varit intressant att veta varför Jezzica tagit bort bilder på båten och vad hon skulle döpa den till? Finns någon story kvar med bilder, men inga som antyder att den skulle vara i "deras" ägo längre. Det är ju annars en ganska lukrativ business för den ljusskygge. Eller rädsla att fogden skall mäta ut den / dess id-nummer inte heller stämmer eller är myglat med..
Ja det är det jag varit inne på också när det gäller moralfrågan. Mycket är ett hopkok av beställare, uppdragsgivare, utförare, hantlangare, organisatörer, tungt kriminella och folk som egentligen är hyfsat ordningsamma men som kan ta en liten genväg för en enstaka bra affär. Det är inte alltid så enkelt som att den som för stunden håller i den aktuella kabelhärvan med automatik är den största gangstern.
Men sen har ju tiderna förändrats under dessa 20år, blir man av med 3 miljoners bilar, backspegel, airbags etc nu för tiden tror jag inte dom flesta tänker att det hamnat hos en bilentusiast i Åkersberga och går att köpa billigt på nästa porscheträff.
Sen får man ju dela upp det här lite också, du och tråden fokuserar ju mest på dom riktiga genuina entusiasterna.
Jag har ingen aning om hur många reggade Porschar det finns i landet och hur många som ingår i resp grupp men helt klart finns det även en hel del i ägarskaran som i vanlig ordning bara är ute efter steket och knappt förstår vad dom åker runt med och aldrig sätter sin fot på en träff eller ett event.
Under sommarhalvåret ser man mer eller mindre super-sportbilar på daglig basis inne i stan och inte sällan körs dom så taffligt och orutinerat att man kan bli mörkrädd. Helt klart framgår i alla fall att det inte är genuin passion och entusiasm som ligger bakom valet av varumärke man vill förknippas med.