Citat:
Ursprungligen postat av
Lian.Vendl
Nä time flies

Jag blev lite förvånad över att Puppan engagerade sig på den nivån i detta fallet. Jag undrar om inte folk, som jag anser ganska seriösa, ändå inte kommer distansera sig från RC efter detta.
Som sagt, ingen supercharmig personlighet kanske, men han presterar och det är väl det folk flockas runt. 100-200 på 5 sek får det att killa i brallan på de flesta!
Det förvånade mig oxå, backa upp en högst tvivelaktig figur är definitivt inget smart drag.
Ska man vara självutnämnt proffs så kan jag tycka att man själv börjar med att kolla identiteten på den, på pappret, importerade bilen.
Var ju en skarpögd spanare tidigare i tråden som påpekade förstärkningsplattorna till halvbur.
En kaross som tidigare varit en cabbe borde rimligen bära spår efter just cabrioleten och karossen är rimligtvis förstärkt i a-stolpar och golv, det missade visst "experten". RC påstår att han endast bytt en del av taket..på en bil som helt saknar tak.
Man bygger helt enkelt inte rejsbil på cab-kaross.
Ingen vettig människa blästrar en hel kaross, visst vissa utvalda partier kanske men t,ex bakskärmar blästrar man ju aldrig, så varför blästrar man hela karossen?, jo för att det var fel färg på den mot identiteten som det fanns papper på.
Vem har blästrat och vilken färg hade karossen ursprungligen?
Enligt tidigare uppgift så har den Tyska firman betalat 10 000 € för bilen, för det priset hade det krävts omfattande byte av karossdelar/riktning, om det öht hade gått att rädda själva karossen, karossen på aktuell bil saknar ju spår av några som helst dylika ingrepp, som jag förstått det.
Och det vet Puppan, han har ju gått igenom just den proceduren med sin bil.
https://www.freevindecoder.eu/sv/WPOZZZ99ZES161751
Anges VIN
WPO ZZZ99Z ES16 1751
Fordon upptäckt
Allmän information
Göra Porsche
Modell 911
Årsmodell 2014
Kroppsstil 2 Doors Cabrio
Motortyp 3.8
Bränsletyp Gasoline
Överföring 7-Speed Automatic