2022-11-15, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slavaswe
Kriminella blattar brukar dom ju ta bilarna av när dom har skulder till kronkalle oavsett vem som står på bilen

Så nu är hon blatte också? Kollat han hon inte är äkta blondin alltså?
Citera
2022-11-15, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Så nu är hon blatte också? Kollat han hon inte är äkta blondin alltså?

Que? Jag gav dig ett exempel på att bilar kan tas oavsett om du står som ägare eller inte. Du är bra dum nu.
Citera
2022-11-15, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Misstänker att bilarna är demonterade innan de stöldanmäls så man slipper falskskylta och riskera något.
Finns nog mkt mer info hos utredare och polis. Detta var lågt hängande frukt!

Då måste porschecenter östermalm vara inblande också då det var där den bilen stals som sägs vara merparten av den nu beslagtagna bilen.
Citera
2022-11-15, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishbrothers
Yes! Fy fan va grymt att det är en del som har riktigt bra koll, bara hatten av! Go go go Larmtjänst! Som jag sagt hela tiden, det är bilen YFN344 och ingen Dubai bil!

Läser man om bilen från Dubai är det en så sjuk scam. Betala 25k euro och ”betala 35k när du är på återbesök i Tyskland för inreggning… vem sjutton går ens med på en sån deal som säljare? Solklart att det är ett upplägg för att sälja papper.
På vissa sidor kan man söka historik via chassienummer, sen bör väl typ Porsche club sweden kunna snoka sådant, samt vara måttligt imponerad över slaktade bilar? Jag tror dock att några är rena bedrägerier med ägaren inblandad (kan ju alltid skylla på polacker)…
Men till saken hör tror jag säkert att han är snäll och trevlig, det betvivlar jag inte en sekund! Lite för dyr hobby kanske… vad jobbar han ens med? Han kör iaf snabbt och bygger bra men resten är väl inte så roligt… sen att hans långa byggtråd från rejsa är borttagen tyder ju på att någon där vet om problematiken.

Det här hände ju inte ”igår” heller så tid för att hitta kvitton och kränga av delar har funnits. Personen säljer just nu en porschevinge på rejsa.

Det där med att bilens enda nyckel ska ha försvunnit i samband med beslaget låter ju som hittepå för att dölja något. Jag kan ha fattat det fel men jag förstod att nyckeln från den beslagtagna bilen ”inte låg kvar där den lämnades”, eller var det en annan?
Citera
2022-11-15, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Nä time flies
Jag blev lite förvånad över att Puppan engagerade sig på den nivån i detta fallet. Jag undrar om inte folk, som jag anser ganska seriösa, ändå inte kommer distansera sig från RC efter detta.
Som sagt, ingen supercharmig personlighet kanske, men han presterar och det är väl det folk flockas runt. 100-200 på 5 sek får det att killa i brallan på de flesta!

Det förvånade mig oxå, backa upp en högst tvivelaktig figur är definitivt inget smart drag.
Ska man vara självutnämnt proffs så kan jag tycka att man själv börjar med att kolla identiteten på den, på pappret, importerade bilen.
Var ju en skarpögd spanare tidigare i tråden som påpekade förstärkningsplattorna till halvbur.
En kaross som tidigare varit en cabbe borde rimligen bära spår efter just cabrioleten och karossen är rimligtvis förstärkt i a-stolpar och golv, det missade visst "experten". RC påstår att han endast bytt en del av taket..på en bil som helt saknar tak.
Man bygger helt enkelt inte rejsbil på cab-kaross.

Ingen vettig människa blästrar en hel kaross, visst vissa utvalda partier kanske men t,ex bakskärmar blästrar man ju aldrig, så varför blästrar man hela karossen?, jo för att det var fel färg på den mot identiteten som det fanns papper på.
Vem har blästrat och vilken färg hade karossen ursprungligen?

Enligt tidigare uppgift så har den Tyska firman betalat 10 000 € för bilen, för det priset hade det krävts omfattande byte av karossdelar/riktning, om det öht hade gått att rädda själva karossen, karossen på aktuell bil saknar ju spår av några som helst dylika ingrepp, som jag förstått det.
Och det vet Puppan, han har ju gått igenom just den proceduren med sin bil.

https://www.freevindecoder.eu/sv/WPOZZZ99ZES161751

Anges VIN

WPO ZZZ99Z ES16 1751
Fordon upptäckt
Allmän information

Göra Porsche
Modell 911
Årsmodell 2014
Kroppsstil 2 Doors Cabrio
Motortyp 3.8
Bränsletyp Gasoline
Överföring 7-Speed Automatic
Fordonsklass Sport Car
Fordonstyp Sport
Tillverkad i Germany
Kontrollera fordonets historik
Videorecension av samma modell på autoreviews.tv

Tillverkare

Tillverkare Dr Ing HCF Porsch Ag
Adressrad 1 Stuttgart 40
Adressrad 2 Stuttgart 40
Område Europe
Land Germany
Notera Manufacturer builds more than 500 vehicles per year
Fordonsspecifikation

Kroppstyp Cabrio
Antal dörrar 2
Antal platser 2+2
Förskjutning SI 3800
Förskjutning CID 232
Förskjutning Nominel 3.8
Motor HorsePower 400
Motor KiloWatts 298
Automatväxellåda 7AT
Bränsletyp Gasoline
Senast redigerad av convict76 2022-11-15 kl. 11:46. Anledning: Länk funkar ej
Citera
2022-11-15, 11:55
Medlem
Hur lång tid tar det innan JG har nytt jobb på random flashig och oseriös bilfirma som drivs av blattar och säljer exklusiva bilar? Passar perfekt in i den miljön, babbarna kommer att älska henne.
Citera
2022-11-15, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Politrukens
Hur lång tid tar det innan JG har nytt jobb på random flashig och oseriös bilfirma som drivs av blattar och säljer exklusiva bilar? Passar perfekt in i den miljön, babbarna kommer att älska henne.

Hahaha 🤣🤣 dagens bästa!
Citera
2022-11-15, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av convict76
Ingen vettig människa blästrar en hel kaross, visst vissa utvalda partier kanske men t,ex bakskärmar blästrar man ju aldrig, så varför blästrar man hela karossen?, jo för att det var fel färg på den mot identiteten som det fanns papper på.

Jag har blästrat karossen på min gamla BMW jag kör bana med för att få bort all rost och asfaltsmatta för att få ner vikt.

Men för att återgå till ämnet så finns det inte dokumenterat vilka som har blästrat den och således inte vilken färg den hade innan blästringen.
Citera
2022-11-15, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Det vet vi inte! Visst det ser ut att vara minimalt med momsavdrag för ett givet kalenderår. Men det krävs insyn som gemene man inte har för att verkligen få reda på det.
Alternativt kan man bedriva verksamhet under någon annans firma. Tjejens t.ex. Även den enskild med dålig insyn.

---

Kanske dags att börja gräva lite för att försöka lista ut hur det ligger till.
Har vi regnr på alla bilar han och tjejen har i sina ägor?
Vet någon om RC har en anställning? Har någon gjort lönekoll på honom? Eller plockat andra registerutdrag?

Ingen aktivitet som sagt.

Det är cash in hand som gäller.
Citera
2022-11-15, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricEldsvoda
Jag har blästrat karossen på min gamla BMW jag kör bana med för att få bort all rost och asfaltsmatta för att få ner vikt.

Men för att återgå till ämnet så finns det inte dokumenterat vilka som har blästrat den och således inte vilken färg den hade innan blästringen.

Klart att man blärrar allt om man vill göra ett bra jobb. Varför bara halvdant när det inte kostar nåt..

Oavsett. Vi vet inte ens om R är skyldig till något? Kan vara andra inblandade som man gjort affärer med. R kan ju vara lika lurad också.. hur vet vi ens det?
Citera
2022-11-15, 12:08
Medlem
Alwaysrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av convict76
Det förvånade mig oxå, backa upp en högst tvivelaktig figur är definitivt inget smart drag.
Ska man vara självutnämnt proffs så kan jag tycka att man själv börjar med att kolla identiteten på den, på pappret, importerade bilen.
Var ju en skarpögd spanare tidigare i tråden som påpekade förstärkningsplattorna till halvbur.
En kaross som tidigare varit en cabbe borde rimligen bära spår efter just cabrioleten och karossen är rimligtvis förstärkt i a-stolpar och golv, det missade visst "experten". RC påstår att han endast bytt en del av taket..på en bil som helt saknar tak.
Man bygger helt enkelt inte rejsbil på cab-kaross.

Enligt tidigare uppgift så har den Tyska firman betalat 10 000 € för bilen, för det priset hade det krävts omfattande byte av karossdelar/riktning, om det öht hade gått att rädda själva karossen, karossen på aktuell bil saknar ju spår av några som helst dylika ingrepp, som jag förstått det.
Och det vet Puppan, han har ju gått igenom just den proceduren med sin bil.

https://www.freevindecoder.eu/sv/WPOZZZ99ZES161751

Anges VIN

WPO ZZZ99Z ES16 1751
Fordon upptäckt
Allmän information

Göra Porsche
Modell 911
Årsmodell 2014
Kroppsstil 2 Doors Cabrio
Motortyp 3.8
Bränsletyp Gasoline
Överföring 7-Speed Automatic
Fordonsklass Sport Car
Fordonstyp Sport
Tillverkad i Germany
Kontrollera fordonets historik
Videorecension av samma modell på autoreviews.tv

Tillverkare

Tillverkare Dr Ing HCF Porsch Ag
Adressrad 1 Stuttgart 40
Adressrad 2 Stuttgart 40
Område Europe
Land Germany
Notera Manufacturer builds more than 500 vehicles per year
Fordonsspecifikation

Kroppstyp Cabrio
Antal dörrar 2
Antal platser 2+2
Förskjutning SI 3800
Förskjutning CID 232
Förskjutning Nominel 3.8
Motor HorsePower 400
Motor KiloWatts 298
Automatväxellåda 7AT
Bränsletyp Gasoline

Kan du kommentera popnitar och rambalk? Är Porsche så konstruerade?
Citera
2022-11-15, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishbrothers
Sedan stänger hon ned sin Instagram där alla bilder finns, sedan gör hon sitt Tiltok kontot privat, han tar bort tråden på rejsa, allt handlar bara om att få bort alla bilder och bevis nu…

Nu är hennes insta uppe igen! hon har tagit bort bilder under vissa tidsperioder på facebook och insta, förmodligen bilder på en svart 911 under den tiden då hon inte äger någon sådan bil.

det vill säga från December 2018 då hon säljer
https://www.garaget.org/?car=407982

till Oktober 2019 då hon köper
https://www.garaget.org/?car=421380
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här