2022-11-15, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricEldsvoda
Nu är hennes insta uppe igen! hon har tagit bort bilder under vissa tidsperioder på facebook och insta, förmodligen bilder på en svart 911 under den tiden då hon inte äger någon sådan bil.

det vill säga från December 2018 då hon säljer
https://www.garaget.org/?car=407982

till Oktober 2019 då hon köper
https://www.garaget.org/?car=421380

Fy fan va skön tjej… varför gör man så här? Stänger ner, raderar bilder och sedan öppnar man igen?
Citera
2022-11-15, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishbrothers
Fy fan va skön tjej… varför gör man så här? Stänger ner, raderar bilder och sedan öppnar man igen?

Troligast hade jag gjort likadant, om jag inte vill bli inblandat i massa falska rykten och påhitt som här..
Citera
2022-11-15, 12:40
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av convict76
Det förvånade mig oxå, backa upp en högst tvivelaktig figur är definitivt inget smart drag.
Ska man vara självutnämnt proffs så kan jag tycka att man själv börjar med att kolla identiteten på den, på pappret, importerade bilen.
Var ju en skarpögd spanare tidigare i tråden som påpekade förstärkningsplattorna till halvbur.
En kaross som tidigare varit en cabbe borde rimligen bära spår efter just cabrioleten och karossen är rimligtvis förstärkt i a-stolpar och golv, det missade visst "experten". RC påstår att han endast bytt en del av taket..på en bil som helt saknar tak.
Man bygger helt enkelt inte rejsbil på cab-kaross.

Ingen vettig människa blästrar en hel kaross, visst vissa utvalda partier kanske men t,ex bakskärmar blästrar man ju aldrig, så varför blästrar man hela karossen?, jo för att det var fel färg på den mot identiteten som det fanns papper på.
Vem har blästrat och vilken färg hade karossen ursprungligen?

Enligt tidigare uppgift så har den Tyska firman betalat 10 000 € för bilen, för det priset hade det krävts omfattande byte av karossdelar/riktning, om det öht hade gått att rädda själva karossen, karossen på aktuell bil saknar ju spår av några som helst dylika ingrepp, som jag förstått det.
Och det vet Puppan, han har ju gått igenom just den proceduren med sin bil.

https://www.freevindecoder.eu/sv/WPOZZZ99ZES161751

Anges VIN

WPO ZZZ99Z ES16 1751
Fordon upptäckt
Allmän information

Göra Porsche
Modell 911
Årsmodell 2014
Kroppsstil 2 Doors Cabrio
Motortyp 3.8
Bränsletyp Gasoline
Överföring 7-Speed Automatic
Fordonsklass Sport Car
Fordonstyp Sport
Tillverkad i Germany
Kontrollera fordonets historik
Videorecension av samma modell på autoreviews.tv

Tillverkare

Tillverkare Dr Ing HCF Porsch Ag
Adressrad 1 Stuttgart 40
Adressrad 2 Stuttgart 40
Område Europe
Land Germany
Notera Manufacturer builds more than 500 vehicles per year
Fordonsspecifikation

Kroppstyp Cabrio
Antal dörrar 2
Antal platser 2+2
Förskjutning SI 3800
Förskjutning CID 232
Förskjutning Nominel 3.8
Motor HorsePower 400
Motor KiloWatts 298
Automatväxellåda 7AT
Bränsletyp Gasoline

Mycket bra inlägg! Detta är högintressant!
Jag är ingen Porsche-expert men jag tror det måste vara uppenbart på dessa modeller om karossen är eller har varit cabbe en gång i tiden.
Detta borde vara prio 1 för den här larmtjänst-snubben att gräva i.

Prio 2 borde vara att kolla in burförstärkningarna. De är väl originalmonterade på fabrik på GT-bilarna? Och det kan jag inte tänka mig att det är jättelätt att eftermontera på produktionsliknande sätt!?

Detta var högintressant, i min bok pekar detta väldigt mycket på att karossen tillhör den stulna bilen.
Men man måste kunna lägga fram detta och få domstolen att förstå detta. FUP imponerar inte på det området.
RC kommer säkert hävda att den kaross han fick från Tyskland/Dubai är denna icke-cab-kaross. Och det är alltid svårt att leda något i bevis här, utredningen har nog varit lite för svag.

Tycker även att man borde kika lite på om underredsmassan är kvar så plocka bort denna och se vilka färglager som finns under.
Osäker på tillverkningsprocessen på dessa bilar, hur mycket lack det sitter undertill. Tycker ändå de måste missat nånstans där ursprunglig färg sitter.
Citera
2022-11-15, 12:42
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1750
Ingen aktivitet som sagt.

Det är cash in hand som gäller.

Hur betalar han för sitt boende? Lån? Deklaration? Vad anser Skatteverket?
Eller hyr han huset i andra hand? Kan vi kolla lagfartsuppgifter på huset?
Citera
2022-11-15, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Ingen koll alls på henne men RC har man ju följt lite genom åren.
Han är inte särskilt ödmjuk utan lite av en besserwisser som presterat genom åren med både bilbygge och bakom ratten. Det har retat upp en hel del människor med dålig självkänsla som själv inte lyckats överprestera honom och som gärna öppet gått i klinch med honom.
Så jag förstår mångas känslosamma engagemang här och vill honom det värsta. Men vi får se vad som går att bevisa i domstol. Att det blir kännbart oavsett råder inget tvivel om och många jublar nu.
Men man kan fortfarande inte ta ifrån honom hans varvtider på Mantorp. Absolut en prestation!

Visst han och bilarna har presterat.
Han bygger snabba bilar men hade han knegat ihop stålarna själv så hade det inte sett ut så.
Han är långt ifrån ensam att ha skumraskaffärer för att nå ”toppen”.
För mig är det lika ärligt som att dopa sig för att vinna.
Dvs smuts
Citera
2022-11-15, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
En värsting Porsche kostar nästan 3 mille! Det är riktiga pengar..

Ingen Volvo B20 som fått dubbla SU förgasare!

När nya GT2RS kom för ett par år sedan kostade den runt 3,2 miljoner och säljs numer ”begagnat” för betydligt mycket mer…
Citera
2022-11-15, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Troligast hade jag gjort likadant, om jag inte vill bli inblandat i massa falska rykten och påhitt som här..

Kan du förklara? Vad vi vet är att hon kört omkring med falskskyltad bil,

Om man nu inte har något att dölja, varför ska man då radera bilder? Jag får inte det att gå ihop, hade det varit jag hade jag skitit i om folk satt här inne och skrev.

Men du får gärna förklara hur du menar
Citera
2022-11-15, 13:18
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Visst han och bilarna har presterat.
Han bygger snabba bilar men hade han knegat ihop stålarna själv så hade det inte sett ut så.
Han är långt ifrån ensam att ha skumraskaffärer för att nå ”toppen”.
För mig är det lika ärligt som att dopa sig för att vinna.
Dvs smuts

Jag vet inget om bakgrundsförhållanden, hur mycket han fifflat och i vilken utsträckning.
Jag vet att många hobbyracers trixar i lite olika utsträckning, det mesta hand om de med välmående firmor som får bekosta hobbyn i olika stor utsträckning.

Jag personligen skulle aldrig göra affärer med människan, den saken är säker
Men det finns många i bilbranschen som jag skulle undvika.
Vet många som finansierat delar av hobbyn genom handel av olika slag oftast import/skattefusk/sälja, såvär bilar som delar. Det finns gott om profitörer. Dessa undviker jag om jag kan!
Citera
2022-11-15, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricEldsvoda
Jag har blästrat karossen på min gamla BMW jag kör bana med för att få bort all rost och asfaltsmatta för att få ner vikt.

Men för att återgå till ämnet så finns det inte dokumenterat vilka som har blästrat den och således inte vilken färg den hade innan blästringen.

Fanns nog varken rost eller asfaltmattor på dom bakskärmarna :-)
Citera
2022-11-15, 13:49
Medlem
Man går in på Lantmäteriets hemsida och loggar in med Bank-id för att kolla vem som har lagfart för en viss fastighetsbeteckningen.

I RCs fall har han lagfart på fastigheten han är skriven på, någon som också har lagfart på den råkar vara kvinnan som är "ägare" till XUS648. BOOOM vilket märkligt samband.....
Citera
2022-11-15, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweC
Man går in på Lantmäteriets hemsida och loggar in med Bank-id för att kolla vem som har lagfart för en viss fastighetsbeteckningen.

I RCs fall har han lagfart på fastigheten han är skriven på, någon som också har lagfart på den råkar vara kvinnan som är "ägare" till XUS648. BOOOM vilket märkligt samband.....

Aj, det blir utmätning på hans del av huset hursomhelst
Citera
2022-11-15, 13:56
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweC

Då är nästa steg att ringa SKV / mantalsregistret och kontrollera släktband mellan R och 76 åringen förmodligen bekräftas det och i.s.f borde myndigheten ta en titt på denna Porsche med snarast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in