2022-11-15, 10:44
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Du som verkar ha koll:
Utvidgat förverkande gör att bil m.m. går till försäkringsbolagen (stulna delar) och staten (det som inte går att bevisa vad det tillhör).

Skadestånd, hur kommer man att resonera där???

Skadestånd kommer bli efter vad respektive bolag har ersatt sina försäkringstagare med samt bolagens adv kostnader o.s.v , bilen förverkas och säljs och det dras av på hans skadestånd. Man har inga som helst rättigheter när man blir dömd i såna här mål , det mesta kommer anses vara stulet oavsett försvar är min erfarenhet.
Citera
2022-11-15, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slavaswe
Nu diskuterar vi ju här inne och sepkulerar om henne eftersom det var hennes bil? Inte jättekonstigt.

Och 90-tal eller inte jag kallar dom blattar ändå.

Han stod väll på den men det var väll ändå hon som blev stoppad i den?

Nu ska vi se. Det är alltså hennes bil för att hon blev stoppad i den? Det låter väldigt tveksamt rent juridiskt.
Citera
2022-11-15, 10:49
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKlang
Nej han kommer inte få behålla eller få tillbaka så mycket som en skruv från den bilen. Skribenterna här har juridisk nollkoll. Googla : utvidgat förverkande , detta tillämpas i 95% av alla häleri / stöldmål. Sannolikt får han inte ens behålla det han har kvitton på och JA jag kan det här och har erfarenheter.

Jag har sett dina inlägg i tråden. För mig har du ungefär samma trovärdighet som RC.
Men tiden kommer utvisa hur det går för honom och hans bilar. Vi kan återkomma till detta då.
Citera
2022-11-15, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Nu ska vi se. Det är alltså hennes bil för att hon blev stoppad i den? Det låter väldigt tveksamt rent juridiskt.

Kriminella blattar brukar dom ju ta bilarna av när dom har skulder till kronkalle oavsett vem som står på bilen
Citera
2022-11-15, 10:51
Medlem
Dunder90s avatar
Citat:
Avundsjuka? På kreditköpta sportbilar? Njaaa, jag har min bostadsrätt på östermalm som är bra mycket mer värd än deras bilar.

Hon erkände ju själv i tråden att hon lånar pengar för att köpa bilar, det betyder ju att man inte har råd men man vill verkligen ha råd.

Som att du påstår dig bo på Östermalm Troligtvis med lånade pengar om du ens bor där. Det är få som kan casha bostäder och dyra bilar. Det handlar bara om att tjäna tillräckligt för att ha råd med ränta och eventuell amortering. Det gör hon troligtvis på sin lön. Inga barn, delat boende i Åkersberga. Då blir det MYCKET pengar över till annat.

Svenska avundsjukan alltså
Citera
2022-11-15, 10:52
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Jag har sett dina inlägg i tråden. För mig har du ungefär samma trovärdighet som RC.
Men tiden kommer utvisa hur det går för honom och hans bilar. Vi kan återkomma till detta då.

Haha ja det gör vi , du är en svammlare helt utan kunskaper i det här.
Citera
2022-11-15, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjonk
"Larmtjänst får tips från sociala medier" https://www.motormagasinet.se/articl...campaign=daily

Fan vad skönt att många tipsar om detta. Hade hon inte varit så mediakåt hade dom klarat sig.

Hoppas hon tappar jobbet.
Citera
2022-11-15, 10:53
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Kriminella blattar brukar dom ju ta bilarna av när dom har skulder till kronkalle oavsett vem som står på bilen

För att de anses ha betalts för genom kriminell verksamhet. Stor skillnad!
Citera
2022-11-15, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjonk
"Larmtjänst får tips från sociala medier" https://www.motormagasinet.se/articl...campaign=daily

Yes! Fy fan va grymt att det är en del som har riktigt bra koll, bara hatten av! Go go go Larmtjänst! Som jag sagt hela tiden, det är bilen YFN344 och ingen Dubai bil!
Citera
2022-11-15, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishbrothers
Tråden handlar om paret för att alla vet precis vad dom gjort, helt plötsligt säljs hennes Porsche till en kvinna som är 76 år, tror du helt ärligt att en kvinna i 76 års ålder köper en Porsche som Jessica själv kallar ”Stockholms snabbaste gatporsche”?

Sedan stänger hon ned sin Instagram där alla bilder finns, sedan gör hon sitt Tiltok kontot privat, han tar bort tråden på rejsa, allt handlar bara om att få bort alla bilder och bevis nu…

Så ja dom är lika inblandade i detta och är det nu han som gjort detta så försöker hon dölja alla bilder!

Så släpp hörnflaggan och kom in i matchen

Som sagt, jag är för gammal för att inse det vara brottsligt att stänga ner sin Instagram och att det bevisar medhjälp till Britt. Jag får passa mig i så fall och låta den vara aktiv.

Och att skriva en bil på någon gammal tant kan försäkringsbolagen ha synpunkter på men det har nog hänt fler med dyra bilar.

Och i detta fall kan det faktiskt vara någon ny ägare som skrivit den på sin mormor. Det låter nästa. Mer logiskt än att J skrivit den på en randomi tant. Men oavsett så är det inget som direkt kopplar till den här stöld och hälerihärvan
Citera
2022-11-15, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKlang
Skadestånd kommer bli efter vad respektive bolag har ersatt sina försäkringstagare med samt bolagens adv kostnader o.s.v , bilen förverkas och säljs och det dras av på hans skadestånd. Man har inga som helst rättigheter när man blir dömd i såna här mål , det mesta kommer anses vara stulet oavsett försvar är min erfarenhet.

Precis tvärtom är min erfarenhet.. allt blir avslag pga kostnader och bevisbrist.
Citera
2022-11-15, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dunder90
Som att du påstår dig bo på Östermalm Troligtvis med lånade pengar om du ens bor där. Det är få som kan casha bostäder och dyra bilar. Det handlar bara om att tjäna tillräckligt för att ha råd med ränta och eventuell amortering. Det gör hon troligtvis på sin lön. Inga barn, delat boende i Åkersberga. Då blir det MYCKET pengar över till annat.

Svenska avundsjukan alltså

Nu har jag ärvt min farfar och har en betald lägenhet, men att låna till den där typen av bilar är rätt patetiskt, bostäder är annorlunda i folkmun.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in