2023-02-23, 12:41
Medlem
Då är det nog många som blir av med licensen . Det finns mängder med brottslingar inom motorsporten. Allt från stöld, häleri, rån, inbrott , försäkringsbedrägeri, skattebrott, bokföringsbrott osv.
Citera
2023-02-23, 14:56
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Kommer RC befrias från sin tävlingslicens nu, eller ska han fortsatt få köra om de andra förarna med deras egna, av honom stulna eller via häleri införskaffade, motorer?

👍🤔😂
Citera
2023-02-23, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiderG69
Det får SBF's Diciplin-nämnd och Juridiska Nämnd ta ställning till.

Men det lär inte hända automatiskt, nån behöver anmäla det för granskning.

De event man har sett RC köra bedrivs inte ens under SBF's förbund. Och även om jag mer än gärna ser att han kläms till ordentligt på alla sätt vet jag inte om detta är en fråga för varesig SBF eller SMA. Är det vanligt förekommande att man blir bestraffad på samma vis inom andra sporter?
Citera
2023-02-24, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiderG69
Här är några skärmdumpar på en liten del av JG's "kommunikation" på Facebook i Porsche Club Sweden:

https://postimg.cc/qgQ0Q8YQ
https://postimg.cc/z3dZTqbc
https://postimg.cc/r0QbG9mr
https://postimg.cc/KKmJ9gCr

Tack!

Här är det också intressant, lite beroende på hur man väljer att läsa vissa kommentarer så insinuerar JG att hon och RC ej är ett par längre, eller misstolkar jag?
Citera
2023-02-24, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blinkerfluid
Tack!

Här är det också intressant, lite beroende på hur man väljer att läsa vissa kommentarer så insinuerar JG att hon och RC ej är ett par längre, eller misstolkar jag?

Kul att vi får njuta av Jessicas fina fylle förklaringar. Tack RiderG69!

Tycker det kommer så många fina ”sanningar”
- Vi är inte ett par
- Rickard har aldrig haft något med min Porsche att göra. Hans bilintresserade mamma köpte den dock.
- fick köpa hans sunkiga biltransport kärran då den inte har något värde ändå.

Fortsätt hitta skit om deras eskapader
Citera
2023-02-24, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Kul att vi får njuta av Jessicas fina fylle förklaringar. Tack RiderG69!

Tycker det kommer så många fina ”sanningar”
- Vi är inte ett par
- Rickard har aldrig haft något med min Porsche att göra. Hans bilintresserade mamma köpte den dock.
- fick köpa hans sunkiga biltransport kärran då den inte har något värde ändå.

Fortsätt hitta skit om deras eskapader

Verkligen sunkig kärra utan värde 😀

En Eurowagon 6000, täckt bilsläp av 2021 års modell. Vi snackar ett värde på typ 200k SEK för en sån, minst.
Citera
2023-02-24, 22:44
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:

En Eurowagon 6000, täckt bilsläp av 2021 års modell. Vi snackar ett värde på typ 200k SEK för en sån, minst.

Inga nyheter att den kvinnan är efterbliven , det slog gemene man fast för länge sedan i samband med hennes "utvik". Det ÄR efterblivet att kråma sig offentligt och sukta efter uppmärksamhet.
Senast redigerad av EjSvensk 2023-02-24 kl. 22:51.
Citera
2023-02-24, 23:33
Medlem
oceandrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EjSvensk
Inga nyheter att den kvinnan är efterbliven , det slog gemene man fast för länge sedan i samband med hennes "utvik". Det ÄR efterblivet att kråma sig offentligt och sukta efter uppmärksamhet.

Ja muslimer är kränkta av kvinnor som har självförtroende. Det måste vara jobbigt för er att behöva uppleva såna hemska saker i västvärlden.
Citera
2023-02-25, 02:18
Medlem
Citat:

Tror inte dom kostar 200+ mer åt 150 hållet nya. Och kanske är värt 100 begagnade? Sen vet man ju inte skicket ?

Och sen när är 100 mycket pengar år 2023 ? Kanske för TikTok små glinen som skriver här . Men för en vanlig svensk medelklass är det inga stora pengar och nått dom flesta har råd med.
Citera
2023-02-25, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 997Porsche
Tror inte dom kostar 200+ mer åt 150 hållet nya. Och kanske är värt 100 begagnade? Sen vet man ju inte skicket ?

Och sen när är 100 mycket pengar år 2023 ? Kanske för TikTok små glinen som skriver här . Men för en vanlig svensk medelklass är det inga stora pengar och nått dom flesta har råd med.

Tydligen för mycket pengar för TikTok Rickard och hans TikTok tjej.
Kan man inte finansiera hobbies utan stölder häleri och godtycklig bokföring så har man för dyr hobby.
Och tydligen är ett sunkigt släp värdefullt då alla ”tillgångar” skrivs över på ”ex tjejer” och morsan.
Citera
2023-02-25, 09:26
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Tack!

Om JG haft lite vett i skallen så hade hon knipt igen käften och inte kommenterat något öht.

Så fort man skriver en rad så börjar det diskuteras.

Nu kan det fabuleras i oändlighet.
Citera
2023-02-25, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 997Porsche

Kanske stämmer gällande begagnatvärde.
Hur vi än vrider och vänder på det så är det inte ett "sunkigt släp". Ett sunkigt släp är nån gammal OK/Q8 kärra för 20k i min värld.

Huruvida 100k är mycket pengar eller inte, så kan man väl se det som att 100k skattade pengar tar en stund för gemene man att spara ihop till. Låna kan ju alla med vettig inkomst göra. I paritet till hur mycket RC taxerar, så är 100k mycket pengar, samma gäller JGs taxerade inkomst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in