2023-02-22, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Återstår att se var det landar! Definitivt spännande. Ingen orimlig dom han åkte på men allt kan hända i domstolslottot, i synnerhet i teknikmål där de som dömer inte har någon djupare kunskap om vad de dömer om.

99% att hovrätten fastställer tingsrättens dom i detta fall.
Domen var solklar. Något för låga böter kan man tycka.

Blir det någon skillnad så kanske det blir samhällstjänst
Citera
2023-02-23, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
Jag har läst det mesta av tråden och funnit den underhållande, jag har jobbat mycket med motorsport i sverige men även internationellt.
Inga av de som nämns är några som jag känner igen eller har hört talas om.
"Time attack" vad fan är det? Åk ner till Nurburgring Spa eller monza och prestera istället där kurvhastigheten många gånger är högre än vad topphastigheten är på de flesta svenska banor.

Jag finner det mycket osannolikt att du på något vis "jobbat mycket" med motorsport, om du inte känner till den internationella och poplära grenen Time Attack. Jobbar man med, och har intresse för, motorsport, så känner man till Time Attack. Det låter snarare som att du inte alls jobbat med motorsport, men någon gång ibland tittar på F1 på TV, därav känner du till Spa och Monza.
Citera
2023-02-23, 07:34
Medlem
Här är några skärmdumpar på en liten del av JG's "kommunikation" på Facebook i Porsche Club Sweden:

https://postimg.cc/qgQ0Q8YQ
https://postimg.cc/z3dZTqbc
https://postimg.cc/r0QbG9mr
https://postimg.cc/KKmJ9gCr
Citera
2023-02-23, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiderG69
Jag finner det mycket osannolikt att du på något vis "jobbat mycket" med motorsport, om du inte känner till den internationella och poplära grenen Time Attack. Jobbar man med, och har intresse för, motorsport, så känner man till Time Attack. Det låter snarare som att du inte alls jobbat med motorsport, men någon gång ibland tittar på F1 på TV, därav känner du till Spa och Monza.

Ja du genom sig själv känner man andra....Jag outar mig aldeles för lätt här genom att tala om vad jag har gjort och på vilka banor jag har kört på .
Jag tänker heller inte tala om vad jag tycker om bubblan time attack. Time attack är ju inte ens halva jobbet, det är för sådana som inte orkar köra ett helt race.
Några stora sponsorer ser jag inte på time attack bilarna, det säger allt om den "internationella och populära grenen".....
Att titulera sig racerförare när man håller på med time attack är faktiskt ganska komiskt, ett hån mot de som faktiskt är racerförare ungefär som de som håller på med drifting. Drifting är heller inte en fullt ut accepterad motorsport.
Den där RC som tråden handlar om skall ju tydligen vara en av de bästa i TA och får inte ihop pengar från sponsorer så han får plocka ihop grejer av tvivelaktiga delar då är inte sporten stor eller vidare populär kan jag säga!
Jag tänker inte gå i polemik med dig, du får tro vad du vill, tro på det som gör dig lycklig jag vet vad jag talar om.
Ett tillägg den åldern som både RC och JG har är på tok för gammal för att prestera och titulera sig racerförare, då måste man ha varit en bra formelbilsförare i sin ungdom.
Citera
2023-02-23, 07:43
Medlem
Kolla på JG's fordonsinnehav, de skrev över RC's biltransportsläp på henne i November -22.
Det är inget billigt släp, säkert 200+ .

Självklart gjordes det för att rädda kapitalet, även om hon på PCS's Facebook försöker hävda att hon bara råkat köpa det.
Citera
2023-02-23, 08:19
Medlem
Shit den där JG är ju helt blåst. Hon borde lära
sig att hålla käften
Citera
2023-02-23, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 997Porsche
Shit den där JG är ju helt blåst. Hon borde lära
sig att hålla käften
Hade det funnits en gilla funktion på fb hade jag använt den på ditt inlägg!
Hon personifierar ju "dum blondin"
Citera
2023-02-23, 10:25
Medlem
Citat:

Hen är ute och cyklar med kurvhastigheterna också. En snabb gatbil går lätt över 200 på alla svenska banor, men samma bil skulle ha den hastigheten i 0 kurvor på Spa, eller möjligen någon liten böj man knappt bromsar för.
Citera
2023-02-23, 10:55
Medlem
rosamannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice9mm.
Vad fanken tänker han med???

Han sitter fastnaglad med Larmtjänsts utlåtande som är glasklart!

Om jag var åklagare hade jag bett Larmtjänst försöka bevisa att yfn334 = beslagsbilen och jackat upp skadeståndet rejält samt krävt kurran.

Hur får man reda på när det kommer upp i hovrätten? Det blir en segdragen historia.

Jag kan se vitsen med att överklaga in absurdum för då har han aldrig blivit fälld. Men risken att åka dit betydligt hårdare anser jag överhängande.
YFN344
Ser ut som att If Skadeförsäkring stått som ägare till den bilen sedan 2017...

Edit: Det hade tydligen avhandlats tidigare i tråden.
Citera
2023-02-23, 11:30
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
[...]
Mina licenser inom SBF, både som förare i två grenar och tävlingsledning, har varit aktiva sedan 1995.[...]
Kommer RC befrias från sin tävlingslicens nu, eller ska han fortsatt få köra om de andra förarna med deras egna, av honom stulna eller via häleri införskaffade, motorer?
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2023-02-23 kl. 11:33.
Citera
2023-02-23, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Kommer RC befrias från sin tävlingslicens nu, eller ska han fortsatt få köra om de andra förarna med deras egna, av honom stulna eller via häleri införskaffade, motorer?

Det får SBF's Diciplin-nämnd och Juridiska Nämnd ta ställning till.

Men det lär inte hända automatiskt, nån behöver anmäla det för granskning.
Citera
2023-02-23, 12:15
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Det får SBF's Diciplin-nämnd och Juridiska Nämnd ta ställning till.

Men det lär inte hända automatiskt, nån behöver anmäla det för granskning.
Okej, någon måste agera. Och om ingen gör det, får man anta att ett antal människor helt medvetet blundar för en brottslighet som parasiterar på deras egen verksamhet. Men så illa kan det väl inte vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in