2022-12-07, 23:07
Medlem
Fattar inte hur man kan vara så blåst som Gardell och resten av vänsterpacket är. Vänstern styr gladligen över vad som får visas, vad som får sägas och vilka pjäser som sätts upp etc, det ska vara inkluderande och med feministiskt och normkritiskta perspektiv etc etc. Och sedan gnäller idioterna över hur högern också skulle kunna ha åsikter om vad som ska produceras. De kallar det väl antidemokratiskt också när de ändå håller på som de alltid gör med allt som inte stämmer överens med deras egna åsikt. Helt jävla urblåsta är dom. Det är sorgligt att se sådan total avsaknad av självinsikt eller verklighetsuppfattning.
Citera
2022-12-07, 23:46
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rapier
Gardell sitter just nu och säger i SVT´s 30 minuter att han är en kanariefågel, påfågel vore en bättre beskrivning.

Hela hans karriär bygger på att han är homosexuell. I Gardells eget fall är han väldigt utåtagerande homosexuell (överdrivit fjollig) vilket ger en nidbild över homosexuella generellt.
Har Gardell någon gång skrivit en bok eller pjäs utan homosexuellt tema?

Undrar för övrigt om Jonas Gardell ser sig som icke binär? Är uppenbart att hen är frun i huset, en lättkränkt primadonna

Gardell lever kvar i händelser som hen varit med om för 35 år sedan som hen ältar om och om igen. Idag accepterar det stora flertalet att man får älska den man vill. Är det då något att vara stolt över genom att spöka ut sig i prideparaden med latexkläder och fjäderboa? Har en motverkande effekt.
Tänk att leva ihop med den där? Eller ha honom som förälder? Vilka traumatiska känslostormar från morgon till kväll man skulle tvingas utstå.

Morgon och Gardell tittar ut genom fönstret "oiiii! Det snöar! Oiii så underbart! Ko ko ko kom o o o ti ti titta!" Oohhh! Vi måste ut i snön, koooom!"
Tio minuter senare " herregud så kallt det är! Varför bor vi vid nordpolen? Ihhh! Jag dör på riktigt! Mark! Mark! Hjälp mig! Du måste hjälpa mig in innan jag förfryser tårna, jag kan inte gå, herregud Mark, ska jag hinna frysa ihjäl? Hjälp mig in!!"

Väl inne, med en kopp te i handen och en filt över sig "tack o tack snälla Mark, vad skulle jag ta mig till utan dig? Du är den snällaste man jag kan tänka mig!" Efter en stunds begrundande "Har du varit otrogen!? Varför skulle du annars fjäska så där? Herregud! MARK! Jag tar livet av mig! Hör du det? Jag tar livet av mig! Buuäääääh!"

Ungefär så där föreställer jag mig att vardagen ser ut i det Gardellska hemmet medan Mark fantiserar ihop historier om sin farmor för att fly verkligheten.
Citera
2022-12-08, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Hans bror, Islamistvurmaren, tycks vara lika förtappad han. Om man tittar på skinheaddokumentären SVT gjorde på 80-talet, så sitter han och pratar marxism med några skinnskallar i Kungsträdgården. Det är bröderna Gardells verkliga agenda.
Skinheadsen var aldrig särskilt många, kanske några hundra totalt, som mest drack öl.
De hade kängor av den enkla anledningen att de gick jättelångt, tja de hade dåligt med stålar och därför knappt råd att köpa SL-biljetter.
Ganska bisarrt var att de hade inte rätt till tex A-kassa eller mycket annan hjälp. I regel så var de ensamma tonårspojkar till en ensamstående morsa som hade ett dåligt betalt jobb. Fanns alltså inga nöjen för dessa. I England, UK var det likadant för de skinheadsen där.
En kraftig nedgång i UKs ekonomi plus Margaret Thatchers klumpiga sätt att hantera arbetslösheten spädde på att de kände sig desperata.
Hela UKs kolgruveindustri lades ner på bara några år.
UK kunde köpa billigare kol från till exempel Australien.
Citat:
Ursprungligen postat av 43dz
Jedit jag skiter i vilket riddle me this: om tvångssteriliseringslagarna i Sverige las fram av en sosse, var det under påverkan av fascism eller kom dessa lagar om rasintegritet inifrån självaste socialdemokratismen?
Tvångssteriliseringarna kan inte ha varit många totalt sett. Det var nämligen inte så lätt på den tiden att operera. Inte förräns in på 1970-talet blev operationstekniken någorlunda avancerad.
Ännu in på 1970-talet var det inte så ovanligt att åldringar dog efter till exempel höftledsoperationer.

Antalet tvångssteriliseringar var så få att de knappast påverkade den totala genpoolen annat än rent marginellt.

Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Jonas återkommer alltid till den "fördomsfulla läkaren" i sina självömkande texter i tidningarna, som lär ha sytt igen hans fisring på 1980-talet. Jonas anmärker på att läkaren alltså var fördomsfull, homofob och kanske t.om. nazist för att han uppmanade Jonas att inte trycka upp fler knytnävar i röva.
Ursäkta men jag tror inte så värst mycket på att läkaren var där och sydde.
Det riktiga medicinska begreppet är analfissur, och/eller vanliga hemorrojder.
Det är sällan de sys. Skulle det varit en större skada hade han varit tvungen att haft en stomi-operation med stomipåse i minst 3 månader.
Det är troligen ljug och lögn. Han har haft helt vanliga Hommo-hemorrojder som de har bränt bort.
Och han fått äta fiberfri föda i 2-5 veckor.

Citat:
Ursprungligen postat av AgenteProvocatrice
Jonas vill ställa homosexualitet och HBT mot högern och det har varit ett uttalat mål för Pride i flera decennier nu och de skriker anti SD och hånar Åkesson från scen. Tror den här bögen att den typen av verksamhet inte sätter djupa spår i landet om man nu råkar vara HBT och höger?
Ja, det är som att de som är som Jonas Gardell inbillar sig en massa om SD-folk.
Som inte är sant.
De provocerar helt fel grupp.
Men de kan ju prova med att provocera musslorna ?
Då jäklar kan det ta hus i helvete.
Och då får han ju det "kulturkrig" han vill ha ?
Det är precis som att PK-Vänstern inte vet vad de vill, eller hur ?

Men är det inte klokast att välja vilken strid de vill ta ?
Istället för att gapa om en strid som aldrig blir av ?
Citera
2022-12-08, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dendarborta
Fattar inte hur man kan vara så blåst som Gardell och resten av vänsterpacket är. Vänstern styr gladligen över vad som får visas, vad som får sägas och vilka pjäser som sätts upp etc, det ska vara inkluderande och med feministiskt och normkritiskta perspektiv etc etc.

Ja, jo, precis den här PK-Vänstern förstår inte riktigt hur bra de har haft det. Att de har tagit sig friheten att definiera vad kultur är för något. Men här finns ju en automatisk motsättning som de själva inte ser, nämligen kulturmarxismen. Kulturmarxismen är nästan mycket nära nazismen med tesen att det finns en kultur som överträffar alla andra, nämligen kulturmarxismen själv.
Det blir alltså ett darwinistiskt perspektiv att kulturmarxismen kommer att utrota alla andra kulturer till slut. Och så kommer det ju att bli. PK-Vänstern kan sitta och sura bäst de vill över att kulturer har gått under, och kommer att gå under.

De riktiga kommunisterna fick ju i tysthet acceptera Darwinismen trots att de inte officiellt erkände den.
Till en början ansåg till exempel Josef Stalin att Darwinismen och atomfysiken var "judisk vetenskap", och hörde inte hemma i utopismens högborg nämligen det kommunistiska Sovjetunionen.
Utan kommunisterna hade någon slags vision om att naturens ursprungstillstånd var ett slags kommunistiskt grundtillstånd. Därför gav de sig ensamrätten att radera och ändra i historien.
Därför togs somliga kommunister bort ur historien.
Till exempel att i fotografier retuscherades bort kommunister som antogs inte vara kommunister.
Och som hade blivit "eliminerade" i gulager eller massgravar

Naturens grundtillstånd var enligt kommunisterna en slags perfekt kommunism, där det inte fanns någon konkurrens alls om resurserna.
Konkurrens var ju helt förbjudet, tabu.
Något som Kambodjas Pol Pott ville göra till verklighet.
Därför fungerade kommunismen så dåligt också...
Citera
2022-12-08, 00:43
Medlem
Imponerade insats av Gardell i 30 minuter. Han satte fingret vad SD egentligen är.
Citera
2022-12-08, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgenteProvocatrice
Edit: en sak man måste fatta med den här gubben är att han lämnade orten för en karriär på Söder för 40 år sen. Han var en förebild. Om han till skillnad från resten av vänsterpacket lär sig släppa fram yngre i tid så kommer han bli ihågkommen som det.

Orten, HAHAHA, det var Enebyberg söder om Täby Centrum som han växte upp i. Ett villasamhälle med mestadels medelklass. Faktiskt ganska okej. Men uppväxten var nog tråkigt utav bara helvete.
På den tiden slutade SLs bussar att gå redan kl 20 på kvällen så de ungdomarna kunde
inte ens gå på bio på fredagskvällarna.
Om de inte lade pengarna på taxi som var skitdyrt då på den tiden.
Klart som fanken att de längtade in till city förstås.
Enebyberg var inget spännande då, definitivt inte.
Enebyberg var ett priviligierat område med bra skolor osv, definitivt inte som förortstragedierna Rågsved och Farsta.
Citat:
Ursprungligen postat av rapier
Gardell sitter just nu och säger i SVT´s 30 minuter att han är en kanariefågel, påfågel vore en bättre beskrivning.

Haha, såg också det han blir rödare och rödare i nyllet nu, han är nu den "kokta grodan" i verkligheten. Och inser att han schabblat bort bögarnas frihet med att importera afghanska skäggbebisar i 10 000-tals
Skäggbebisar som kommer att tacka för gästfriheten genom att slå ihjäl sådana som Jonas Gardell och Mark Lewengood när de får tillfälle.

Påfågel, tja det är inte omöjligt att det är han som är Mohammeds bevingade enhörning med påfågelfjädrar. Buran hette den visst
Citera
2022-12-08, 05:24
Kan SD lösa detta genom representation i form av ett HBT-förbund eller liknande som kan lyfta den här människans angrepp på höger-HBT det går inte att försvara sig från de här dumheterna om man inte vet att man har backning bakåt.

Moderaterna som har representation borde be Jonas hålla käft. Men då lämnar de öppet för kritik och inte deras sak.

edit: Bard och Ilan Sade vore extremt jävla behjälpliga med att be den här farbrorn att pensionera sig. Men de blev utkastade från Pride för deras kända våldshistorik eller något.
Senast redigerad av AgenteProvocatrice 2022-12-08 kl. 05:45.
Citera
2022-12-08, 06:01
Citat:
Ursprungligen postat av BabianBlatten
Orten, HAHAHA, det var Enebyberg söder om Täby Centrum som han växte upp i. Ett villasamhälle med mestadels medelklass. Faktiskt ganska okej. Men uppväxten var nog tråkigt utav bara helvete.
På den tiden slutade SLs bussar att gå redan kl 20 på kvällen så de ungdomarna kunde
inte ens gå på bio på fredagskvällarna.
Om de inte lade pengarna på taxi som var skitdyrt då på den tiden.
Klart som fanken att de längtade in till city förstås.
Enebyberg var inget spännande då, definitivt inte.
Enebyberg var ett priviligierat område med bra skolor osv, definitivt inte som förortstragedierna Rågsved och Farsta.

Haha, såg också det han blir rödare och rödare i nyllet nu, han är nu den "kokta grodan" i verkligheten. Och inser att han schabblat bort bögarnas frihet med att importera afghanska skäggbebisar i 10 000-tals
Skäggbebisar som kommer att tacka för gästfriheten genom att slå ihjäl sådana som Jonas Gardell och Mark Lewengood när de får tillfälle.

Påfågel, tja det är inte omöjligt att det är han som är Mohammeds bevingade enhörning med påfågelfjädrar. Buran hette den visst

Har inte orkat kolla men jag tänkte såga honom i eftermiddag.

Ja, jag läste en bok om det där och hans uppväxt vill jag minnas. Dejtat lite folk från Danderyd i min ungdom när jag var söt och det är väl inga som är så medvetna om var andra bor som folket där? Mörby, Täby, Vallentuna är blåa områden.

På det sättet är Gardells en lögn. De fattar inget om vad orten är. De står på de besuttnas sida och i den kampen är vem man knullar egal. Det är botten mot toppen inte höger vänster och Jonas är på fel sida. Fine jag kommer med facklor och högafflar nu men det är för alla är trötta på den där trasiga kanariefågeln som tjänar så j-vla mycket cash på att skrämma folk så de inte vågar gå på toa.

edit: Alltså såhär: att folk är våldsamma mot Mark löser inte Jonas genom att kalla folk för skällsord. De flesta normala förstår detta. Jonas håller på med något djupt omoraliskt.

edit edit: på det temat tänkte jag säga, alla fattar varför du blev utslängd från Frantzens nu Jonas.
Senast redigerad av AgenteProvocatrice 2022-12-08 kl. 06:26.
Citera
2022-12-08, 07:03
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Tänk att leva ihop med den där? Eller ha honom som förälder? Vilka traumatiska känslostormar från morgon till kväll man skulle tvingas utstå.

Morgon och Gardell tittar ut genom fönstret "oiiii! Det snöar! Oiii så underbart! Ko ko ko kom o o o ti ti titta!" Oohhh! Vi måste ut i snön, koooom!"
Tio minuter senare " herregud så kallt det är! Varför bor vi vid nordpolen? Ihhh! Jag dör på riktigt! Mark! Mark! Hjälp mig! Du måste hjälpa mig in innan jag förfryser tårna, jag kan inte gå, herregud Mark, ska jag hinna frysa ihjäl? Hjälp mig in!!"

Väl inne, med en kopp te i handen och en filt över sig "tack o tack snälla Mark, vad skulle jag ta mig till utan dig? Du är den snällaste man jag kan tänka mig!" Efter en stunds begrundande "Har du varit otrogen!? Varför skulle du annars fjäska så där? Herregud! MARK! Jag tar livet av mig! Hör du det? Jag tar livet av mig! Buuäääääh!"

Ungefär så där föreställer jag mig att vardagen ser ut i det Gardellska hemmet medan Mark fantiserar ihop historier om sin farmor för att fly verkligheten.

Satte kaffet i vrångstrupen tack för morgonskrattet, så rolig läsning som förmodligen stämmer också.
Oiiii 🤣🤣🤣
Citera
2022-12-08, 09:57
Medlem
Hans framträdande i 30 minuter befäster hans titel som Bögdad Bob. Lika antiintellektuell som Jonna Sima och Linda Snecker.
Citera
2022-12-08, 11:13
Medlem
Jonas Gardell lyckades inte så bra på 30 min i Svt.

Vad är det egentliga problemet med folkräkning och att skicka ut dem som inte skall vara i Sverige? Om det rör sig om riktiga barn så fine, en annan sak, då pratar vi inte om 19-21 åringar från Afghanistan utan en 6-åring isåfall men det lär väl aldrig hända.
Citera
2022-12-09, 00:40
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Jonas Gardell lyckades inte så bra på 30 min i Svt.

Vad är det egentliga problemet med folkräkning och att skicka ut dem som inte skall vara i Sverige? Om det rör sig om riktiga barn så fine, en annan sak, då pratar vi inte om 19-21 åringar från Afghanistan utan en 6-åring isåfall men det lär väl aldrig hända.

Man måste ju ändå förstå att Jonas känner sig lite bitter.

Här sitter han och vill inget hellre än att det ska komma hit en massa homosexuella grabbar från Mellanöstern.
https://www.svtplay.se/video/jE3vwoy...l?position=250
Samtidigt vet vi ju alla hur svårt det är att hitta en bostad i Stockholm.
Men Jonas och Mark har tur och lyckas hitta en bostadrättslägenhet på Södermalm i Stockholm.
Visserligen med marknadsvärde på nästan 20 000 000 kr, men smakar det så kostar det.

Och vad tror ni händer???

Jo, Jonas hamnar i en trappuppgång där han får dom här till grannar:
  • Andreas
  • Anna
  • Anna
  • Annika
  • Björn
  • Boel
  • Brita
  • Carl
  • Claes
  • Edvin
  • Elisabeth
  • Elsa
  • Erika
  • Isabel
  • Jan
  • Johan
  • Karin
  • Katarina
  • Kätie
  • Lars
  • Mattias
  • Mona
  • Monica
  • Märta
  • Per
  • Per
  • Per
  • Per
  • Peter
  • Sonja
  • Stellan
  • Stig
  • Thomas
  • Thord
  • Ulla
  • Ulrika
  • Örjan

Hur många av dom där tror ni är homosexuella araber?

Snacka om att ha maximal otur med grannarna alltså!
Senast redigerad av Korv-Bajs 2022-12-09 kl. 00:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in