Citat:
Tänk att leva ihop med den där? Eller ha honom som förälder? Vilka traumatiska känslostormar från morgon till kväll man skulle tvingas utstå. Gardell sitter just nu och säger i SVT´s 30 minuter att han är en kanariefågel, påfågel vore en bättre beskrivning.
Hela hans karriär bygger på att han är homosexuell. I Gardells eget fall är han väldigt utåtagerande homosexuell (överdrivit fjollig) vilket ger en nidbild över homosexuella generellt.
Har Gardell någon gång skrivit en bok eller pjäs utan homosexuellt tema?
Undrar för övrigt om Jonas Gardell ser sig som icke binär? Är uppenbart att hen är frun i huset, en lättkränkt primadonna
Gardell lever kvar i händelser som hen varit med om för 35 år sedan som hen ältar om och om igen. Idag accepterar det stora flertalet att man får älska den man vill. Är det då något att vara stolt över genom att spöka ut sig i prideparaden med latexkläder och fjäderboa? Har en motverkande effekt.
Hela hans karriär bygger på att han är homosexuell. I Gardells eget fall är han väldigt utåtagerande homosexuell (överdrivit fjollig) vilket ger en nidbild över homosexuella generellt.
Har Gardell någon gång skrivit en bok eller pjäs utan homosexuellt tema?
Undrar för övrigt om Jonas Gardell ser sig som icke binär? Är uppenbart att hen är frun i huset, en lättkränkt primadonna
Gardell lever kvar i händelser som hen varit med om för 35 år sedan som hen ältar om och om igen. Idag accepterar det stora flertalet att man får älska den man vill. Är det då något att vara stolt över genom att spöka ut sig i prideparaden med latexkläder och fjäderboa? Har en motverkande effekt.
Morgon och Gardell tittar ut genom fönstret "oiiii! Det snöar! Oiii så underbart! Ko ko ko kom o o o ti ti titta!" Oohhh! Vi måste ut i snön, koooom!"
Tio minuter senare " herregud så kallt det är! Varför bor vi vid nordpolen? Ihhh! Jag dör på riktigt! Mark! Mark! Hjälp mig! Du måste hjälpa mig in innan jag förfryser tårna, jag kan inte gå, herregud Mark, ska jag hinna frysa ihjäl? Hjälp mig in!!"
Väl inne, med en kopp te i handen och en filt över sig "tack o tack snälla Mark, vad skulle jag ta mig till utan dig? Du är den snällaste man jag kan tänka mig!" Efter en stunds begrundande "Har du varit otrogen!? Varför skulle du annars fjäska så där? Herregud! MARK! Jag tar livet av mig! Hör du det? Jag tar livet av mig! Buuäääääh!"
Ungefär så där föreställer jag mig att vardagen ser ut i det Gardellska hemmet medan Mark fantiserar ihop historier om sin farmor för att fly verkligheten.