Citat:
Jag tänker att vi svenskar faktiskt trivs med att bli lämnade i fred från överheten. Traditionellt har vi bott glest och skött oss själva och fan om någon länsfiskal ska komma här och lägga sig i att vi bränner hemma.
Vi har tjuvjagat, tjuvfiskat, legat runt, jobbat svart och snott med oss kontorsmaterial hem från jobbet – och det tror jag de flesta av oss vill fortsätta med. Vi ska vara hyggliga människor, inte perfekta.
För ärligt, vem vill leva sitt liv med enbart rent mjöl i påsen? Vad är det för obehagligt ideal? Lite skit rensar magen och lite väl vald civil olydnad är den bästa huvudkudden.
Det är förresten slående hur lika SD:s företrädare är Irans mullor.
Mullan Björn Söder. Mullan Richard Jomshof. Mullan Rashid Farivar. Mullan Jonathan Sager, med flera.
Låt inte de mulliga mansgrismullorna i SD ta över med sin övervakning, sina kontroller och sin olustiga idé om att de har rätt att knacka på våra dörrar och styra hur vi lever våra liv.
Vi har tjuvjagat, tjuvfiskat, legat runt, jobbat svart och snott med oss kontorsmaterial hem från jobbet – och det tror jag de flesta av oss vill fortsätta med. Vi ska vara hyggliga människor, inte perfekta.
För ärligt, vem vill leva sitt liv med enbart rent mjöl i påsen? Vad är det för obehagligt ideal? Lite skit rensar magen och lite väl vald civil olydnad är den bästa huvudkudden.
Det är förresten slående hur lika SD:s företrädare är Irans mullor.
Mullan Björn Söder. Mullan Richard Jomshof. Mullan Rashid Farivar. Mullan Jonathan Sager, med flera.
Låt inte de mulliga mansgrismullorna i SD ta över med sin övervakning, sina kontroller och sin olustiga idé om att de har rätt att knacka på våra dörrar och styra hur vi lever våra liv.
Rebel rebel.
Mulliga mansgrismullor minsann. Och visst ska vi bryta mot lagen för att Jonas tycker om att kalla sina meningsmotståndare för de ledare som i detta nu dödar unga flickor för att de inte vill ha på sig slöja.
Balanserat. Är det OK att kalla folk för fet gris och jämföra dem med diktatorer för att verkligheten inte stämmer?
Glöm inte att Jonas står på de godas sida.
Nu ska jag säga såhär: så länge inte högerfolk kan känna sig trygga mot människor som Gardell som uppenbarligen är beredd att vräka ur sig vad som helst för att folk inte håller med så är knappast regnbågsflaggan inkluderande. Det finns inga skäl alls att vara stolt över den.