Citat:
Ursprungligen postat av
thaiman
Viken gud?
Den som lemlästar barn och kvinnor i Syrien? Den som tillåter mord och våldtäkter?
Det finns ju hur många idiotiska religioner som helst, Från judendom till Budism. Däremellan kristendomen. Samt alla Indiska Indiska varianter. Alla idioter blir saliga på sin tro.
Tänk att vallfärda till en väggjävel "Klagomuren" hur vuxet är det?
Nej religion är något man gömmer sej bakom då man gjort något galet, ingenting annat.
Om du vill förstå sanningen , men inte riktigt fördjupar din egen vilja i det som verkligen är sanningen.. ja då står du där i förtvivlan och förvirring med en falsk antydan. Allting som du själv gör är inte alltid din egen vilja , visst är det så.
Jag skulle gärna vilja vara något stort och märkvärdigt med beröm och lyx. Men jag avstår detta , offrar allt till det som består , man kan inte lura sig själv till penga lyx eller beröm därför att man saknar det viktigaste.
Jag kan inte frälsa någon så som Judas trodde att han kunde , eller gustav vasa som trodde han kunde grunda en kyrka.
Guds tecken på jorden är en enda treenighet där man inte har någon Gud om man undviker människornas frälsare.
Det är sanningen de prästerna som finns i den RKK leder dig till , men du själv måste visa din egen handlingskraft
Många många människor har svårt att lämna allt ifrån sig , det förstår alla i den RKK.
Det finns många fina Munkar och Nunnor som vill vara där Herren är. De har lämnat allt ifrån sig och är korsfästna för denna världen , är du villig att ge dig själv , isåfall måste man söka efter honom i den Kyrka han grundade
- Guds tecken på jorden.
Fundera nu djupt om , om det finns glädje i det onda .. eller om det finns ondska i glädje , och om den glädjen isåfall är sanningen utan att vilja någon något ont , nej det finns inte något ont som för gott med sig.