2021-09-27, 22:57
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45huddinge45
Jag förstår varje ord men jag förstår inte vad du vill säga...
Kanske hans sätt att säga att han inte gillar att Jonas bögar...?
Citera
2021-09-28, 06:33
Avstängd
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Om du vill förstå sanningen , men inte riktigt fördjupar din egen vilja i det som verkligen är sanningen.. ja då står du där i förtvivlan och förvirring med en falsk antydan. Allting som du själv gör är inte alltid din egen vilja , visst är det så.
Jag skulle gärna vilja vara något stort och märkvärdigt med beröm och lyx. Men jag avstår detta , offrar allt till det som består , man kan inte lura sig själv till penga lyx eller beröm därför att man saknar det viktigaste.

Jag kan inte frälsa någon så som Judas trodde att han kunde , eller gustav vasa som trodde han kunde grunda en kyrka.
Guds tecken på jorden är en enda treenighet där man inte har någon Gud om man undviker människornas frälsare.

Det är sanningen de prästerna som finns i den RKK leder dig till , men du själv måste visa din egen handlingskraft
Många många människor har svårt att lämna allt ifrån sig , det förstår alla i den RKK.

Det finns många fina Munkar och Nunnor som vill vara där Herren är. De har lämnat allt ifrån sig och är korsfästna för denna världen , är du villig att ge dig själv , isåfall måste man söka efter honom i den Kyrka han grundade
- Guds tecken på jorden.

Fundera nu djupt om , om det finns glädje i det onda .. eller om det finns ondska i glädje , och om den glädjen isåfall är sanningen utan att vilja någon något ont , nej det finns inte något ont som för gott med sig.
God dag yxskaft.
Citera
2021-09-29, 06:34
Medlem
Tror också att JG är receptiv, på många sätt.
Hans nya bok, ”Ett lyckligare år” har snott temat om 1800-tals poeten Pontus Wikners sexuella törst rätt av, från Dagmar Lange. Hon disputerade 1946 på en avhandling om Wikner, och väckte skandal. Hans hemligstämplade handlingar i blecklådan på Uppsala universitetsbibliotek är redan allmängods.
Citera
2022-05-05, 18:14
Han är en djävla vettvilling. Det borde vara förbjudet att bränna en enda bok skriver han i Expressen. Undrar om han har kvar sina gamla skolböcker? Var skulle han placera alla böcker? Nej, skulle man inte få lov att göra sig av med sina böcker, inte ens dom gamla och slitna lär det leda till att ingen vill köpa böcker överhuvud taget. För vem vill köpa något man inte får göra sig av med. Författare kommer att bli ett omöjligt yrke för som sagt vem vill köpa något man inte får slänga. Det är tvärtom så på grund av att folk slänger sina böcker och inte tar vara på dom så måste andra köpa egna exemplar och bokförläggare överlever. Ska författaryrket överleva och bokförläggare likaså måste böcker brännas och förstöras
Citera
2022-05-28, 08:59
Medlem
Hamleyss avatar
Jonas Gardell har sett Abbas nya show.

https://www.expressen.se/kultur/jona...l-tidens-slut/

På nåt sätt så handlar krönikan om HEPP: Jonas Gardell.
Vanan trogen inleds texten med ordet JAG. Sen följer en lång text om Jonas och roliga timmen i skolan, Jonas och Mark, Jonas och att han känner nån i ABBA som har gett honom biljetter till showen i London.
Sen rullar det på så här. Självklart handlar det plötsligt om Jonas och nån föreställning på DRAMATEN.

Vad är meningen med texten ?
Citera
2022-05-28, 09:25
Avstängd
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys

Vanan trogen inleds texten med ordet JAG. Sen följer en lång text om Jonas och roliga timmen i skolan, Jonas och Mark, Jonas och att han känner nån i ABBA som har gett honom biljetter till showen i London.
Sen rullar det på så här. Självklart handlar det plötsligt om Jonas och nån föreställning på DRAMATEN.

Om man är bög redan från födsel så har det ju gått snett redan där
Sedan lägger man i Jonas fall dit sin egenkärlek så fortsätter det på den vägen En riksfjant ut i fingerspetsarna, det enda han är bra på är att göra reklam för "rövrittare"
Citera
2022-05-28, 09:31
Avstängd
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys

Om man är bög redan från födsel så har det ju gått snett redan där
Sedan lägger man i Jonas fall dit sin egenkärlek så fortsätter det på den vägen En riksfjant ut i fingerspetsarna, det enda han är bra på är att göra reklam för "rövrittare"
Citera
2022-07-17, 09:21
Medlem
Studsbolls avatar
Gardell kommer av en släkt av perversion och galenskap. Hans syster är också homo och hans bror skogstokig vänstertomte. Vilken genpool.
Citera
2022-10-15, 13:02
Medlem
Barentss avatar
Gardells nya text i Expressen:
Citat:
https://www.expressen.se/kultur/jona...ndoms-mobbare/
Jag skrev att jag fruktade att den dag skulle komma då högerextrema män med rötter i nazismen, såna som misshandlade min Mark så illa den där gången för 23 år sen, skulle stå med triumfen att deras åsiktsbröder på allvar fått inflytande på hur Sverige ska styras.

Den dagen då förövarna vunnit.

Den dagen är nu här.

De homosexuella, judarna, sådana som jag och Willy Silberstein, kanske är vi kanariefåglarna i gruvan, de som ska varna om fara föreligger.

Hör ni inte att vi skriker?

Eller kommer ni bara som servitören på restaurangen säga åt oss att dämpa oss och lämna lokalen?
Inte så mycket fakta att ta på. En enkel sammanfattning så ni slipper läsa:

Jag Jag Jag Min skoltid Jag Jag Blev mobbad i skolan Jag Jag Bög Bög Nazist Mark Nazist Bög Bög Jude Jag Jag Jag.

Är det bara jag som känner att alla Gardells texter är likadana? Så blir det när vi gubbar blir äldre. Vi stelnar i våra åsikter, blir förutsägbara, våra åsikter blir tjat.
Citera
2022-10-15, 13:07
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Gardells nya text i Expressen:

Inte så mycket fakta att ta på. En enkel sammanfattning så ni slipper läsa:

Jag Jag Jag Min skoltid Jag Jag Blev mobbad i skolan Jag Jag Bög Bög Nazist Mark Nazist Bög Bög Jude Jag Jag Jag.

Är det bara jag som känner att alla Gardells texter är likadana? Så blir det när vi gubbar blir äldre. Vi stelnar i våra åsikter, blir förutsägbara, våra åsikter blir tjat.
Vad är det han vill ha sagt egentligen?
Citera
2022-10-15, 13:14
Medlem
Feedback66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid

Att han burit på ressentiment i hela sitt liv pga upplevelserna under skoltiden och att han aldrig kommer kunna gå vidare.
Citera
2022-10-15, 13:15
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Alla Gardells texter är terapi för honom själv orsakat av hans mobbade skoltid i Täby och han gayness. De har inte någon relevans för Sverige sedan många år. Kvar finns bara en liten klick tanter som läser för de tycker han är gullig och skrev bra böcker för 20 år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in