Flashback bygger pepparkakshus!
2013-06-23, 19:16
Medlem
DrJohnBWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Då jag inte orkade lyssna på programmet, så vad exakt sa han?
Exakt, då får du lyssna själv på programmet.

Han berättade att hans mamma varnade honom för att följa med fula gubbar med godis, men att han bestämde sig för att göra tvärt om när han var liten, men det dök inte upp några.
Senare, i slutet av programmet, sa han att något som jag uppfattade som en uppmaning att följa med de fula gubbarna.
Citera
2013-06-23, 21:45
Medlem
Vedklyvens avatar
Jonas Gardell är väll den mest makabert egofixerade pajas som hoppar omkring i media.

Allt handlar om honom själv och hans likasinnade. I media ger han sig själv rätten att bete sig hur som hällst. Hans "Stand Ups" handlar mest om att han hämningslöst "pissar" på utnämnda offer och ömkar sig själv och sina egna.

Han kan jämföras med en frireligiös pastor som hetsar sin församling med att tala om vilka som är onda och goda.

Hoppas att folk äntligen börjar tröttna på honom.
Citera
2013-06-23, 22:29
Medlem
DrJohnBWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrJohnBWatson
I dagens sommarprogram i Sveriges Radio sa Jonas Gardell att han väntade hela sin barndom på att få följa med en okänd gubbe som bjöd på godis.

Jonas Gardell balanserade på gränsen för att rättfärdiga pedofilers övergrepp på barn genom att säga att han själv som barn hade velat följa med den fula gubben.
Det ligger nära till hands att tolka Jonas Gardells uttalande som att han tror att barn egentligen vill följa med fula gubbar, för det säger Jonas i radioprogrammet att han ville under sin barndom.

Jag var tvungen att lyssna till Gardells program en gång till för att höra att jag hört rätt och det hade jag!

Han talar om hur han väntade på att få följa med fula gubbar, under 13-14 minuterna i programmet, och sedan anknöt han till det igen i slutklämmen på programmet.

Lyssna själv:
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/203023?programid=2071

Nej, Gardell.
Barn vill inte följa med fula gubbar, det är de fula gubbarna som inbillar sig sådan skit.
Citera
2013-06-24, 10:33
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrJohnBWatson
Jag var tvungen att lyssna till Gardells program en gång till för att höra att jag hört rätt och det hade jag!

Han talar om hur han väntade på att få följa med fula gubbar, under 13-14 minuterna i programmet, och sedan anknöt han till det igen i slutklämmen på programmet.

Lyssna själv:
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/203023?programid=2071

Nej, Gardell.
Barn vill inte följa med fula gubbar, det är de fula gubbarna som inbillar sig sådan skit.
Jag tolkade det inte som att han gick och längtade efter att bli våldtagen som barn.
Det var väl mer ett sätt att säga att man måste ta risker och kanske går det åt helvete men man lär sig iaf något(se det han säger innan om det kalla havet).
Citera
2013-06-24, 21:04
Medlem
DrJohnBWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen
Jag tolkade det inte som att han gick och längtade efter att bli våldtagen som barn.
Det var väl mer ett sätt att säga att man måste ta risker och kanske går det åt helvete men man lär sig iaf något(se det han säger innan om det kalla havet).

Gardell började programmet med att citera Astrid Lindgrens Jonathan Lejonhärta som sade "det finns saker man måste göra, även om det är farligt".

Astrid Lindgren vriders sig nog i sin grav om hon vet att hela Svenska folkets barn uppmanats att ta ta farliga risker med fula gubbar.

Ja, man måste ta risker i livet, men det ska man göra för en god sak, för det som är rätt och riktigt.
Följa med fula gubbar är inte "saker man måste göra, även om det är farligt"
Citera
2013-06-25, 00:12
Medlem
apanola IIs avatar
JG talar för 4:e gången i sommar-programet och det är väldigt illa. Det måste finnas andra som inte fått chansen än att sommarprata. vad i helskotta ska riksbögen Jg få något som liknar en prenumeration på sommarpratatndet? kanske är det hans pojkvän Mark Levengood som har haft ett finger (eller annan del av sin anatomi) med i spelet?
Önskar innerligt att JG drabbas av strupcancer
Citera
2013-06-25, 07:30
Medlem
MoogBeats avatar
Den "mannen" är det vidrigaste som vandrar på svensk mark. Någon som vet om han är homopedofil själv?
Citera
2013-06-25, 08:59
Medlem
Suck vad jobbigt det måste vara att bli missförstådd när man pratar i metaforer. Gubben som vill bjuda på godis var en metafor för situationer i livet där man måste ta en risk för att förhoppningsvis vinna något (symbiliserat av godiset, och en potentiellt trevlig bekantskap), men även riskerar att råka illa ut.

Jag håller med JG om att man bör välja att lita på sina medmänniskor. De flesta är nämligen snälla, och man får ett rikare liv om man har den attityden. JG är dessutom extraa trovärdig eftersom han bevisligen har råkat illa ut några gånger, men ändå kunnat resa sig igen.
Citera
2013-06-25, 09:18
Medlem
Hur mycket plats skall denne Jonas Gardell tillåtas få ta i svensk media?
Citera
2013-06-25, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoogBeat
Den "mannen" är det vidrigaste som vandrar på svensk mark. Någon som vet om han är homopedofil själv?
Han (tillsammans med maken) jagar ju ganska intensivt 17-18 åriga killar för trekant (middag med dessert) på gayforumet QX Qruiser.
Citera
2013-08-17, 19:15
Medlem
Zenon1s avatar
Gardell är en utmärkt författare och begåvad komiker, och den betydelse han har och haft för avvikande och utsatta människor är fantastisk. Dagligen får han, vad jag förstått, brev från människor som tackar honom för att han finns.Möjligen är det dock en hjärnskada (som han själv är medveten om) som gör honom oförmögen att tygla impulsen att skälla på omgivningen när den gör "fel". Klarade han av att vara trevlig och empatisk även privat, vore han en fullträff.
Senast redigerad av Zenon1 2013-08-17 kl. 19:32.
Citera
2013-08-17, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zenon1
Gardell är en utmärkt författare och begåvad komiker, och den betydelse han har och haft för avvikande och utsatta människor är fantastisk. Möjligen är det en hjärnskada som gör honom oförmögen att tygla impulsen att skälla på omgivningen när den gör "fel". Klarade han av att vara trevlig och empatisk även privat, vore han en fullträff.
Precis.
Hade han varit hetrosexuell skulle han sågas som ett kräk vid fotvristerna.
Men,som homo hyllas han vad han än gör.
Rätt eller fel..?..Vad vet jag.....
Men,PK är det...Som det skall vara här inne i Stockholms innerstad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in