2016-05-27, 22:18
Medlem
Hoggs avatar
Är det bara jag som inte förstår det kontroversiella med Gardells skämt? Det känns som att kärringarna här på Flashback har fått sand i sina fittor för såhär känsliga kan ni väl på allvar inte vara, eller? Det är inte normalt.

Gardell verkar annars vara rätt tuff men jävligt dryg. Att han raggar på 17-åringar tycker jag är helt okej. Han gör ju bara det alla 50-något-åringar drömmer om. Det är så män fungerar, ALLA män fungerar så. De vill knulla ungdomar, inte gubbar och kärringar.
Citera
2016-05-27, 23:28
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogg
Är det bara jag som inte förstår det kontroversiella med Gardells skämt? Det känns som att kärringarna här på Flashback har fått sand i sina fittor för såhär känsliga kan ni väl på allvar inte vara, eller? Det är inte normalt.

Det är hyckleriet som är så jävligt. Han får kalla Bali Fritzl hela dagarna vad mig anbelangar men då vill jag fan inte behöva läsa i tidningen om någon bloggerska som har sagt negerboll -98.
Citera
2016-05-27, 23:34
Medlem
Verkistos avatar
Citat:

Gardell verkar annars vara rätt tuff men jävligt dryg. Att han raggar på 17-åringar tycker jag är helt okej. Han gör ju bara det alla 50-något-åringar drömmer om. Det är så män fungerar, ALLA män fungerar så. De vill knulla ungdomar, inte gubbar och kärringar.

Det inte bara kontroversiella men också högst obehagliga med Jonas Gardells utspel är att han antyder att det finns likheter mellan en svensk riksdagsledamot, med utländsk härkomst, och en av vår tids vidrigaste brottslingar.

Hanif Bali kommer utsprungligen från Iran och sitter i Sveriges Riksdag för Moderaterna. Det kanske är så att Jonas Gardell inte gillar vare sig människor från Iran eller Moderaterna, men han har profilerat sig starkt som en förkämpe för mångkultur och tolerans. Att i det läget smutskasta en hårt arbetande man med utländsk härkomst är riktigt lågt.

Det är lika ruttet som när Mona Sahlin i ena stunden säger att det är "sexigt att betala skatt" för att ni nästa stund.... ja, ni vet

Det handlar om att leva som man lär.
Senast redigerad av Verkisto 2016-05-27 kl. 23:40.
Citera
2016-05-27, 23:47
Medlem
Verkistos avatar
Man kan fundera på hur media hade reagerat om t ex Marcus Birro eller Ann Heberlein hade skickat ut detta Tweet, som alltså Jonas Gardell sände ut klockan 00.37 den 22 maj;

"@nya_moderaterna lät Hanif Bali hålla kurs i hur man använder sociala medier. Det är som att låta Josef Fritzl hålla kurs i barnuppfostran."

Snacka om att media gör skillnad på folk och folk
Citera
2016-05-27, 23:50
Medlem
Hoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Det är hyckleriet som är så jävligt. Han får kalla Bali Fritzl hela dagarna vad mig anbelangar men då vill jag fan inte behöva läsa i tidningen om någon bloggerska som har sagt negerboll -98.

Aha, det finns alltså inget hyckleri annat än i din förvirrade hjärna? För än så länge har du inte beskrivit eller visat på något hyckleri.

Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto
Det inte bara kontroversiella men också högst obehagliga med Jonas Gardells utspel är att han antyder att det finns likheter mellan en svensk riksdagsledamot, med utländsk härkomst, och en av vår tids vidrigaste brottslingar.

Han har inte antytt att det finns någon likhet mellan Hanif Bali och Källar-Fritzl. Det är du som inte kan läsa ordentligt.

Citat:
Hanif Bali kommer utsprungligen från Iran och sitter i Sveriges Riksdag för Moderaterna. Det kanske är så att Jonas Gardell inte gillar vare sig människor från Iran eller Moderaterna, men han har profilerat sig starkt som en förkämpe för mångkultur och tolerans. Att i det läget smutskasta en hårt arbetande man med utländsk härkomst är riktigt lågt.

Det är lika ruttet som när Mona Sahlin i ena stunden säger att det är "sexigt att betala skatt" för att ni nästa stund.... ja, ni vet

Det handlar om att leva som man lär.

Var menar du att Gardell har lärt ut att man inte får skämta om riksdagspolitiker med utländskt härkomst...? För jag kan aldrig minnas att han skulle ha gjort det. Han kan inte hyckla med åsikter som ni väljer att klistra på honom, det förstår ni väl? Kärringar.
Citera
2016-05-27, 23:57
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Aha, det finns alltså inget hyckleri annat än i din förvirrade hjärna? För än så länge har du inte beskrivit eller visat på något hyckleri.

Min förvirrade hjärna? Nä då får det va, nån annan kanske kan dra upp något av hundratals exempel som finns.
Citera
2016-05-28, 00:01
Medlem
Hoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Min förvirrade hjärna? Nä då får det va, nån annan kanske kan dra upp något av hundratals exempel som finns.

Ja, du är förvirrad när du jämför äpplen med päron och kallar det för hyckleri. Jag kan inte se vad det finns för hyckleri i att trakassera en bloggerska som använde ordet negerboll 1998 och att strunta i att Jonas Gardell drog ett skämt om en riksdagsledamot som innehöll Fritzl. Att trakassera negerbolls-sägare hamnar inte i konflikt med att inte trakassera folk som skämtar om Fritzl. Det finns liksom inget hyckleri där.
Citera
2016-05-28, 00:01
Medlem
Verkistos avatar
Citat:
...

Var menar du att Gardell har lärt ut att man inte får skämta om riksdagspolitiker med utländskt härkomst...? För jag kan aldrig minnas att han skulle ha gjort det. Han kan inte hyckla med åsikter som ni väljer att klistra på honom, det förstår ni väl? Kärringar.

Självfallet får och ska man skämta om politik och politiker. Därom är vi nog alla överens. Problemet är att Jonas Gardell inte skämtar i sitt tweet. Han visar istället för att skämta upp en sidan som är långt ifrån angenäm. Det vi får se är främlingsfientlighet, förakt och en neslig och nedlåtande ton mot en rättskaffens och hårt arbetande man.

Jonas Gardell beter sig precis så som han predikar att ingen bör bete sig. Och han kommer undan med det. Media vågar inte publicera hans hat tweet.
Citera
2016-05-28, 00:05
Medlem
Hoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto
Självfallet får och ska man skämta om politik och politiker. Därom är vi nog alla överens. Problemet är att Jonas Gardell inte skämtar i sitt tweet. Han visar istället för att skämta upp en sidan som är långt ifrån angenäm. Det vi får se är främlingsfientlighet, förakt och en neslig och nedlåtande ton mot en rättskaffens och hårt arbetande man.

Nej, det är inte främlingsfientligt att skämta om en iraniesvensk moderat politiker. Och, jo, han skämtar. Alla skämt är inte gulliga eller mysiga eller uppbyggande. Att vara lite taskig i sina skämt har Gardell alltid varit.

Citat:
Jonas Gardell beter sig precis så som han predikar att ingen bör bete sig. Och han kommer undan med det. Media vågar inte publicera hans hat tweet.

Har han predikat om att man inte får skämta om politiker som söker makt och inflytande eller vad menar du?
Citera
2016-05-28, 00:34
Medlem
Verkistos avatar
Hogg,

Om ett ”skämt” är alltför taskigt så är det inte längre ett skämt. Är det så svårt att förstå?

Jonas Gardell har i böcker, intervjuer, shower med mera gång på gång påpekat hur viktigt det är med tolerans, mångkultur, respekt, osv … att då i nästa andetag på ett nesligt och lågt sätt angripa en politiker, - som jag ser det visar detta tydligt att Jonas helt enkelt är en hycklare. En hypokrit.
Citera
2016-05-28, 09:45
Medlem
Skriver bra och är underhållande på scen, har varit en av de få hbtq som ställt upp till medias normalisering av hbtq (eva&eva, mark, wolf är de andra). Är säkert en av de högst graderade i sverige. Det är ju bra!
Citera
2016-05-28, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Jojo, men vem som helst kan ju påstå sig vara JG på ett anonymt nätforum.
Inte anonymt, hans nickname är Jonas Gardell, med bilder på honom och lite annat smått och gott om vad han gjort under årens lopp, och verifierad medlem (vad det nu innebär). Jag har blivit visad det av min kompis och det verkar helt äkta. Inbjudan om middag innehöll hans adress och telenr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in