2025-03-12, 19:38
Citat:
Ursprungligen postat av Nammnet
Vad är "pressis"?

Pressekreterare är två s va?
Citera
2025-03-12, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurasiatic
Pressekreterare är två s va?
Ja två s.
Citera
2025-03-12, 19:51
Citat:
Ja två s.

Storyn är i alla fall snodd. Han som berättade den ursprungligen är död. Jag har för mig att den är köpt på Kinokuniya i Shinjuku. Hoppas den hänger kvar på kanslit.
Citera
2025-03-12, 20:13
Jag tror till och med att han brukade dra den där storyn när vi var ute och drack öl för att impa på tjejer vid några tillfällen.

Det roligaste är väl kanske att Bard, Carl-Michael Edenborg, Lennart Fernström, alla de där människorna i de där kretsarna på den tiden måste ha hört den där storyn. Förutom att kartan satt på väggen i miljöpartiets kansli i riksdagshuset.

... and then a Slumdog Millionaire came along and exposade Jonte.
Citera
2025-03-12, 20:45
Medlem
Citat:
Jag tror till och med att han brukade dra den där storyn när vi var ute och drack öl för att impa på tjejer vid några tillfällen.

Det roligaste är väl kanske att Bard, Carl-Michael Edenborg, Lennart Fernström, alla de där människorna i de där kretsarna på den tiden måste ha hört den där storyn. Förutom att kartan satt på väggen i miljöpartiets kansli i riksdagshuset.

... and then a Slumdog Millionaire came along and exposade Jonte.
Vem är Jonte?
Citera
2025-03-12, 20:48
Citat:
Vem är Jonte?

Det är ett smeknamn för Jonas i Sverige. Vi kan kalla det en schibbolet som avslöjar kommunistryssar?
Citera
2025-03-12, 21:15
Medlem
Citat:
Det är ett smeknamn för Jonas i Sverige. Vi kan kalla det en schibbolet som avslöjar kommunistryssar?
Jag förstår inte ett ord av vad du skriver men du vill nog inte att man ska förstå.
Citera
2025-03-13, 03:47
Citat:
Jag förstår inte ett ord av vad du skriver men du vill nog inte att man ska förstå.

Det är den här storyn som avses.

https://www.expressen.se/kultur/vi-e...r-var-framtid/

Jonas stal storyn om den japanska kartan från en kille som heter Ulf som bodde hemma i hos min farmor i Shibuya för 20+ år sen.

Ulf jobbade som pressekreterare åt Gustav Fridolin.

Det var många som hörde Ulf dra den historien och han brukade använda den för att illustrera hur olika världsbild olika människor kan ha i världen.

Ulf är död idag, han dog i cancer för 8 år sen. Kanske sågs vi på hans begravning?

Ulf hade nog inte misstyckt men han var författare så han hade nog velat bli creddad så jag gör det här.

Han grundade Grön Ungdom. En fantastisk människa, hans död tog mig oerhört hårt.

Simma lugnt. Jag fixade autocorrecten.

Ändå skönt att Expressen hyllar marxismen i Jonas artikel om läser noga. Apropå saker som kan bli bättre.

Ulf var liberal och inte kommunist. Jag har för mig att hans far jobbade på Expressen till och med för mycket länge sen.
Senast redigerad av Eurasiatic 2025-03-13 kl. 04:42.
Citera
2025-03-13, 05:07
Eftersom jag känner till deras nätverk och hur de ser ut så behöver jag inte delta i dem, jag behöver bara använda dem moraliskt tvingande.

Det är så det fungerar när man har slutat vara artig och stava rätt i sin kommunikation med kommunister.

Det som jag funderar på är om Jonas överhuvudtaget är genuin eller autentisk i något nu när jag insett att han är en kommunistisk likplundare?

Det där kändes inte så förtroendeingivande direkt. Men vi är alla glada över att Jonas Gardell numera är europé som Bildt och identitärerna förstås.
Citera
2025-05-09, 13:12
Citat:
Ni kallar det dickpics. Vi kallar det visitkort.

Och jag vet, kvinnor tycker ofta att det är äckligt. Vi bögar tycker i regel att det är toppen. Just här förstår vi inte varandra överhuvudtaget.

Kanske är det så, att om kvinnor är från Venus och män är från Mars, då är fan bögar från Uranus.

ROFLMAO.

Han skrev precis I expressen att bögar är från your anus. Åh gud låt det aldrig ta slut! En stor komiker jag tar tillbaka allt.
Citera
2025-05-09, 16:33
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolarPowered
ROFLMAO.

Han skrev precis I expressen att bögar är från your anus. Åh gud låt det aldrig ta slut! En stor komiker jag tar tillbaka allt.

Tveklöst ett fall av även en blind höna kan finna ett korn. Men ja, det var riktigt fyndigt faktiskt.
Citera
2025-05-09, 16:39
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Tveklöst ett fall av även en blind höna kan finna ett korn. Men ja, det var riktigt fyndigt faktiskt.

Jo, men han är bra på att försvara män som gillar män, det har han alltid varit och det ska han vara stolt över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in