2022-10-24, 15:22
Medlem
borjeBandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolineMM
Jag har också tänkt i de banorna men om jag skulle utgå från mig själv så har det ju inte varit en fråga om att hon skulle varit avliden från början utan hon har varit saknad/borta, nu tror jag dock att hon är avliden. Men i början av söket så räknade man ju med att hitta henne vid liv och hade min partner varit borta och man räknat med att hitta hen levande så hade jag letat. Hade man däremot räknat med att hitta hen avliden, då är jag helt med på att man inte hade letat för det hade inte jag heller gjort.

Tror det är praxis att MP inte tillåter nära anhöriga att delta i sökinsatser
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Har han några motiv? Känns väldigt långsökt att det skulle vara han om de höll på att flytta ihop.

Nej, denna gången tror jag på att flickorna är de skyldiga.
Självklart har dom hört pojkvännen, det framgår både om man läser tråden och aftonbladet.
Citera
Medlem
Kommer ni ihåg detta:
(FB) Joakim Durhan 29 år Kiruna. Försvunnen sedan 27/7-19. Hittad död 15/8. Mord misstänks

Fruktansvärt mord i Kiruna 2019. BO hittades först efter 18 dagar, nedgrävd i en myr. Startade med bråk i lgh och sedan var han spårlöst försvunnen. GM togs in av polisen 3 dagar efter mordet men det tog alltså 18 dagar innan han hittades. Fruktansvärt. Jag började tänka på detta mord nu när jag läser om försvinnandet i Vetlanda. Om någon redan skrivit om det ber jag om ursäkt för upprepning.
Måtte detta få ett slut.
Tänker på anhöriga och önskar dem tröst i allt det hemska.
Citera
2022-10-24, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolineMM
Jag har också tänkt i de banorna men om jag skulle utgå från mig själv så har det ju inte varit en fråga om att hon skulle varit avliden från början utan hon har varit saknad/borta, nu tror jag dock att hon är avliden. Men i början av söket så räknade man ju med att hitta henne vid liv och hade min partner varit borta och man räknat med att hitta hen levande så hade jag letat. Hade man däremot räknat med att hitta hen avliden, då är jag helt med på att man inte hade letat för det hade inte jag heller gjort.

EXAKT. .ditt tänk är precis som jag menade lite tidigare.. vem i hela friden letar inte efter sin partner? okej som sagt att va ledsen chockad dom första timmarna , dygnet... men sen ... man utgår ju alltid att hitta någon LEVANDE om man inte hört eller vet något annat liksom..
Citera
2022-10-24, 15:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Rätta mig gärna om jag har fel, men det händer väl i princip aldrig att personer som varit försvunna så här länge under mystiska omständigheter hittas levande...? Det betyder ju inte att det nödvändigtvis måste vara fråga om brott, även om det kanske lutar åt det i just det här fallet.
Fel dom har ibland hittats efter tio år eller mer, men då har dom funnits i någon gubbes källare.
Citera
2022-10-24, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Jag förvånas av hur många härinne som anser det som nära på omöjligt för två tjejer att forsla ut ett lik från lägenheten.

Offret 65 kg, 160 cm lång.

Vi snackar två tjejer som idrottar/idrottat. In i en resväska eller annan större väska. Hjälps åt att bära väskan ner till bilen. Klart.

Tungt? Visst, men 100% möjligt och ingen jättebedrift. Adrenalinet gör sitt till att de får "extra" krafter dessutom.

Jag är inte ens övertygad om att hon väger 65kg, låter i överkant för någon som är 160cm och spelar fotboll.
Citera
Medlem
Citat:
Jag förvånas av hur många härinne som anser det som nära på omöjligt för två tjejer att forsla ut ett lik från lägenheten.

Vi snackar två tjejer som idrottar/idrottat. In i en resväska eller annan större väska. Hjälps åt att bära väskan ner till bilen. Klart.

Tungt? Visst, men 100% möjligt och ingen jättebedrift. Adrenalinet gör sitt till att de får "extra" krafter dessutom.

Precis så tänker jag med, mitt i natten och mörkt, dom har gjort det snabbt och sedan kört iväg och dumpat kroppen, behöver inte vara mer komplicerat än så. Däremot är man ju nyfiken på vad dom bråkade om och vem det vart som hon var orolig för på innestället.
Citera
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:

Har du själv testat att lyfta upp en livlös person till en bår med den vikten? Jag har, och det är bannemej ingen lekstuga. Men visst, med en kollega fungerar det. Men det är fortfarande ingen lätt sak.

Att lyfta en skivstång med den vikten är inte riktigt detsamma som att lyfta och flytta en livlös kropp med den vikten.
Citera
2022-10-24, 15:25
Medlem
Polisen borde finkamma JJs pappas gård.. känner på mig att hon finns där omkring😪 Min spekulation är att JJ fått panik den natten och berättat för pappan som då hjälpt henne med allt.. som sagt min gissning..
Citera
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Resväska.

Glöm det!
Alldeles för mycket buller och bång mitt i natten, utöver de dunsar grannarna hörde. Och alla blodspår de lämnar efter sej, särskilt som de säkert är helt ovana vid den sortens arbete. Och alla delar? 1 väska? 2 väskor? Gå flera gånger?
2 tjejer i den åldern?
Inte en chans!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Vad var det för tjej Tove var orolig för?
Är det nån som är hotad av JJ?
Undra om Toves kort användes i baren eller om hon drog dit snabbt som tusan för att leta efter denna tjej?
Citera
2022-10-24, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Om jag tittar på kartan så känns den platsen väldigt naturlig om jag skulle "göra mig av med cykeln" lite snabbt tidigt på söndag morgon utan att synas alltför mycket.

Cykeln är låst och du kan inte räkna med att ta den speciellt långt utan att dra till dig uppmärksamhet.

Möjligen vid kyrkan eller församlingshemmet mittemot på Storgatan, men dels är det mer öppna platser där man riskerar synas och dels platser där någon förmodligen skulle få för sig att kolla upp en parkerad cykel. Dels är det fortfarande mittemot din egen bostad.

Du vill heller inte gå längs med Storgatan eftersom det lär vara trafikerat både under natten och tidig morgon / förmiddag. Kvar blir att sticka ned längs Östra Slottsgatan.

Du vill undvika Torngatan av samma anledning som Slottsgatan. Du vill inte slänga cykeln i skogen eller en buske för då kommer den att hittas direkt. Då finns egentligen bara ett litet villaområde kvar. Med villor.

Och en enda större hyresfastighet. Där du vet att andra yngre personer bor, och det redan står andra cyklar placerade. Du ställer den här längs väggen. Ingen kommer att märke en cykel mer eller mindre just här, right?

Absolut. Du har helt klart en poäng här. Det är på det sättet det "bästa" stället att ställa cykeln på. Frågan är dock om någon av MGM är så pass "streetsmart" att man resonerar så som du gör i den situation de befinner sig. Det är jag mer tveksam till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in