2022-10-23, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Gruppchef för grova brott sa det i efterlyst. Jag antog att det var via hennes mobildata som man eventuellt kommer åt via mobiloperatör. Minns hur en grym tjej (expert) redovisade hur hon gick igenom mobildata när Annie hittades död i sitt badkar.

Jag som du har också trott att telefonen är borta men vad vet vi.

Jag har tidigare gått skallgång och då har vi fått veta att vi även ska hålla utkik efter telefon/hörlurar.

Ja, superbra om någon som kan sånt här kan säga om mobilen kan tömma genom operatören.

Det känns som polisen annars hade sagt rakt ut - Toves mobil är påträffad i MGM lägenhet. Då kvittar ju pejlingen vid biltemamasten samt att den sedan stängs av, om dom redan har telefonen. Jag förutsätter att dom kan tömma mobilen på annat sätt.
Senast redigerad av Wattweke 2022-10-23 kl. 16:14.
Citera
2022-10-23, 16:12
Medlem
Bunkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Det kanske fanns tecken på det i lägenheten? De kan väl knappast ha hunnit städa så noga ifall något hänt där.

De kanske inte behövde städa så mycket? Hon kanske blev strypt? Mord betyder ju inte nödvändigtvis att det är blod inblandat.

Att bli strypt till döds kan väl dessutom gå extremt fort?

Finns inget som säger att J inte lämnade kvar kroppen hemma för att skynda till donken och på det viset få alibi.

Frågan är vart de isf har gjort av kroppen. Stackars T jag hoppas verkligen de hittar henne.
Citera
2022-10-23, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Ca 6:31 - ”det vi väntar på nu är en tömning av hennes telefon …”
Men fler får gärna lyssna vad som sägs så jag inte tolkar fel.
Jag tror att det är därifrån som VP tror att dom har hennes telefon. Vilket sen ändras då.

Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Gruppchef för grova brott sa det i efterlyst. Jag antog att det var via hennes mobildata som man eventuellt kommer åt via mobiloperatör. Minns hur en grym tjej (expert) redovisade hur hon gick igenom mobildata när Annie hittades död i sitt badkar.

Tack! Hittar inte klippet utan Viaplay-abonnemang. Det där är intressant men kan tolkas både som "näst steg är en tömning av telefonen (som vi inte har ännu)", eller som att de faktiskt har den, eller tömning av den information de kan få ut via master och operatör. Att de skulle ha telefonen och bevisning från den skulle kunna motivera varför anser sig så säkra på att ha rätt personer.

Men som sagt, svårtolkat i nuläget.
Senast redigerad av johann78 2022-10-23 kl. 16:17.
Citera
2022-10-23, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunks
De kanske inte behövde städa så mycket? Hon kanske blev strypt? Mord betyder ju inte nödvändigtvis att det är blod inblandat.

Att bli strypt till döds kan väl dessutom gå extremt fort?

Finns inget som säger att J inte lämnade kvar kroppen hemma för att skynda till donken och på det viset få alibi.

Frågan är vart de isf har gjort av kroppen. Stackars T jag hoppas verkligen de hittar henne.
strypt, eller kvävd.. skulle dessutom förklara att det lät som om någon sparkade i väggen.. misstänker man verkligen slåss för sitt liv de sista sekunderna innan.. och som sagt inget blod att städa bort heller.
Citera
2022-10-23, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
du återkommer med att T är brutalt mördad..hmm vet du mer än oss andra?
Nej men bara på polisen märker man att hittar man ingen kropp och tjejerna tiger om vad som hänt så menar polisen att något allvarligt hänt. Jag pratar så här eftersom en tjugoårårig tjej blev mördad i Vetlanda för 25 år sedan. Våldtagen och mördad av en narkoman. Det är det som jag har i bakhuvudet historien bakåt. Därför frågasätter jag motivet här. Vad är motivet bägge ostraffade sedan innan. Varför tiger dom.
Citera
2022-10-23, 16:22
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Men letar man oroligt efter någon så letar man ju! Man sätter ju sig inte och snackar tio minuter med en främling.
TT letade säkert men hittade inte tjejen och tog därför chansen att fråga barchefen om han hade sett henne, hon visade till och med en bild för honom. Han om någon kan ju berätta för polisen om det var JJ eller MH eller någon annan på bilden.
Citera
2022-10-23, 16:23
Medlem
Ni som tjatar om att Ts mobil hittats i JJs lägenhet. Tror ni inte media hade gått ut med det? Såna grejer brukar läcka till media rätt snabbt. Att man talar om att "töma" mobilen kan handla om att man vill få ut information från masten, inte från själva mobilen.
Citera
2022-10-23, 16:24
Medlem
Ja varför tiger dom?
Jag har aldrig suttit i häkte, men antar att polisen vet hur man sköter sitt jobb och det är inga rutinerade kriminella som denna gång sitter häktade.
Varför plockas deras story inte isär och används emot den andra?
Dom har inte hunnit prata ihop sig till minsta detalj.
Vad får dom att hålla tyst?
Citera
2022-10-23, 16:25
Medlem
I Aftonbladet står det

Enligt uppgifter till Aftonbladet kommer minst en av de anhållna kvinnorna att genomgå en personutredning. En personutredning genomförs av Kriminalvården och syftar till att bedöma vilken typ av påföljd som skulle vara lämplig om personen skulle dömas för brottet.

Varför gör man en personutredning så här ’tidigt’ (innan offer är hittat osv)? Är det vanligt att man gör det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Min teori är att tjejerna bjudit in henne till deras lägenhet mitt i natten för att ha sex sedan har allt gått över styr och dom bråkade. Sedan mördade tjejerna henne. Det är min teori eftersom hon kommit dit med fri vilja klockan 3 på natten från en nattklubb. Enligt mig är det nog ända man gör på natten på en nattklubb bjuder in till sex. Har aldrig varit på en sådan men bara hört rykten om just den nattklubben att man gör så.
är det din teori eller är det din sexfantasi som talar?när jag var ung så var det jättevanligt att vi drog vidare hem till ngn för att fortsätta dricka o ha en efterfest.MH ser ut som en ladyboy men JJ känns mer som straight och hade nog ingen sexuell relation med TT.och jag tror inte heller att TT dog hos JJ.
dom alla tre går till JJ’s lägenhet och TT informerar hennes pojkvän om det…jag tror inte ens att JJ och MH skulle vara dumma nog att ge sig på o döda TT i en sån situation för att pojkvännen vet att JJ och MH är dom sista att umgås med TT under natten,polisen får veta att hennes telefon varit hos JJ och att hennes cykel hittas i närheten av JJ’s bostad.Om JJ är smart så vet hon att det inte är en bra idé att döda TT under den natten för att det finns för mkt bevis som pekar mot henne MH.jag tror att det finns fler parter inblandade och att något händer TT efter hon lämnat JJs bostad.är det en svartsjuk pojkvän som är mer inblandad än vad vi tror?är det en annan snubbe som vi inte känner igen?eller är det den där tjejen som hon först leta efter som hon kanske inte var orolig för utan mer rädd för?vi får se vad tiden säger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Tack! Hittar inte klippet utan Viaplay-abonnemang. Det där är intressant men kan tolkas både som "näst steg är en tömning av telefonen (som vi inte har ännu)", eller som att de faktiskt har den, eller tömning av den information de kan få ut via master och operatör. Att de skulle ha telefonen och bevisning från den skulle kunna motivera varför anser sig så säkra på att ha rätt personer.

Men som sagt, svårtolkat i nuläget.

Från efterlyst. Rickard Finndahl, Grova Brott intervjuas och åker runt i Vetlanda

Men klart är att Toves mobiltelefon har varit igång och troligen stängts av vid fyratiden på morgonen.
”- Den sista pejlingen vi har är från runt 03:50 på natten , den 16 oktober, det har hunnit bli söndag. Telefonen är i norra delen av Vetlanda.”
Masten som registrerade Toves mobiltelefon finns norr om stan. Men utredarna är osäkra på vad det betyder.
”- Grejen är den att man inte ska förlita sig helt på en pejling. Vi väntar på bekräftelse, att få det riktigt bekräftat är ju en tömning av hennes telefon. Då kan vi få det bekräftat att det här var sista masten.” Men det tydligaste spåret efter Tove fick polisen upp på söndagen - här visar dom cykeln och börjar prata om det.
Senast redigerad av Wattweke 2022-10-23 kl. 16:27.
Citera
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krulsmurken84
Var där, 19.30, till 22.00.

Ingen extrem stämning, mer en vanlig utekväll med oktoberfest tema, inte mer liv än andra dagar
Men tysk umpadumpa musik var det väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in