Citat:
Ursprungligen postat av
FruEd
Flickvännen till TTs pojkväns bror som tidigare skrivit ut på sociala medier att hon tror att fler än dom nu MGM är inblandade..
Hon har även gått bananas på MHs instagram och skrivit att hon/dom är äckliga och vidriga människor.. Det måste väl betyda att pojkvännens familj har mer info än vad vi har om man känner sig så säker att man går lös i någons kommentarsfält..?
En annan grej som jag kommit över efter diverse snokande är att det den 23/5 skedde ett överfall på en kvinna på samma gatuadress som pojkvännen bor på. Det skulle ju kunna vara en anledning till att pojkvännen varit noga med att ringa eller tillochmed en anledning till att det inte kändes lämpligt att TT skulle fara dit för att sova mitt i natten?
Spekulation: Jag tror spontant att dom MGM varit inblandad med lite farligare personer och att TT lagt sig i för mycket troligtvis pga oro för sina vänner och att hon därför röjts bort.. det skulle också kunna förklara tystnadskulturen som verkar råda i Vetlanda just nu.. Man har nog sina misstankar kring vilka som ligger bakom. Frågan är om MGM varit helt delaktig vid mordet eller om dom bara stått och kollat på.. Jag tror kanske det sista och att dom helt enkelt inte vågar berätta vad dom vet, av rädsla att sluta som TT.
Intressant, bra snokande.
Jag tror också att det kan vara fler inblandade. Men vad var det för konflikt mellan dessa "två läger", vad har de blivit så osams om så att det slutar med ett eventuellt mord? Det verkar ju vara värre än svartsjukebråk om pojkvän etc.
Citat:
Ursprungligen postat av
BlueGypsy
Sen skulle jag ta vad hon (pojkvännens brors flickvän) säger med en nypa salt, hon är en väldigt speciell person och älskar att skriva om sådana här händelser offentligt för uppmärksamhet, flyttar fokuset till sig själv. Tydligt i detta fallet också då hon skriver på MH Instagram, på TT Facebook, på varenda medias kommentarsfält man kan tänka sig. Tydligen vääääldigt viktigt att alla ska veta att hon minsann känner TT.
Det är möjligt, men just nu är det ju bra för oss att hon glappar på, man kanske får reda på vad det är för konflikt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dellocko
Har det tagits upp i tråden att JJs pappa är ex militär? Kan tänka mig att det skulle innebära ett litet annat tänk än två små tjejer.
Grannar runt gården ska även känt obehag för pappan och varit rädda för han redan innan allt detta hände.
Ja, det har tagits upp någon/några gånger, men inte ordentligt, det är liksom väldigt få skribenter med ordentlig insikt som skrivit.
På vilket sätt har de känt obehag?