2022-10-24, 15:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Om T mördats i lägenheten måste ju kroppen fraktas bort. Vare sej mordet var planerat eller ej måste detta problem ha vållat MGM stort huvudbry. JJ bodde ju på 3e våningen. Hur få ut en kropp, nerför alla trappor, utan att nyfikna hyresgäster öppnar dörren, kikar genom titthål i dörren osv? Kasta ut kroppen genom fönstret? Knappast. Många mördare i samma situation väljer ju t.o.m att stycka kroppen! Men om hon blivit styckad där bör ju poliserna kunna hitta bevis för det. Jag tror inte JJ och MH vågade det. Frågan är om polisen hittat spår om detta. Det går de väl inte ut med än, eller?
Resväska.
Citera
2022-10-24, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
JJ ostraffad för det inte gick att bevisa hennes pyromandåd ja...

Precis! Och då tror jag hon är fullt kapabel till att mörda med.
Citera
2022-10-24, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Är det ingen som vet mer vad bråket mellan JJ och TT handlade om, som gjorde att de bröt kontakten för några år sedan? Tror detta ligger bakom alltihop

Ja, där i ligger nog nyckeln.
Citera
2022-10-24, 15:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Tänker samma sak. Inte mördad i lägenheten. Mycket troligare på annan plats — eventuellt ute.
En tjej kan dra runt på ett lik i en väska, har hänt förr, kommer hända igen. Dunsar och spring i trappen har hörts efter kl 3

https://news.sky.com/story/woman-murdered-friend-and-stuffed-her-body-inside-suitcase-which-she-dragged-along-london-streets-fo r-two-hours-court-told-12719757
Citera
2022-10-24, 15:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Jag får bara en känsla av att dessa 2 inte är kapabla att stycka en bekant tjej/vän.
Jag tror inte heller de misstänkta fick hjälp med en styckning.
Jag tror T lämnade lägenheten i ett stycke. Levande, medvetslös eller död.
Absolut, hade hon varit styckad i lägenheten så hade det ju funnits blodspår som polisen hade hittat
Citera
2022-10-24, 15:06
Medlem
movingmads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
En tjej kan dra runt på ett lik i en väska, har hänt förr, kommer hända igen. Dunsar och spring i trappen har hörts efter kl 3

https://news.sky.com/story/woman-murdered-friend-and-stuffed-her-body-inside-suitcase-which-she-dragged-along-london-streets-fo r-two-hours-court-told-12719757
Hur lätt är det att krångla ner en död/medvetslös person på 1,60 i en resväska? Särskilt om personen börjar bli likstel. Känns rätt osannolikt.
Citera
2022-10-24, 15:07
Medlem
Har följt fallet slaviskt från första inlägg och detta fall förbryllar mig så mycket. Rent spontant känner jag att om de bragt henne om livet vilket jag förövrigt tror så är jag osäker på om det hänt i JJ's lägenhet.
Det känns märkligt att de skulle burit ut en kropp mitt i natten utan att bli upptäckta även om de gick via källaren ut på baksidan.

Även om jag tror att de är de som mördat henne har jag många andra teorier precis som alla andra här. Det känns märkligt att ingen av MGM öppnat munnen än och jag kan inte släppa Ts pojkvän, jag hade letat efter min partner om det fanns en chans att hen levt vilket man verkar ha trott eftersom det var rubricerat som människorov.
Får lite Wilma vibes, Tishko letade ju inte heller efter Wilma.
Tror dock inte T är styckad däremot tror jag hon antingen fått ett jävligt hårt slag i huvudet eller att hon blivit strypt någonstans och sen har man dumpat kroppen.

Jag hoppas vi får lite nytt snart så man kan spåna vidare på vad som hänt.
Citera
2022-10-24, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Bruden är bokstavligen målvakt i handboll, inte ekonomisk målvakt

nja menade en av dom häktade.? någon hade väl kollat upp att hon stod på 17-18 bilar/mc? ?
Citera
2022-10-24, 15:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Aligo
Tycker det är väldigt märkligt att det inte söks mer kring JJs pappas gård. Mycket terräng + vatten runt i kring och är man uppvuxen där (något jag tror folk tidigare nämnt hon är) borde det området vara något hon mycket väl själv känner till.
Jag håller med, det är det första stöllet jag skulle ha letat, skulle ha tagit in honom i häktet med, bara ifall.
Citera
2022-10-24, 15:10
Medlem
Hur har det gått med att kolla med hund i en av dom misstänktas lgh? det skulle ske under dagen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Står i Expressen att det finns luckor i misstänka kvinnans berättelse
Bland annat:
Hon uppger att TT cyklade hem vid 03-tiden
Dock har vittnen sett den stå kvar vi 04
För att senare under dagen vara flyttad

Detta är intressant, hoppas de släpper nu och hon fallerar
Citera
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
Hur har det gått med att kolla med hund i en av dom misstänktas lgh? det skulle ske under dagen.
Var har du läst det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in