2022-10-24, 15:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Teknikerna ser millimetersmå blodbesudlingar, så hur man än städar så missar man alltid at städa bort något litet.

Nej. Man städar med ett medel som bryter ner protein. Då handlar det inte om att städa bort varenda gnutta.
Citera
2022-10-24, 15:18
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Har tänkt detsamma, vi får se.

Kan det vara så att den ena redan brutit ihop och Polis vet Tove är död, därav inget sök längre. Sen att den kanske inte vet vart kropp dumpats om ytterligare personer blivit inblandade i just bortforslandet. Då ligger ju Polisen lågt pga att de ska plocka in fler personer.
Citera
2022-10-24, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saddamen
Det jag försöker få fram är ju varför cykeln hamnar just där. Antingen har den bara dumpats där eller så har någon (BO, MGM eller annan) på något sätt en anknytning till platsen

Om jag tittar på kartan så känns den platsen väldigt naturlig om jag skulle "göra mig av med cykeln" lite snabbt tidigt på söndag morgon utan att synas alltför mycket.

Cykeln är låst och du kan inte räkna med att ta den speciellt långt utan att dra till dig uppmärksamhet.

Möjligen vid kyrkan eller församlingshemmet mittemot på Storgatan, men dels är det mer öppna platser där man riskerar synas och dels platser där någon förmodligen skulle få för sig att kolla upp en parkerad cykel. Dels är det fortfarande mittemot din egen bostad.

Du vill heller inte gå längs med Storgatan eftersom det lär vara trafikerat i någon omfattning dygnet runt. Kvar blir att sticka ned längs Östra Slottsgatan.

Du vill undvika Torngatan av samma anledning som Storgatan. Du vill inte slänga cykeln i skogen eller en buske för då kommer den att hittas direkt. Då finns egentligen bara ett litet villaområde kvar. Med villor. Där någon direkt skulle reagera på en extra cykel.

Och en enda större hyresfastighet. Där du vet att andra yngre personer bor, och det redan står andra cyklar parkerade. Du ställer den här längs väggen. Ingen kommer att märka en cykel mer eller mindre just här, right?
Senast redigerad av johann78 2022-10-24 kl. 15:27.
Citera
2022-10-24, 15:19
Medlem
Jag förvånas av hur många härinne som anser det som nära på omöjligt för två tjejer att forsla ut ett lik från lägenheten.

Offret 65 kg, 160 cm lång.

Vi snackar två tjejer som idrottar/idrottat. In i en resväska eller annan större väska. Hjälps åt att bära väskan ner till bilen. Klart.

Tungt? Visst, men 100% möjligt och ingen jättebedrift. Adrenalinet gör sitt till att de får "extra" krafter dessutom.
Citera
2022-10-24, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Jag förvånas av hur många härinne som anser det som nära på omöjligt för två tjejer att forsla ut ett lik från lägenheten.

Offret 65 kg, 160 cm lång.

Vi snackar två tjejer som idrottar/idrottat. In i en resväska eller annan större väska. Hjälps åt att bära väskan ner till bilen. Klart.

Tungt? Visst, men 100% möjligt och ingen jättebedrift. Adrenalinet gör sitt till att de får "extra" krafter dessutom.

True..
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitte
En av de häktade kvinnorna har lekt med en farlug 35årig man ifrån vetlanda somm gillar småflickor, tvång o förnedring. Han jobbar under lång tid med skörare tjejer för att vinna ett förtrobende. Han kräver renlighet, analsex och skriver dagbok.Han har en bisarr syn och tanke på kvinnor. Hemmapojke fram tills för 5 år sedan. Han gillar strypsex, medvetslöshet. Han har körkort, många bilar, stort gareage o industrilokal i P-sröm. Han är skriven på en tomt i R- kvilla.
Har nån vindslägenhet under renovering i S-ö.
Han har annoserat efter surregatkvinna att föda hans barn.
Denna mannen är farlig med sitt manupilativa. Sätt. Sitt förakt för kvinnor och sitt sjuka intresse för kontroll och förnedring. Han har inte synts till nu på flera dagar. Inte varit på jobbet.
Får onda aningar.
Vilken cliffhanger du lämnar i tråden! Jobbar du på samma arbetsplats som den här snubben?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Och hur va bråket på Nöjet? Skrek dom på varandra? Slogs med knytnävar? Drog hårtussar från varandra? Märkte övriga gäster bråket? Drog Tove till Nöjet bara för att leta efter tjejen hon snackat med barchefen om? Va dom ett tjejgäng som hade förfest innan som drog ut? Drog hon dit med sin ovän JJ?

Vad var det för tjej Tove var orolig för?
Är det nån som är hotad av JJ?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Dunsar från lägenheten tror jag tvärtom tyder på handgripligt våld.
Eller en resväska som dras ner från högsta hyllan i garderoben
Citera
2022-10-24, 15:21
Medlem
Om det är Tove som synts på övervakningsfilm när hon hoppar in i en bil, sker det i så fall innan eller efter lägenhetsbesöket?

Hon kan ha blivit upphämtad efter att ha varit på Nöjet, men de ska ju enligt uppgifter ha gått hem tillsammans? Förstår inte när i tid som Tove skulle ha hoppat in i bilen.
Citera
Medlem
borjeBandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitte
En av de häktade kvinnorna har lekt med en farlug 35årig man ifrån vetlanda somm gillar småflickor, tvång o förnedring. Han jobbar under lång tid med skörare tjejer för att vinna ett förtrobende. Han kräver renlighet, analsex och skriver dagbok.Han har en bisarr syn och tanke på kvinnor. Hemmapojke fram tills för 5 år sedan. Han gillar strypsex, medvetslöshet. Han har körkort, många bilar, stort gareage o industrilokal i P-sröm. Han är skriven på en tomt i R- kvilla.
Har nån vindslägenhet under renovering i S-ö.
Han har annoserat efter surregatkvinna att föda hans barn.
Denna mannen är farlig med sitt manupilativa. Sätt. Sitt förakt för kvinnor och sitt sjuka intresse för kontroll och förnedring. Han har inte synts till nu på flera dagar. Inte varit på jobbet.
Får onda aningar.

Vem är denna mannen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saddamen
Jag tycker inte man ska dra några slutsatser om pojkvännen utifrån om han deltagit aktivt i sökandet eller inte. Finns ju många fall där förövaren (har det visat sig senare) själv varit med i sökandet efter den försvunna. Det var ju t.ex. så i Boden-fallet och Förlösa-mordet. Som andra i tråden varit inne på redan är det inte konstigt att man som pojkvän kanske inte vågar vara med och leta om man skulle vara den som hittar sitt flickvän mördad/styckad/våldtagen eller vad det nu än är.

Jag har också tänkt i de banorna men om jag skulle utgå från mig själv så har det ju inte varit en fråga om att hon skulle varit avliden från början utan hon har varit saknad/borta, nu tror jag dock att hon är avliden. Men i början av söket så räknade man ju med att hitta henne vid liv och hade min partner varit borta och man räknat med att hitta hen levande så hade jag letat. Hade man däremot räknat med att hitta hen avliden, då är jag helt med på att man inte hade letat för det hade inte jag heller gjort.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Ja men sen drar hon hem till pojkvännen som man inte hört ens. Det är alltid pojkvännen.
Herregud vad trött man blir på alla som inte läser tråden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in