Citat:
Ursprungligen postat av
Saddamen
Det jag försöker få fram är ju varför cykeln hamnar just där. Antingen har den bara dumpats där eller så har någon (BO, MGM eller annan) på något sätt en anknytning till platsen
Om jag tittar på kartan så känns den platsen väldigt naturlig om jag skulle "göra mig av med cykeln" lite snabbt tidigt på söndag morgon utan att synas alltför mycket.
Cykeln är låst och du kan inte räkna med att ta den speciellt långt utan att dra till dig uppmärksamhet.
Möjligen vid kyrkan eller församlingshemmet mittemot på Storgatan, men dels är det mer öppna platser där man riskerar synas och dels platser där någon förmodligen skulle få för sig att kolla upp en parkerad cykel. Dels är det fortfarande mittemot din egen bostad.
Du vill heller inte gå längs med Storgatan eftersom det lär vara trafikerat i någon omfattning dygnet runt. Kvar blir att sticka ned längs Östra Slottsgatan.
Du vill undvika Torngatan av samma anledning som Storgatan. Du vill inte slänga cykeln i skogen eller en buske för då kommer den att hittas direkt. Då finns egentligen bara ett litet villaområde kvar. Med villor. Där någon direkt skulle reagera på en extra cykel.
Och en enda större hyresfastighet. Där du vet att andra yngre personer bor, och det redan står andra cyklar parkerade. Du ställer den här längs väggen. Ingen kommer att märka en cykel mer eller mindre just här, right?