Citat:
Ursprungligen postat av
missmjau
Tänk om der skulle vara såhär då....De misstänkta är oskyldiga och det är därför de inte har något mer att säga om vad som kan ha hänt Tove efter att hon lämnat JJs lägenhet, då ringer Toves sista samtalet till pojkvännen. De tror att Tove är på väg hem på cykeln och de bestämmer sig för att gå och käka på mcd. Vad som kan ha hänt när Tove kommer ner till cykeln är det som är Klurigt dvs mellan 02:30- 02:45 eller 03:00. Antingen är det någon som stått och väntat på henne.. Eller Kan det vara så oturligt att någon äcklig våldtäktsman har varit på samma plats vid samma tid, kanske en granne som ser Tove gå med sin cykel och drar in henne i en port och vidare i någon källare där hon tyvärr även bragds om livet. Fokus blir på tjejerna då de var de sista som var med Tove, och den riktiga GM har nu haft hur mycket tid som helst att göra sig av med bevis och ev kropp. Att cykeln är låst kan ju vara en efterkonstruktion. Är det så att tjejerna gjort något så tror jag att Tove tyvärr inte finns i Vetlanda, kanske mannen i Bmw:n har kört många mil för att hjälpa till att undanröja bevis.
Jag tänker samma. Och här passar ju ändå pojkvännen in med, han vet ju dessutom om att de som sist såg T är MH och JJ och kan lätt styra all fokus på det spåret.
Jag grundar det på egna erfarenheter av svartsjuka pojkvänner, varav en låg (!) utanför ett öltält och hade span på mig en ovanlig utekväll. Om pojkvännen fått T att avbryta studierna pga svartsjuka och nu hade hon återtagit kontakten med tjejkompisar han inte gillade.... T ringde och sa att hon var på väg hem (till honom eller pappan spelar egentligen ingen roll), då visste han ju vart han skulle åka och möta upp henne. Dessutom skulle ingen annan reagera om hon plockades upp av sin pojkvän.
Om T sedan inte ville åka med honom skulle det kunna förklara cykelns parkering och låsning; hon hade bråttom men ville ändå låsa pappans cykel och kanske försökte fly till fots från en bilburen, arg pojkvän. Kanske fick han fatt i henne... och hade ett fönster på många timmar att göra vad han nu gjorde. Nu kan han skylla på att han mår för dåligt för att prata med media och söka med MP.
Han kan ju dessutom kört omkring och "letat" i Vetlanda....i mammans BMW?
En annan tanke är väl ett liknande scenario men med en ny manlig bekant som ville att T skulle lämna pojkvännen för honom. Det gamla vanliga "får inte jag dig ska ingen annan heller ha dig".
Blir rätt förvånad om tjejerna är skyldiga till något grövre tror jag.