2022-10-23, 22:51
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Ja, så har jag sett många låsa
Då undrar jag, hade den som ställde cykeln eget lås med nyckel då?

Kan ju varit låst hela tiden, att T låste sin cykel på detta sättet, sen om nu inte hon flyttat den kan man ju bära en åst cykel och placera den där man tycker att det passar.
Citera
2022-10-23, 22:51
Medlem
Goldenlinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Det är väl inget konstigt? Dels var det helgnatt och då kan man vara uppe på grund av det. Eller så har man slumrat till framför TV:n, vaknat mitt i natten och kollat på nätet eller något. Eller så är man exempelvis arbetslös och vänder på dygnet. Vet själv när jag var arbetslös en period, då kunde jag lätt gå och lägga mig vid 04:00-05:00 på morgonen. Häromdagen råkade jag somna tidigt på kvällen, sen vaknade jag vid kanske 02:30 eller nåt sånt. Sen kunde jag inte somna om och var uppe/vilade och sen begav jag mig till jobbet

Det finns alltså hundra anledningar till varför man är uppe och speciellt på natten under en helg. Folk sover inte 22:00-07:00 alla dagar utan det händer saker i livet som gör att man mycket väl kan vara uppe under "konstiga" tider. Dessa 3 exempelvis var ju uppe vid denna tiden, så personen i lägenheten hade kanske också varit ute och svirat och kommit hem strax innan, eller liknande. Det är oändliga möjligheter men poängen är att detta inte är något konstigt fenomen

Sant, vill inte misstro den här grannen alls.
Men man borde ju höra något mer än bara ”dunsar” om har ihjäl en människa. Som att någon skriker för sitt liv borde höras och inte bara ”dunsar”.
Citera
2022-10-23, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missmjau
Tänk om der skulle vara såhär då....De misstänkta är oskyldiga och det är därför de inte har något mer att säga om vad som kan ha hänt Tove efter att hon lämnat JJs lägenhet, då ringer Toves sista samtalet till pojkvännen. De tror att Tove är på väg hem på cykeln och de bestämmer sig för att gå och käka på mcd. Vad som kan ha hänt när Tove kommer ner till cykeln är det som är Klurigt dvs mellan 02:30- 02:45 eller 03:00. Antingen är det någon som stått och väntat på henne.. Eller Kan det vara så oturligt att någon äcklig våldtäktsman har varit på samma plats vid samma tid, kanske en granne som ser Tove gå med sin cykel och drar in henne i en port och vidare i någon källare där hon tyvärr även bragds om livet. Fokus blir på tjejerna då de var de sista som var med Tove, och den riktiga GM har nu haft hur mycket tid som helst att göra sig av med bevis och ev kropp. Att cykeln är låst kan ju vara en efterkonstruktion. Är det så att tjejerna gjort något så tror jag att Tove tyvärr inte finns i Vetlanda, kanske mannen i Bmw:n har kört många mil för att hjälpa till att undanröja bevis.

Jag tänker samma. Och här passar ju ändå pojkvännen in med, han vet ju dessutom om att de som sist såg T är MH och JJ och kan lätt styra all fokus på det spåret.

Jag grundar det på egna erfarenheter av svartsjuka pojkvänner, varav en låg (!) utanför ett öltält och hade span på mig en ovanlig utekväll. Om pojkvännen fått T att avbryta studierna pga svartsjuka och nu hade hon återtagit kontakten med tjejkompisar han inte gillade.... T ringde och sa att hon var på väg hem (till honom eller pappan spelar egentligen ingen roll), då visste han ju vart han skulle åka och möta upp henne. Dessutom skulle ingen annan reagera om hon plockades upp av sin pojkvän.
Om T sedan inte ville åka med honom skulle det kunna förklara cykelns parkering och låsning; hon hade bråttom men ville ändå låsa pappans cykel och kanske försökte fly till fots från en bilburen, arg pojkvän. Kanske fick han fatt i henne... och hade ett fönster på många timmar att göra vad han nu gjorde. Nu kan han skylla på att han mår för dåligt för att prata med media och söka med MP.

Han kan ju dessutom kört omkring och "letat" i Vetlanda....i mammans BMW?

En annan tanke är väl ett liknande scenario men med en ny manlig bekant som ville att T skulle lämna pojkvännen för honom. Det gamla vanliga "får inte jag dig ska ingen annan heller ha dig".

Blir rätt förvånad om tjejerna är skyldiga till något grövre tror jag.
Citera
2022-10-23, 22:53
Medlem
BrotherLouie123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Okej, men det är ju inte heller sant. Huset det hände i är samma hus för pizzeria arena ligger alltså Torngatan 18, cykeln hittades på Gränsgatan 16.
Sen vet jag inte vad det spelar för roll att det var en Vetlanda-bo som skrev om händelsen, men okej.

Ok. Det spelar ingen roll om det är en Vetlandabo men tänker ändå att de har mer insyn i vad som händer där än vi andra, vilka som känner varandra osv.
Jag tycker fortfarande att det är intressant dock, eftersom den andre släpptes på fri fot.
Citera
2022-10-23, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sydmanen
Var läste du det?
I ett hundmagasin, har kvar det hemma. Kan ta fram det imorgon om du vill veta mer
Citera
2022-10-23, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenlink
Vet inte riktigt, borde ju finnas ÖV-bilder och synas på deras kontoutdrag om dem nu var på MCD och köpte mat eller liknande.

Ja och finns det sån automat där så framgår kanske när ordern var inknapprad i den på kvittot osv. Alltså typ lite officiell ankomsttid då även om man kan hänga där länge innan beställning såklart.

Han helikopterpiloten i Västbergarånet landade ju helikoptern och gick på McD väl och fastnade på kamera. Alla nämnda kors och tvärs i detta med BMW hit och tjejer dit lär väl ha fastnat på nån kamera då också eller nåt kvittobetonat.
Citera
2022-10-23, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Vilka är mgm har 0 lust att läsa igenom 350 sidor.
Finns sammanfattning i första inlägget
Citera
2022-10-23, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja en naturlig tanke. Ett försök till damage control av någon som har panik och knte tänker klart. Det här att TT var hemma hos JJ borde varit uppenbart för JJ att TT kommunicerat med andra? Så varför fimpa cykeln för att dölja samma faktum?

En tanke jag hade tidigare var att cykeln var inblandad i nåt handgemäng där TT blir puttad och skadad. Med skador på cykeln som följd. Då blir det intressantare för MGM att fimpa cykeln. Och den som dragit i backen med dödlig skallskada.
Men långsökt.

Just att den är låst och låst på det sättet gör saken än mer märklig.

En tanke är ju att man under en efterfest blir så full att man upptäcker på vägen hem (efter att ha ringt pojkvän 02:30) att det helt enkelt inte går att varken cykla eller leda cykeln. Man gör en avvikande låsning i det tillståndet och ställer cykeln vid en fastighet där man kan hämta den i nyktert tillstånd dagen efter?

Men vad hände isf efter det? Man promenerar tillbaka till JJ? Och vad händer där låt säga vid 03-tiden (duns, spring) och vad händer sen med mobilen vid 03:50?

Dunset vid 3-tiden, då inträffar händelsen/mordet. Panik uppstår, frakta kropp till bil och köra iväg, och den pingas sen vid biltemamasten. Masten har dock ett stort upptagningsområde, men lek med tanken att bilfärden gick utåt dem krokarna, ekenässjön, näsby, värne. Sen hur långt dem åkt är en annan fråga, men någon i det sällskapet bör ju haft med sig en mobil och den i sin tur borde pingats längre bort. Då kanske sökområdena utökas ytterligare i de trakterna
Citera
2022-10-23, 22:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Låter osannolikt om du frågar mig. Tror mer på terrin om resväska i källare.
Resväska Ja, källaren, knappast. En resväska kan man slänga nåstans, bland sopor är väl vanligast.
Citera
2022-10-23, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fondestmouse
Där är ju väldigt mycket som händer runt kl 3, dunsar, besök till mcd, spring i trappor, TT på snapkartan i nydalarondellen etc. Kan man vara så kall att man har ihjäl någon och åker till mcd direkt, eller åker direkt med kropp i bilen? Om vittnen kan styrka JJ vid mcd mellan 3-4 så borde inte hon hunnit så långt med kropp. Men borde fått hjälp. Kanske bråk blossade upp igen i lägenhet, manlig besökare som är på JJs sida som rycker in i bråket och hjälper till, samt hjälper till att forsla bort kropp?

Jag tänkte först att hon kanske var där för att köpa droger typ lugnande för att orka med att föra bort kroppen, men kan ju också varit att man var oroliga att sista stället folk skulle se vart hon varit på snapkartan var JJs lägenhet. Så därför är hon bråttom att dumpa den på annat ställe och springer iväg i riktning mot macdonalds.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
En oerhört erfaren person som Leif GW som totalsågat flera usla utredningar skulle inte hålla med dig om det.

Betvivlar inte att det förekommer usla utredningar, men det skulle vara bortom alla gränser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fondestmouse
Jag hade vägarna förbi där ikväll, innan 19, då var det helt släckt i båda lägeheterna på övervåningen. Antar att JJ bor i den ena.
Såg också en annan udda grej vid järnvägsspåret, på viadukten vid pizzeria arena och utanför gränsgatan 16, två personer gick på spåret med mobilficklampa/ficklampa och tog kort med blixt. Såg ingen polisbil i närheten.

Oj. Det lät tillräckligt skumt för att rapportera det till polisen tycker jag. Jag satt och kollade lite kring de som bor i JJ’s hus. Bland annat en utländsk familj som tycks ha två söner i övre tonåren (kanske en va äldre tom, minns inte nu). Undrar om de/familjen har nån koppling till pizzerian? Tänkte om någon träffat på henne då hon var på väg därifrån. Undrar om de känner JJ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in