2022-10-23, 20:46
Medlem
Finns väldigt lite info kring TT förhållande med pojkvännen. Skulle vara intressant att veta hur de sett ut… inte för att göra pojkvännen misstänkt utan hur TT liv sett ut.
Som jag ser det så verkar inte pojkvännen bott så länge i denna lgh, verkar vart skriven på olika adresser i växjö, korsberga och Vetlanda. Hur länge har TT vart tillsammans med pojkvännen?
Finns det någon info kring dem?
Citera
2022-10-23, 20:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Naazz
Absolut, men just nu 1v senare talar inget för de tyvärr
Någon kan ha fört bort henne, kidnappat altså. Så om någon har sett henne utanför Nöjet mellan 1.00 och 1.49 så kan man ju utesluta det, men om ingen har sett henne så kan hon ha dragits in i en bil tex
Citera
2022-10-23, 20:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Folk brukar väl behöva vatten efter 3 dagar så om inte det är så att någon ger henne dryck osv så hittar man nog inte henne levande i dagsläget.
Man vill väl hitta henne även om hon är avliden.
Citera
2022-10-23, 20:49
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Finns det uppgifter om vart JJ's mor och far bor?

Mor Karlsgårdsvägen 22
57471 Myresjö

Far Vintergatan 16 A Vetlanda med dotter Tove.

Sedan finns en bror Hampus och en tvilling My som pluggar i Linköping
Citera
2022-10-23, 20:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag hakar upp mig på att T ska ha ringt sin pojkvän vid 2:30 på natten och sagt sig vara på väg hem samtidigt som de två misstänkta begav sig till McDonalds. Det är ju lätt att kolla upp om de varit där (kvitton, övervakningskameror, vittnen). Om hon lever 2:30 och de misstänkta strax därefter befinner sig på Donken så kan man ju undra var de gjorde av kroppen under den korta tiden?

Jag har svårt att tro att två så unga tjejer bara sitter och håller käft i förhören om de gjort något. En tjej kan blåneka, men två stycken, nej jag tror inte det. Polisen hade lurat in dem i återvändsgränder och spelat ut dem mot varandra och någon hade erkänt. Det är inte två gängkriminella från förorten vi talar om.

Märkligt att de tre "vännerna" som nu var sams inte slog följe till McDonalds, T pojkvän bor i princip strax innan donken.
Citera
2022-10-23, 20:51
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Jag kommer nog upprepa det här tusen gånger. Den ena av tjejerna har redan gått igenom en undersökning av grovt brott, nömligen mordbrand, men det fanns inga bevis.Det är alltså ANDRA gången i sitt liv som hon blir utfrågad om grovt brott. Det i sig själv är anmärkningsvärt.
Jodå, jag noterade det. Men hur hårdhudad är den andra tjejen under polisförhören när polisen börjar fråga. Ganska lätt att trassla in sig.

Är det så att tjejerna gick på Donken utan Tove en kvart efter att hon ringt till sin pojkvän och sagt att hon är på väg hem? Jag har inte följt tråden lika intensivt som många andra gjort.
Citera
2022-10-23, 20:51
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Det är klart att han också kollas, finns inte så usla utredare som inte skulle göra det.
En oerhört erfaren person som Leif GW som totalsågat flera usla utredningar skulle inte hålla med dig om det.
Citera
2022-10-23, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Mamman har kontakt med tidningarna det vet vi sedan innan, så är väl inte så svårt att anta det är hon som är källan.
Slutsatsen av allt blir:
Någon ljuger
Någon vet mer än dom säger
Någon skyddar någon

Här ligger en hund begraven!
Citera
2022-10-23, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Folk brukar väl behöva vatten efter 3 dagar så om inte det är så att någon ger henne dryck osv så hittar man nog inte henne levande i dagsläget.
Läste att jägarsoldater säger 3 3 3 3Minuter utan syre. 3 Dygn utan vatten. 3 veckor utan mat förutsatt det finns vatten. Känns inte hoppfullt att flickstackarn lever
Citera
2022-10-23, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Märkligt att de tre "vännerna" som nu var sams inte slog följe till McDonalds, T pojkvän bor i princip strax innan donken.

T kanske inte gillade hamburgare. Förresten skulle hon väl hem till sin pappa som bodde åt andra hållet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IamSosa
Vänta, det här är så skumt. Menar MGM att hon berättar för T’s pojkvän att de hade bråkat samma kväll men att det hade löst sig? Vad innebär detta? Pojkvännens mamma gick ju dessutom ut och sa ”jag har inte hört något om henne (mgm) på säkert ett år”. Vad konstigt uttalande om T’s pojkvän pratat med MGM samma kväll?

Mamman syftade väl på att hon inte sett MGM i umgänge med TT på över ett år. Men jag håller med att pojkvännen känns suspekt.
Citera
Medlem
Frågor, frågor...

Fanns det en uppgift i tråden om att cykeln stått på samma ställe vid ett tidigare tillfälle?
Hade T lånat det? Ovan vid låset och därav den ovanliga placeringen? Bor i så fall cykelägaren där cykeln hittades?
Gick hon från lägenheten och ställde ifrån sig cykeln för att någon erbjöd henne skjuts? Eller ställde hon tillbaka den där hon hade lånat den och åkte med någon enligt plan?

Vem plockade i så fall upp henne? Någon random person nja. Sannolikt någon bekant i så fall.
Eller pojkvännen som sägs ha haft telefonkontakt med T 02.30.

De unga kvinnorna sitter häktade. Jag trodde från början på deras skuld. Jag är inte så säker längre.
Det luktar lite surt det här fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in