2022-10-23, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
I fallet Wilma missade polisen hennes huvud i en garderob i hennes pojkvän T lägenhet i cirka 14 dagar. Det låg i en kabinväska, var inlindat i diverse material, minns det som folie och plast.
Hur får man på plasten på såna där höbalar som ligger på åkrarna som gigantiska marshmallows ?
Citera
2022-10-23, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherLouie123
Jag skrev att det var en vetlandabo som skrev om den händelsen tidigare i tråden. Att det skedde i huset som TT cykel stod parkerad.

Okej, men det är ju inte heller sant. Huset det hände i är samma hus för pizzeria arena ligger alltså Torngatan 18, cykeln hittades på Gränsgatan 16.

Att jag skrev att det inte var Vetlanda-bor syftade jag på att gärningsmännen i det fallet med den 13 åriga flickan inte var Vetlanda-bor.
Senast redigerad av BlueGypsy 2022-10-23 kl. 22:48.
Citera
2022-10-23, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lolacola
Här har du den
https://www.facebook.com/marketplace/item/605891217945996/
Undrar om polisen eller MP har kollat ner i brunnen som syns i annonsen??
Citera
2022-10-23, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenlink
Teori:

Åsikter??

cykeln är låst och hittad på konstigt ställe 200m från av JJs lägenhet.

Polisen har garanterat pressat JJ och M vilka kläder dom hade på sig under lördagen, och vart dom nu finns.
Redan här tror jag det finns motstridiga uppgifter ifrån det häktade.

Sen min gissning angående varför JJ syns runt Macdonalds vid 3 tiden att hon är där för att införskaffa droger(lugnande).
Citera
2022-10-23, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Skulle en exempelvis strypt människa kunnat sättas på cykel. Med två GM som stöd för att rullas bort till området kring församlingsgården/Vetlanda kyrka för tillfällig förvaring. För att senare fraktas bort i bil ?

Området ligger ju bara tvärs över gatan där J bor

Låter osannolikt om du frågar mig. Tror mer på terrin om resväska i källare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sevanol123
Vet någon hur gammal var afrikanen när hon kom till Sverige?
Funderat lite på om hon gjorde brottet här så finns risken att hon gjorde liknade skit i hemlandet (barnsoldat?). Men det är förstås inget adoptivbyrå där borta lockar med, utan snarare att de ville bli av med henne snabbt. En tanke bara ..

Tror och hoppas att man aldrig adopterar barn som fyllt 1 år. Det är så mycket som händer under det första året vad beträffar anknytning och känsloliv som senare kan visa sig vara förödande.
Citera
Medlem
Det är ingen som har information om blåljuspersonal som åkte ut mot Nye ikväll, runt 19-20? Från tidigare inlägg i tråden?
Citera
2022-10-23, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Jag tänker som någon annan skrev, att den helt enkelt stod utanför Storgatan 71 till någon kom på att den inte borde stå där och bara drog iväg med cykeln för att "gömma" den.

Ja en naturlig tanke. Ett försök till damage control av någon som har panik och knte tänker klart. Det här att TT var hemma hos JJ borde varit uppenbart för JJ att TT kommunicerat med andra? Så varför fimpa cykeln för att dölja samma faktum?

En tanke jag hade tidigare var att cykeln var inblandad i nåt handgemäng där TT blir puttad och skadad. Med skador på cykeln som följd. Då blir det intressantare för MGM att fimpa cykeln. Och den som dragit i backen med dödlig skallskada.
Men långsökt.

Just att den är låst och låst på det sättet gör saken än mer märklig.

En tanke är ju att man under en efterfest blir så full att man upptäcker på vägen hem (efter att ha ringt pojkvän 02:30) att det helt enkelt inte går att varken cykla eller leda cykeln. Man gör en avvikande låsning i det tillståndet och ställer cykeln vid en fastighet där man kan hämta den i nyktert tillstånd dagen efter?

Men vad hände isf efter det? Man promenerar tillbaka till JJ? Och vad händer där låt säga vid 03-tiden (duns, spring) och vad händer sen med mobilen vid 03:50?
Citera
2022-10-23, 22:49
Medlem
Bara en tanke. Men har man kollat i gatubrunnar i närhet till JJs bostad?
Tänker de stora runda som sitter i gatan.

Vill man gömma en kropp snabbt borde väl det vara ett bra ställe? Vad krävs för att öppna en sådan och vad väger ett lock? Skulle de båda misstänkta kunnat dra t.ex. en kofot i skallen på BO för att sedan gå ut på gatan och öppna ett lock med samma kofot och helt enkelt hiva i BO där i?
Citera
2022-10-23, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherLouie123
Det stod ju att den ena släpptes på fri fot, så helt uteslutet är det inte. Om han då kände JJ och MH så finns det inget som säger att han inte kan vara inblandad, högst intressant skulle jag säga.

Sök i tråden. Det har redan kommit upp många gånger, de två män som var intressanta i det fallet var endast inneboende ovanför pizzerian. Ägaren var på annan ort. Den ena av dom är idag inlåst, den andra är vräkt enligt uppgift i tråden.

Om han mot förmodan skulle bo kvar så tror/hoppas jag polisen kollar upp honom.
Citera
2022-10-23, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Tove ska ha ringt sin pojkvän vid 2:30 och sagt att hon är på väg hem.

Har T ringt eller skickat sms? Tänkte bara att sms kan ju vem som helst ha skickat från T:s telefon.
Citera
2022-10-23, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sdfdd
Bara en tanke. Men har man kollat i gatubrunnar i närhet till JJs bostad?
Tänker de stora runda som sitter i gatan.

Vill man gömma en kropp snabbt borde väl det vara ett bra ställe? Vad krävs för att öppna en sådan och vad väger ett lock? Skulle de båda misstänkta kunnat dra t.ex. en kofot i skallen på BO för att sedan gå ut på gatan och öppna ett lock med samma kofot och helt enkelt hiva i BO där i?

Jag hade inte en kofot hemma när jag var 20 och bodde i lägenhet. Känns osannolikt. Locken lyfts med hävstänger och är rätt ringa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in