2022-10-23, 22:01
Medlem
Lätet i lägenheten vid 3 kan vara en bunden T som försöker få hjälp medan JJ är på McDonalds. Innan kanske de tvingat T att ringa och säga att hon är påväg hem om inte dom fejkat men de borde han hört isåfall
Citera
2022-10-23, 22:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Ok, och hennes far bor på Vintergatan 16A?

Då ska den ju tillbaks dit och inte stå utanför Gränsgatan 16, vilket bara är några hundra meter från Storgatan 71, där JJ bor.

De lämnar Nöjet för att gå till JJ's lägenhet och av någon konstig anledning väljer att gå vägen förbi Gränsgatan 16 och ställer cykeln där. Jag får det inte att gå ihop.

Däremot känns det mer rimligt att cykeln har hamnat där efter det att något hänt Tove i JJ's lägenhet. Man har slarvigt forslat bort den för att den inte ska kopplas till JJ's trappuppgång.

Förmodligen har man i panik flyttat på cykeln för att pojkvännen inte ska komma dit och leta och se att den står kvar.

TT har aldrig gått ifrån lägenheten troligtvis. Hon lämnade nog i en resväska eller något som lät som dunsar och spring i trappen.
Citera
2022-10-23, 22:02
Medlem
Polisen har nog ändå rätt bra koll. Oavsett om kameror inte fångat video på dem i McDonalds kan vi vara säkra på att polisen tömt kassakvitton under den tid de uppger vara där.
Eftersom de inte är nöjda med svaren eller kunnat lämna uppgifter som överensstämmer så sitter de nog kvar ett bra tag till.
Citera
2022-10-23, 22:03
Medlem
BrotherLouie123s avatar
Det var nån från Vetlanda som skrev i den här tråden, hittar inte det nu men det var en bra teori som jag också börjar tro på.

Det var om en händelse som utspelade sig i Vetlanda i Augusti https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/G3vQj4/misstanktes-for-manniskorov-nu-for-valdtakt

Dessutom som det verkade från Vetlandabon att JJ kände MGM i de fallen och att det skedde i det huset som TT cykel stod parkerad. Låter väldigt suspekt i mina öron i alla fall.
Citera
2022-10-23, 22:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, jag tror inte ett dugg på svartsjuka. Jag är övertygad om att detta gäller en gammal konflikt mellan TT och JJ. TT måste ha haft "övertaget" i denna konflikt, JJ kännt sig hotad. Kanske rädd för att bli polisanmäld.

Jag tror inte att de får vara med och leta numera/längre bl.a. pga Boden-fallet och några till. Och att de kan förstöra bevis, DNA-bevis om de slänger sig över sin döda flickvän som precis hittas.....

Ingen kan förbjuda pojkvännen att leta på egen hand. Han får röra sig fritt i landet och söka på vilken plats han vill.

Har bil och körkort, inget märkligt om han är ute och söker.
Citera
2022-10-23, 22:05
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan111
Polisen har nog ändå rätt bra koll. Oavsett om kameror inte fångat video på dem i McDonalds kan vi vara säkra på att polisen tömt kassakvitton under den tid de uppger vara där.
Eftersom de inte är nöjda med svaren eller kunnat lämna uppgifter som överensstämmer så sitter de nog kvar ett bra tag till.

Dum fråga, men vad hoppas du att video eller kvitton från McD ska kunna visa?
Citera
2022-10-23, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Det är inte direkt någon genväg egentligen, bara om man av någon anledning skulle ta Östra Slottsgatan, men det går minst lika snabbt att ta cykelbanan på Storgatan och sedan på Torngatan.

Tänkte Östra Slottsgatan ner till Gränsgatan och fortsätter över järnvägen till Västra Slottsgatan och sen Vasagatan där man tar cykelbanan höger ner mot Vårvägen och sen Vintergatan.

I ett annat universum så hade en ung person satsat på att ta den upptrampade ”stigen” nerför slänten över järnvägen vid Grämsgatan 16, där full rasat med cykeln, fått skador på cykeln, desorienterad dragit sig mot skogspartiet norrut och där kollapsat och dött. Och någon hade hittat cykeln och upptäckt att kabellåset satt olåst på pakethållaren och ställt cykeln mot första bästa kåk = Gränsgatan 16.
Den vurpande personen hade bråkat men blivit sams och förolyckats på väg hem.

Men så är nog inte fallet nu. Men intressant är det ändå att cykeln hittas några kvarter i den riktning man kan tänka sig TT kunde ha cyklat eller lett cykeln på väg hem mot pappan på Vintergatan.
Och isf hade hon då sällskap av någon som kanske också på cykel var på väg till McDonald’s. En cykeltur på 8-10 min max.
(Något händer och det kabellås som sen sätts på cykeln tillhör cykel nr 2?)

Tokspekulationer men vad annat kan man göra när ingen annat kommit fram.
Citera
2022-10-23, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Springet i trappan kan eventuellt bero på att de två mgm hämtade något i ett källarförråd som behövdes för att ta hand om en kropp.

Det kanske både hämtades något för att ta hand om kroppen som senare hamnade i någon källarskrubb för att senare forslas bort ??
Det var kanske inte bara kroppen som förvarades i källaren. Utan även sådant som behövdes städas bort ?
Citera
2022-10-23, 22:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
TT har aldrig gått ifrån lägenheten troligtvis. Hon lämnade nog i en resväska eller något som lät som dunsar och spring i trappen.

Det där med dunsar hörde vi om i fallet W i Uddevalla, och hon mördades.

Resväska är inte osannolikt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ynott
Det står också i media att en granne blivit chockad över att en annan granne i huset blivit misstänk. Jag kollade vilka som bor i huset där JJ bor. Vore ju inte omöjligt att nån skulle ha följt efter TT i mörkret heller… Snokat på de som bor i huset på facebook o insta. Säger inte mer än så. Men som sagt, ingen omöjlighet att nån ung man uppmärksammat henne på väg ut därifrån.

Jag hade vägarna förbi där ikväll, innan 19, då var det helt släckt i båda lägeheterna på övervåningen. Antar att JJ bor i den ena.
Såg också en annan udda grej vid järnvägsspåret, på viadukten vid pizzeria arena och utanför gränsgatan 16, två personer gick på spåret med mobilficklampa/ficklampa och tog kort med blixt. Såg ingen polisbil i närheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherLouie123
Dessutom som det verkade från Vetlandabon att JJ kände MGM i de fallen och att det skedde i det huset som TT cykel stod parkerad. Låter väldigt suspekt i mina öron i alla fall.

Det skedde inte i huset där cykeln stod parkerad, det skedde i huset där det först påstod att cykeln var parkerad men det mesta tyder på att det påståendet var fel (t.ex. stämmer inte färgen på huset som man ser på fotot med cykeln).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Ok, verkar vara olika uppgifter angående cykeln. Om uppgifterna stämmer, att Tove hade fått låna cykeln av någon, vore det intressant att veta vem den personen är.

Nånstans i tråden stod det nåt om den kanske var relaterad till pappan?
Pappans nya tjejs hoj eller tvillingsyrrans då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in