2022-10-23, 22:38
Medlem
petteros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Förmodligen därför, ja.
Jag vet tyvärr inte. Det är lite knepigt när han inte har sociala medier, kan inte finna en enda bild på honom, känner igen namnet otroligt mycket och om det är den personen som dyker upp i huvudet så har jag faktiskt arbetat med honom förr, men svårt att avgöra när jag inte kan se en bild liksom. Vet somsagt bara folk som vet vem han är, och därför vet att han studerat iallafall.

Han?
https://www.facebook.com/*nton.w*rren.338
*=a

Gamla bilder dock. Ingen aktiv kille på fejjan..
Citera
2022-10-23, 22:39
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
2020 hade Sverige en hund. Är den död?
Den pensionerades, stod i media. Var nog 1.5 år sedan minst. Tror mer.
Säkert är en ny under utbildning.
Citera
2022-10-23, 22:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
M kvalmigt och pepprigt på samma gång, den etsar sig fast går inte att ignorera, man kan förnimma stanken som om den fastnat på en själv ett bra tag. Motbjudande varenda cell i ens kropp vet instinktivt vad det är frågan om.
Exalt. Det fastnar i allt, och finns kvar i näsborrarna efter
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Sett till vad vi fått bekräftat och verkligen vet så finns det heller ingenting alls som binder TT till lägenheten vid något tillfälle. Det enda vi vet är att polisen anser sig säkra på att telefonen befunnit sig där sent under natten. Det är fullt rimligt att TT aldrig befunnit sig i lägenheten alls.

Dunsarna gör det väl dock troligt att någonting har inträffat där.

Sant. Det att telefonen befinner sig i lägenheten behöver inte alls betyda att TT är där.

Så sjukt skumt ändå att JJ ska berätta för vänner att T var där efter Nöjet och att de blev sams. Samt att hon åker till donken och många får syn på henne efter kl 3 på natten.

Finns det verkligen ingen Vetlandabo här som vill berätta lite mer. Någon som har pratat med någon som JJ berättade allt för eller någon som såg dem på Nöjet eller donken!
Citera
Medlem
Goldenlinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Finns det ens bevis förutom det MGM sagt att de var på McDonalds??
Jag tror hela McDonalds historian är fabricerad för det är då de mördade och gjorde sig av med Tove.

Vet inte riktigt, borde ju finnas ÖV-bilder och synas på deras kontoutdrag om dem nu var på MCD och köpte mat eller liknande.
Citera
2022-10-23, 22:42
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
M kvalmigt och pepprigt på samma gång, den etsar sig fast går inte att ignorera, man kan förnimma stanken som om den fastnat på en själv ett bra tag. Motbjudande varenda cell i ens kropp vet instinktivt vad det är frågan om.
I fallet Wilma missade polisen hennes huvud i en garderob i hennes pojkvän T lägenhet i cirka 14 dagar. Det låg i en kabinväska, var inlindat i diverse material, minns det som folie och plast.
Citera
2022-10-23, 22:42
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenlink
Men den här grannen verkar ju specificera att det är just JJ lgh. Undra vad hen gjorde uppe så sent eller om det är väldigt lyhört där.
För att observera det.

Det är väl inget konstigt? Dels var det helgnatt och då kan man vara uppe på grund av det. Eller så har man slumrat till framför TV:n, vaknat mitt i natten och kollat på nätet eller något. Eller så är man exempelvis arbetslös och vänder på dygnet. Vet själv när jag var arbetslös en period, då kunde jag lätt gå och lägga mig vid 04:00-05:00 på morgonen. Häromdagen råkade jag somna tidigt på kvällen, sen vaknade jag vid kanske 02:30 eller nåt sånt. Sen kunde jag inte somna om och var uppe/vilade och sen begav jag mig till jobbet

Det finns alltså hundra anledningar till varför man är uppe och speciellt på natten under en helg. Folk sover inte 22:00-07:00 alla dagar utan det händer saker i livet som gör att man mycket väl kan vara uppe under "konstiga" tider. Dessa 3 exempelvis var ju uppe vid denna tiden, så personen i lägenheten hade kanske också varit ute och svirat och kommit hem strax innan, eller liknande. Det är oändliga möjligheter men poängen är att detta inte är något konstigt fenomen
Citera
2022-10-23, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Dum fråga, men vad hoppas du att video eller kvitton från McD ska kunna visa?
Om båda MGM hävdar att de varit på McD vid en viss tidpunkt så är ju video och kvitton därifrån väldigt viktiga för att visa på huruvida de ljuger eller talar sanning. Enligt sammanfattningen som postats här finns det mycket oklarheter kring eventuella besök på McD och det är lätt att få intrycket att båda MGM hävdat att de varit där, men att det enbart finns vittnesuppgifter om en av dem. Det här kan ju vara en av de försvårande faktorer som de haft svårt att förklara och som lett fram till häktningen.
Citera
2022-10-23, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Hur menar du? Att de först mördat Tove efter 2:30 för att sedan ge sig iväg till McDonalds för att skaffa alibi och då ringer någon polare och säger "Hej! Vi har just dödat en tjej som ligger i min lägenhet. Har du lust att åka dit och forsla bort kroppen och städa upp lite efter oss?"?

Haha, nä inte riktigt. Men om det eventuellt finns en tredje MGM är det väl inte helt otänkbart att denne hjälpt till på något sätt, men krävs nog att det var ett planerat mord isåfall. Men tror mer på att de åkt och löst det själva eller ihop med någon annan efteråt.
Citera
2022-10-23, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenlink
OK, tack för infon.

BARA TEORI

Frågan är ju om tjejerna(JJ&M) lämnade lägenheten efter kl 03 och dunsarna lät när dem lämnade lgh. När dem begav sig till MCD.

Vet ju ej vilka som bor i trapphuset men det skulle ju kunna vara någon annan som kommer hem efter kl 03. Som har varit ute och festat också.

Men den här grannen verkar ju specificera att det är just JJ lgh. Undra vad hen gjorde uppe så sent eller om det är väldigt lyhört där.
För att observera det.

Där är ju väldigt mycket som händer runt kl 3, dunsar, besök till mcd, spring i trappor, TT på snapkartan i nydalarondellen etc. Kan man vara så kall att man har ihjäl någon och åker till mcd direkt, eller åker direkt med kropp i bilen? Om vittnen kan styrka JJ vid mcd mellan 3-4 så borde inte hon hunnit så långt med kropp. Men borde fått hjälp. Kanske bråk blossade upp igen i lägenhet, manlig besökare som är på JJs sida som rycker in i bråket och hjälper till, samt hjälper till att forsla bort kropp?
Citera
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Säkert väldigt noga. Ett lik luktar fan efter en vecka, jag har känt den lukten och det skulle lukta i hela huset

Det stämmer inte riktigt. Det behöver inte lukta i hela huset om liket ligger på en plats som gör att inte lukten tränger sig igenom.
Öppnar du däremot eller om man flyttar på kroppen, så tränger doften in överallt. Det krävs väldigt lite luft för att lukten ska sippra ut.

När jag var med om det, så frågade jag flera grannar om de inte kände lukten. Jag kände den så tydligt. Men nej, ingen annan. Förstod senare varför.
Luktsinnet var förstärkt, jag var gravid.

För visst var det en död person som luktade.

De börjar inte lukta direkt heller. Det tar några dagar. Efter en vecka luktar de väl oftast, om det inte är minusgrader där kroppen befinner sig.
Men det innebär alltså att det går att missa lukten om man är vid kroppen någon/ett par dagar efter en person avlidit.

Det kan hända att polisen missar en kropp eller kroppsdelar.

De missade tex Wilmas huvud högt upp i en garderob.
Det borde luktat ordentligt. Men det var väl invirat i aluminiumfolie, vilket säkert stängde in lukten.

Så det är inte omöjligt att missa saker som verkar självklara när man inte letar efter en död kropp, utan en försvunnen person.
Citera
Medlem
just_a_girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag citerar dig för jag vill också veta!

Det är nog nyckeln till detta fall.

Citat:
Ursprungligen postat av popll
Vad skumt..

J.J är 19 år och så även försvunna Mattias, även om de inte är födda samna år, ca 11 mil mellan orterna. Kan det finnas gemensamma bekanta? Någon med taskig uppväxt som hyser agg mot tvillingar och deras speciella band.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in